“ ΟΧΙ ΞΕΝΟΙ ” ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

6

“ ΟΧΙ ΞΕΝΟΙ ” ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

Σχέδιο νόμου που κατατέθηκε, την 22-7-20, στη ρωσική Δούμα προβλέπει την απαγόρευση συμμετοχής και, πολύ περισσότερο, αρχηγικής “ παρουσίας ” αλλοδαπών σε θρησκευτικές δραστηριότητες που γίνονται εντός ρωσικού εδάφους.
Το ίδιο σχέδιο νόμου απαγορεύει σε θρησκευτικούς λειτουργούς που σπούδασαν στο εξωτερικό ή παρουσιάζουν σημάδια “ θρησκευτικού εξτρεμισμού ” να ηγούνται θρησκευτικών ομάδων. Τι όμως κρύβεται πίσω από τις σχετικές διατυπώσεις, είναι η απορία όσων πληροφορήθηκαν τα ανωτέρω, Λαμβανομένου επίσης υπόψη ότι, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ομοσπονδιακού Νόμου για τη άσκηση θρησκευτικής δραστηριότητας, μόνο Ρώσοι πολίτες ή μόνιμοι και νόμιμοι αλλοδαποί κάτοικοι μπορούν να συμμετέχουν σε θρησκευτικές ομάδες, που δεν έχουν καταγραφεί κρατικά, αλλά η “ ομάδα ” δεν μπορεί να συγκεντρώνεται σε ιδιωτικούς χώρους, αλλά σε αναγνωρισμένους χώρους λατρείας, είναι εύλογη η σκέψη ότι ανακύπτουν ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας.
Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι σκοπός είναι να ελεγχθεί η δράση των Μαρτύρων του Ιεχωβά και δραστήριων προτεσταντικών οργανώσεων, όπως των Βαπτιστών. Όμως η αναφορά σε όσους “σπούδασαν στο εξωτερικό ” αγγίζει επίσης τους μουσουλμάνους κληρικούς, τους ευαγγελικούς πάστορες και τους καθολικούς ιεραποστόλους. Όλοι αυτοί δυσκολεύονταν ήδη στη χορήγηση βίζας εισόδου και άδειας παραμονής στη συνέχεια. Κάποιοι, περισσότερο καχύποπτοι, θεωρούν ότι επιθυμείται να ελεγχθούν και τυχόν νεωτερικές απόψεις ορθοδόξων θεολόγων που σπούδασαν στη Δύση π.χ. σχετικά με την μετάφραση του Ευαγγελίου ή τις σχέσεις των χριστιανικών εκκλησιών. Η έκφραση “ θρησκευτικός εξτρεμισμός “ μπορεί να περιλάβει και τέτοιες απόψεις…

Πληροφορίες και φωτογραφία αρχείου από AsiaNews.it

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Το κήρυγμα της Κυριακής

26η Κυριακή του Έτους, Κύκλος Γ   Ο χρόνος και η αιωνιότητα είναι δύο στοιχεία που σήμερα παρουσιάζονται και στα τρία βιβλικά αναγνώσματα. Το ευαγγέλιο

25 Σεπτεμβρίου μνήμη της Αγίας Ευφροσύνης

  Πρόκειται για μια αγία όχι ιδιαιτέρα διαδεδομένη στη Δύση. Γεννήθηκε μεταξύ των ετών 410 και 413 στην Αλεξάνδρεια και ήταν κόρη ενός εύπορου αξιωματικού

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου