Γιατί ο γάμος είναι Ιερό Μυστήριο. (τέλος)

Γιατί ο γάμος είναι Ιερό Μυστήριο. 
Ιστορικοί και θεολογικοί προβληματισμοί
(τελευταίο)

ΓΙΑΤΙ_Ο_ΓΑΜΟΣ_ΕΙΝΑΙ_ΙΕΡΟ_ΜΥΣΤΗΡΙΟ_2.png

Βέβαια, από την άλλη, η λύση της διάλυσης του γάμου, δεν παρουσιάζεται χωρίς προβληματισμούς για τους ίδιους τους Διαμαρτυρομένους που έχουν ανοίξει διάπλατα την πόρτα για την διάλυση του γάμου. Για παράδειγμα ο Karl Barth, ο μεγαλύτερος διαμαρτυρόμενος θεολόγος (1886 -1968), υποστήριζε ότι το διαζύγιο αποτελεί μια «πικρή και σκοτεινή οδό».
Παρ’ ότι όλες οι άλλες Χριστιανικές Εκκλησίες προτιμούν την «οικονομία» ή τη «ρεαλιστική» λύση, παρ’ ότι ακόμα μερικοί Πατέρες της Εκκλησίας δεν έχουν μια ξεκάθαρη θέση γύρω από το αδιάλυτο του γάμου, η Καθολική Εκκλησία προτιμά να παραμείνει πιστή στα λόγια του Κυρίου και να τα ερμηνεύσει sine glossa (αυτούσια, χωρίς ερμηνεία): «ους ουν ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος μη χωριζέτω» (Ματθαίος 19, 6).
Αυτή τη στάση της, την θεωρεί ως πιστότητα στα λόγια του Κυρίου της και ως πρόκληση για τον άνθρωπο κάθε εποχής, αλλά κυρίως για τον σημερινό, για τον οποίον όλα επιτρέπονται, ακόμα και το να ζούμε μέσα σε μια ιστορική πραγματικότητα που θυμίζει περισσότερο πολυγαμία παρά μονογαμία. Αναγνωρίζει επίσης ότι αυτή η πιστότητά της στο λόγο του Χριστού, για μερικά ζευγάρια, μπορεί να αποδεικνύεται σκληρή και να συνεπάγεται πόνο, οδύνη και μοναξιά και καμιά φορά εγκατάλειψη της Εκκλησίας. Από εδώ όμως προκύπτει η ανάγκη μιας ωρίμανσης της πίστης, εις τρόπον ώστε να καταλάβουν τα χριστιανικά ζευγάρια ότι «αυτό που είναι αδύνατο στους ανθρώπους, είναι δυνατό για το Θεό».
Το θέμα της οικογένειας και του γάμου απασχόλησε επανειλημμένα την Καθολική Εκκλησία τα τελευταία χρόνια. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια απ’ όταν πραγματοποιήθηκε στο Βατικανό μία διπλή Σύνοδος των Επισκόπων για την οικογένεια και το γάμο, το 2014 και το 2015, καρπός των οποίων υπήρξε η Μετασυνοδική Αποστολική Παραίνεση «Η Χαρά της Αγάπης» (2016) του Πάπα Φραγκίσκου, στην οποία γίνεται εκτενής αναφορά στο θέμα του αδιάλυτου του γάμου και γίνεται μια προσπάθεια θετικής αντιμετώπισης ορισμένων αποτυχημένων γάμων.

+ Ιωάννης Σπιτέρης Αρχιεπίσκοπος

τέλος

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Η Σύνοδος της Νίκαιας (3ο Μέρος) Πολιτικές και Εκκλησιαστικές συνέπειες

Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ (3ο μέρος)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ    Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην εκτίμηση του ανατολικού Χριστιανισμού    Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κείμενο, η Σύνοδος