Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο είναι χωρίς μάθηση εξ αποστάσεως

8

Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο είναι χωρίς μάθηση εξ αποστάσεως

Υπάρχουν 463 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο που δεν μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τότε που τα σχολεία τους έκλεισαν λόγω του Covid-19. Αυτά είναι τα πρώτα δεδομένα που προέκυψαν από την έκθεση Unicef που δημοσιεύθηκε καθώς οι διάφορες κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που σχετίζονται με τα σχέδια επιστροφής στις σχολικές αίθουσες. Αυτό αντηχεί την έκκληση που άσκησε ο Πάπας στη γενική ακρόαση της περασμένης Τετάρτης, σχετικά με το δικαίωμα στο σχολείο των παιδιών να παραβιάζονται και να απογοητεύονται λόγω ενός οικονομικού συστήματος που κατανέμει άδικα τον πλούτο και υποθηκεύει έτσι το μέλλον των παιδιών. “Ορισμένα παιδιά – είπε ο Φραγκίσκος – παρά τις δυσκολίες, μπορούν να συνεχίσουν να λαμβάνουν σχολική εκπαίδευση, ενώ για πολλά άλλα αυτό διακόπηκε απότομα. Ορισμένα ισχυρά έθνη μπορούν να εκδώσουν χρήματα για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ για άλλα αυτό θα σήμαινε την υποθήκη του μέλλοντος “.

Μια εκπαίδευση που προορίζεται για τους λίγους
Σύμφωνα με την έκθεση της UNICEF, στην πραγματικότητα, οι μαθητές από τις φτωχότερες οικογένειες και εκείνοι που ζουν σε αγροτικές περιοχές διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο να χάσουν τα μαθήματά τους κατά τη διάρκεια του απαγορευτικού. Σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτό είναι το 72% των παιδιών. Στις χώρες μεσαίου εισοδήματος, μαθητές από φτωχότερα νοικοκυριά αντιπροσωπεύουν έως και το 86% των μαθητών που δεν έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα τρία τέταρτα των μαθητών χωρίς πρόσβαση ζουν σε αγροτικές περιοχές. Συγκεκριμένα, τα πιο επηρεασμένα είναι τα παιδιά της Υποσαχάριας Αφρικής και ορισμένων περιοχών της Ασίας, όπου περισσότερο από το ένα τρίτο των παιδιών έμεινε έξω.
Μια κατάσταση που κινδυνεύει να επιδεινωθεί
“Στην πραγματικότητα, η Unicef, μέσω αυτής της έκθεσης, θέλει να πει ότι η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη από αυτήν που φωτογραφήσαμε.” Έτσι, στα μικρόφωνα μας, εκπρόσωπος της ΜΚΟ, Andrea Iacomini είπε: “Δεν είναι απλώς πρόβλημα η εξ αποστάσεως μάθησης αλλά είναι η έλλειψη εργαλείων γενικά, είναι η έλλειψη τεχνολογιών και η δυσκολία να μπορούν να έχουν μάθηση, και να μην είναι θύματα βίας. Συνεπώς, μπαίνουμε σε μια ολόκληρη σειρά προβλημάτων που σχετίζονται ακριβώς με συνδεδεμένες μη επισφαλείς καταστάσεις ».
Η ευημερία των μικρών έρχεται πρώτη
Στην έκθεση, η UNICEF καλεί τις κυβερνήσεις να συμπεριλάβουν τη δια βίου μάθηση για να κερδίσουν το χαμένο χρόνο εκπαίδευσης και να διευρυνθούν τα σχέδια επιμόρφωσης. Οι πολιτικές και οι πρακτικές ανοιχτού σχολείου πρέπει να περιλαμβάνουν την επέκταση της πρόσβασης στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ειδικά για περιθωριοποιημένες ομάδες. Τα σχολικά συστήματα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν ώστε να αντέχουν σε μελλοντικές κρίσεις. «Εμείς – προσδιορίζει ο Iacomini – ζητήσαμε να εφαρμοστούν όλες οι ασφαλέστερες αντισταθμιστικές μαθησιακές λειτουργίες για την ευημερία των παιδιών, ώστε να φτάσουν ακόμη και στους πιο αποκλεισμένους. Ελπίζουμε πραγματικά ότι οι εθνικές και τοπικές αρχές έχουν δεσμευτεί να καταρτίσουν κατευθυντήριες γραμμές ακόμη και σε χώρες με χαμηλό εισόδημα, έτσι ώστε η εκπαίδευση να φτάσει πραγματικά σε όλους. Επειδή όπου δεν υπάρχει εκπαίδευση, κρύβονται τεράστιοι κίνδυνοι».

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Μήνυμα του Ηγουμένου των Ιησουιτών Pierre Salembier τ.Ι.

Σεβασμιότατε, αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί φίλοι, Καθώς συγκεντρωθήκατε για να τελέσετε ένα μνημόσυνο στη μνήμη των Ιησουιτών συντρόφων μας, των πατέρων Δημήτρη Δαλέζιου, Μιχάλη Ρούσσου και