Εβδομάδα προσευχών: 18-25 Ιανουαρίου 2015

Εβδομάδα προσευχών: 18-25 Ιανουαρίου 2015

Υπέρ  της Ενότητας των χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών

Κατά την εφετινή Εβδομάδα προσευχών «υπέρ της των πάντων Ενώσεως»,  προτάθηκε  ως θέμα προσευχής και μελέτης ένας στίχος  από το κατά Ιωάννην ιερόν Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 4. Συγκεκριμένα ο στίχος7:

«Δώσε μου να πιώ».

 ( Το περιστατικό): Ο Ιησούς, αφήνοντας την Ιουδαία, πορεύθηκε προς την Γαλιλαία. Έπρεπε, όμως, να περάσει  από την  Σαμάρεια. Έτσι, έφθασε στην πόλη Συχάρ της Σαμάρειας, κοντά στο χωράφι   που είχε δώσει ο Ιακώβ στον υιόν του Ιωσήφ. Εκεί βρισκόταν  το πηγάδι του Ιακώβ. Ο Ιησούς, κουρασμένος  από την πεζοπορία, κάθισε  κοντά στο πηγάδι. Ήταν γύρω στο μεσημέρι. Έρχεται τότε μία γυναίκα από την Σαμάρεια να αντλήσει νερό. Και ο Ιησούς  της λέγει: «Δος  μοι πιείν»( κεφ. 4, ).

Αδελφοί,

Μία σοφή ρήση του Αγίου Ισαάκ του Σύρου λέγει: «Μη θέλεις να κρατείς ανέμους στην παλάμη σου». Δηλαδή, να στρωθείς σε δράση κάνοντας έργα πίστεως. Εάν την ρήση αυτήν την εφαρμόσουμε στους ανέμους του  θρησκευτικού  διχασμού και των  διαιρέσεων,  το αποτελεσματικό έργο πίστεως πρέπει να είναι η πίστη στην αποτελεσματικότητα της προσευχής του Ιησού προς τον Πατέρα Του κατά τις ώρες του αγίου Πάθους Του, «ίνα ώμεν εν»(Ιω. 17). Παράλληλα, ως άλλο έργο πίστεως, αυτό το ‘παράπονο – ικεσία΄ του Ιησού να γίνει δείκτης πορείας της προσπάθειας των χριστιανών- όλων των Εκκλησιών και Ομολογιών. Αλλά και να δούμε κάποιους καρπούς  από τις ενωτικές διεργασίες των μελών της  επί τούτου συσταθείσας Επιτροπής, δια την προώθηση της των πάντων Ενώσεως. Και είναι γνωστόν ότι στην Επιτροπή αυτή, ενώ συμμετέχει επισήμως και η Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία, το χριστώνυμο πλήρωμά της δεν έχει καν αρχίσει να ενημερώνεται. Όντως. Ποίοι και πότε ενημέρωσαν τους δύσμοιρους χριστιανούς: Αρκεί το πήγαινε-έλα στις συναντήσεις των μελών της Επιτροπής, για να θεωρηθεί  αυτή η Συνάντηση ως έργο πίστεως; Ενώ πρόκειται για Συνάξεις έργου εκκλησιαστικού, μετατρέπονται σε ιδιωτικής φύσεως Ακαδημαϊκές Συζητήσεις..
Ούτε ένα Ανακοινωθέν από την Ελληνική συμμετοχή στις Συναντήσεις αυτές. Δεν είναι μήπως ανάγκη να προετοιμάζονται οι καρδιές των πιστών, ώστε να μη παραμείνουν   «αργοί και βραδείς». Η προσπάθεια για την Ένωση πρέπει να αντιστοιχεί στην ένταση και στο κλίμα της βασανιστικής αγωνίας του Πάθους του Κυρίου. Σ’ αυτήν την περίπτωση, το πλήθος των πιστών θα πιστεύσει στην αξία της ικεσίας του Πάσχοντος Διδασκάλου και στην αναγκαιότητα  και της ιδικής τους προσευχής υπέρ της  των πάντων Ενώσεως.

