Το κήρυγμα να είναι καλά προετοιμασμένο, να μην είναι διάλεξη.

Το κήρυγμα να είναι καλά προετοιμασμένο, να μην είναι διάλεξη.

Κατά τη γενική Ακρόαση, ο Πάπας Φραγκίσκος συνέχισε τις κατηχήσεις που είναι αφιερωμένες στη Θεία Λειτουργία, επικεντρώνοντας αυτή τη φορά στο θέμα του Ευαγγελίου και της ομιλίας

«Ο Λόγος του Κυρίου εισέρχεται από τα αυτιά, φτάνει στην καρδιά και καταλήγει στα χέρια, στα καλά έργα». Κατά τη γενική ακρόαση, στην αίθουσα Paolo VI, ο Πάπας Φραγκίσκος εμβαθύνει στην έννοια του Ευαγγελίου και της ομιλίας κατά τη Θεία Λειτουργία του Λόγου, συνεχίζοντας τις κατηχήσεις που είναι αφιερωμένες στη Θεία Λειτουργία.

Το Ευαγγέλιο είναι το στόμα του Χριστού

Το σημείο του σταυρού στο «μέτωπο, στο στόμα και στο στήθος», όπως και τα κεριά και το θυμίαμα χρησιμοποιούνται για να τιμήσουν «την παρουσία του Χριστού», ο οποίος μας «απευθύνει την “καλή είδηση” η οποία μεταστρέφει και μεταμορφώνει. Είναι λοιπόν, «μια άμεση ομιλία αυτό που συμβαίνει» και οι παρόντες πρέπει να επαγρυπνούν και να προσέχουν όχι τόσο «για να ξέρουν πώς έχουν τα πράγματα», αλλά «για να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που έκανε και είπε ο Ιησούς κάποτε» ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να δίνει παλμό στη ζωή. Γι αυτό να ακούτε το Ευαγγέλιο με την καρδιά ανοιχτή «είναι τόσο σημαντικό», επειδή αυτός ο Λόγος περιμένει μια συγκεκριμένη απάντηση μέσα από τη ζωή του καθενός.

Η ομιλία δεν είναι ένας περιστασιακός λόγος ούτε μια διάλεξη

«Για να μεταδοθεί το μήνυμά του» συνεχίζει ο Ποντίφικας, «ο Χριστός χρησιμοποιεί επίσης το λόγο του ιερέα ο οποίος, μετά το Ευαγγέλιο κάνει μια ομιλία». Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αυτό το γεγονός πρέπει να αποτελεί «πραγματική υπηρεσία για όλους εκείνους που συμμετέχουν στη Θεία Λειτουργία», με μια αυθεντική προετοιμασία, χωρίς να κάνουν μια «περιστασιακή ομιλία», «μια κατήχηση», «μια διάλεξη» ή «ένα μάθημα». Η ομιλία είναι «η επανάληψη εκείνου του διαλόγου που είναι ήδη ανοιχτός ανάμεσα στον Κύριο και στο λαό του», ώστε «να πραγματοποιηθεί η εκπλήρωσή του κατά τη διάρκεια της ζωής».

Όχι πάνω από δέκα λεπτά

Ο Πάπας Bergoglio συνιστά στη συνέχεια ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για τη διάρκεια της ομιλίας, η οποία δεν πρέπει να ξεπερνά τα δέκα λεπτά, διότι διαφορετικά «κάποιοι θα κοιμούνται, άλλοι θα συνομιλούν ή θα βγαίνουν έξω για να καπνίσουν ένα τσιγάρο». Επομένως, μια σύντομη ομιλία και καλά προετοιμασμένη, επί του θέματος «με προσευχή και με τη μελέτη του Λόγου του Θεού». Κατά τη Θεία Λειτουργία του Λόγου, μέσα από το Ευαγγέλιο και την ομιλία, «ο Θεός διεξάγει διάλογο με τον λαό του, ο οποίος τον ακούει με προσοχή και λατρεία και ταυτόχρονα, τον αναγνωρίζει παρόν και ενεργό». Μόνο αν ακούμε την «καλή είδηση», αυτή καταφέρνει να μεταστρέφει και να μεταμορφώνει, πραγματοποιώντας πραγματικές αλλαγές στους ανθρώπους και στον κόσμο.

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Η Σύνοδος της Νίκαιας (3ο Μέρος) Πολιτικές και Εκκλησιαστικές συνέπειες

Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ (3ο μέρος)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ    Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην εκτίμηση του ανατολικού Χριστιανισμού    Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κείμενο, η Σύνοδος