ΙΝΔΙΑ: Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ PRASAD ΚΑΙ Η ΔΙΑΜΑΧΗ “ΚΑΣΤΩΝ”
Επειδή έχουμε γράψει πολλές φορές για την κοινωνική κατηγοριοποίηση της Ινδίας σε “ κάστες ” και την προσέλευση στο χριστιανισμό των “ Dalit ”, που θεωρούνται, κοινωνικά, “οι έσχατοι” ας δούμε μια ιστορία που ταλαιπωρεί την καθολική εκκλησία της χώρας.
Την 24-4-2016, τρεις ιερείς που ανήκουν στην ανώτερη κάστα “ Reddy ”, στην Επισκοπή του Cuddepah, φέρεται ότι επιτέθηκαν και χτύπησαν τον Επίσκοπό τους Gallela Prasad, ο οποίος επέστρεφε από ποιμαντική επίσκεψη. Ο Επίσκοπος είναι “ Dalit ”…
Την 21-5-2016 ο Επίσκοπος τούς απάλλαξε από τα εφημεριακά καθήκοντα.
Η μήνυσή του είχε κατατεθεί και οι 3 ιερείς είχαν αφεθεί ελεύθεροι με εγγύηση !
Στους μήνες που πέρασαν άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες κατά του Ιεράρχη αρχικά ότι “είχε βάλει χέρι” στο ταμείο της Επισκοπής για να ζει πλουσιοπάροχα, στη συνέχεια ότι τα χρήματα πήγαιναν “για να συντηρεί τη σύζυγο και το παιδί που είχε αποκτήσει”… Ο ίδιος τα διέψευσε, τελικά παραιτήθηκε απ΄τη θέση του την 10-12-2018 . Η Αγία Έδρα όρισε Αποστολικό Διαχειριστή τον Σεβ/τατο Gali Bali.
Την 7-7-2020 ο Σεβ/τατος Bali αποκατέστησε τους 3 ιερείς στις ενορίες τους.
Ο ίδιος, σε επιστολή του, την 10-7-2020, προς τους πιστούς, δήλωσε ότι η Αγία Έδρα τον προέτρεψε “ να λάβει τ` αναγκαία κατ` αυτόν, μέτρα ”
Όμως ούτε η μήνυση του Επισκόπου για βιαιοπραγία, 4 ½ χρόνια αργότερα έχει εκδικασθεί ούτε υπάρχει εκκλησιαστική απόφαση για τα πεπραγμένα του ίδιου σχετικά με τα οικονομικά και την συμπεριφορά του. Ήταν σωστή η απόφαση του Αποστολικού Διαχειριστή ή προκαταβάλλει την απόφαση της δικαιοσύνης…
Η άποψη του ιησουίτη π. Axi Bosco, “dalit” και ακτιβιστή ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι καταπέλτης κατά του Σεβ/τάτου Gali Bali “ H απόφασή του να επιστρέψουν οι συγκεκριμένοι ιερείς στις ενορίες τους είναι προκλητική υπέρ της ανώτερης κάστας. Ξέρουμε πως λειτουργεί το σύστημα διοίκησης στην Εκκλησία ! Η υποστήριξή του προς τους ιερείς και κατά του Επισκόπου είναι σκάνδαλο, όταν η υπόθεση εκκρεμεί και οι κατηγορούμενοι είναι έξω με εγγύηση. Πιστεύω ότι οι Reddles ( οι συγκεκριμένοι ιερείς της ανώτερης κάστας ) θέλουν να ακολουθήσουν το Θεό, αλλά πρέπει να σέβονται ότι όλοι είμαστε ίσοι απέναντί του !
Αλλά και από την Επιτροπή για τις κάστες της Καθολικής Ιεραρχίας της Ινδίας εκφράζονται αμφιβολίες για την απόφαση αποκατάστασης των ιερέων :
“ Πρέπει να διακρίνουμε την πολιτική νομιμότητα, την εκκλησιαστική / κανονική νομιμότητα και την ποιμαντική προνοητικότητα και ευαισθησία. Μια παράνομη ενέργεια δεν έχει κάστα, θρησκεία ή κοινωνική θέση. Ούτε είναι όμως λογικό να πάρουμε το νόμο στα χέρια μας. Για ένα αδίκημα του κοινού δικαίου προτεραιότητα έχει η πολιτική δικαιοσύνη. Πώς αποφάσισε ο Σεβ/τατος Gali Bali ότι είναι αβάσιμες οι καταγγελίες του Επισκόπου κατά των ιερέων του, που κατηγορούνται ότι τον χτύπησαν. Πώς αποφάσισε την επαναφορά των κατηγορουμένων ως εφημερίων, σύμφωνα με τους κανόνες ΚΚΔ 1556 και 1556 &2, χωρίς να προκύπτει απόφαση της Αγίας Έδρας. Αν εκείνος θεωρεί ότι έλαβε “ την κατάλληλη απόφαση ” άλλος στη θέση του πιθανώς να ενεργούσε διαφορετικά…
Δύσκολες καταστάσεις σε παγιωμένες από αιώνες αντιλήψεις.
Πληροφόρηση και φωτογραφία του ινδού ιεράρχη από AsiaNews.it
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