Γιατί αυτή η ανάγκη της ενότητας; «Ίνα πας ο πιστεύων εις Αυτόν μη απόληται, αλλ΄έχη ζωήν αιώνιον». Η δέηση αυτή του Ιησού  απευθύνεται και σ΄εμάς. Δεν αφορούσε στον Πατέρα Του μόνον. Και πάντως η Τριαδική κοινωνία προτείνεται στους Μαθητές ως πρότυπο ενότητας: «ίνα ώσιν εν, καθώς ημείς εν εσμέν»). Αυτή ή εναγώνια δέηση του Χριστού Ιησού δεν είναι δυνατόν να μη εισακουσθεί από τον Πατέρα τον Ουράνιο, και να μη πραγματοποιηθεί. Είναι η τελευταία επιθυμία, η διαθήκη του Ιησού.«Ος ελθών και πάσαν την  υπέρ ημών οικονομίαν πληρώσας, τη νυκτί ή παρεδίδοτο μάλλον δε εαυτόν παρεδίδου υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας. Πόσο επείγουσα η επίκληση του Λυτρωτού Χριστού. Πόση ακηδία δική μας. Πόσο αρνητική η στάση των μαθητών Του, όλων των αιώνων, ώστε οι αιώνες που παρέρχονται να μη  είναι αρκετοί για την  καταλλαγή μας. Πόση άρνηση συμμετοχής  στην επιθανάτια αγωνία Του και στον πόθο Του, που για μας πρέπει να είναι επιταγή Διαθήκης.

Προσευχή, λοιπόν, και συμπροσευχή. Και καλόν είναι να μη εμμένουμε στην καταδίκη  της συμμετοχής σε από κοινού προσευχή όλων  των Χριστιανών. Οι πρώτοι δύο «ετερόδοξοι»… που προσευχήθηκαν μαζί ήσαν ο Ενσαρκωμένος Λόγος με τον εκ δεξιών Του ληστήν. Μνήσθητί μου, Κύριε, έλεγε ο ληστής. Σήμερον μετ΄εμού έσει εν  τω Παραδείσω, απαντούσε ο Κύριος. Ακριβώς, δείχνουμε  «ανόητοι και βραδείς τη καρδία» να κατανοήσουμε  την επιτακτικότητα της προτροπής ‘Ινα ώμεν εν. ‘Ινα ο κόσμος πιστεύσει. Ίνα δοξασθεί ο Ουράνιος Πατέρας. 

Συνεπώς: Μάλλον δεν βιώνουμε τον πόθο του Νυμφίου των Παθών. Μας «καλύπτει» η επίκληση της πιστότητας στο ιερόν Ευαγγέλιον.  Αλλά, ποιός φταίει λοιπόν για τους διχασμούς μας; Ο Λόγος του Θεού, το ιερόν Ευαγγέλιον, δεν είναι δυνατόν να διαιρεί και να διχάζει. Μάλλον… οι άνθρωποι είναι οι φταίχτες. Είναι γνωστόν: οι θρησκευτικές διχόνοιες,  ο θρησκευτικός φανατισμός, μαζί και ο θρησκευτικός πόλεμος είναι φυσικά  περισσότερο καταστρεπτικοί, περισσότερο επιβλαβείς, περισσότερο επικίνδυνοι. Και τραβούμε ουρά τους αιώνες του επάρατου χωρισμού… Εάν  ο Κύριος παρέδωσε εαυτόν, ώστε να έχουμε εμείς την αιώνια ζωή, δεν θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε ως μαθητές του Διδασκάλου που ως Θεάνθρωπος πάσχει έως θανάτου; Ή, ο εκ δεξιών ληστής  ήταν ομόδοξος του Λυτρωτού:;;

  • «Είδα» στο «όνειρό» μου, ότι οι δύο θρησκευτικοί καταξιωμένοι  Ταγοί, ο πάπας Ρώμης  Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Κων/πόλεως  Βαρθολομαίος  απεφάσισαν, προς μεγάλη αγαλλίαση του χριστωνύμου πληρώματός τους, από το επόμενον έτος να  μεταβαίνουν μαζί,  κάθε ημέρα   και σε  ένα  έθνος, όπου θα προϊστανται στις ενωτικές τελετές. Προκειμένου να συνεγείρουν τον λαό του Θεού και να τον τονώσουν.

Π. Μιχαήλ Πρίντεζης

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Πρόγραμμα Ενοριών 10-11 Δεκεμβρίου 2022

 Οικισμός Ενορία 10-11 Δεκεμβρίου 2022 Αγάπη Αγίου Αγαπητού – Αετοφωλιά Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου – Άνδρος Καθεδρικού Ναού Αγίου Ανδρέα – Βωλάξ Γεννήσεως της Θεοτόκου  Κυριακή

9 Δεκεμβρίου μνήμη της Αγίας Λευκαδίας

  Υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες για την Αγία Λευκαδία. Η ευλάβεια προς το πρόσωπό της αναπτύχτηκε στον τόπο ταφής της, το ρωμαϊκό κοιμητήριο του Τολέδο στην

Mελέτη  του Ευαγγελίου της ημέρας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ 2ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ 9 Δεκεμβρίου 2022                                     Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου