Ζωντανά Θεοφάνεια στην Τουρκία, έρχονται από την Ανατολή σε αναζήτηση του Χριστού
Ο Αποστολικός Τοποτηρητής της Ανατολίας, Σεβασμιότατος Paolo Bizzeti, διαβάζει το απόσπασμα από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου για την προσκύνηση των Μάγων, υπό το πρίσμα της εμπειρίας της Εκκλησίας στην Τουρκία. "Αυτοί που ήταν πολύ μακριά έχουν γίνει γείτονες, και κάποιοι από τους γείτονες παραμένουν κρύοι". "Σήμερα εδώ έρχονται οι άνθρωποι έρχονται από την Ανατολή αναζητώντας τον Χριστό, ίσως βλέποντας στο διαδίκτυο ή μέσα σε κάποιο βιβλίο"
"Αφού γεννήθηκε ο Ιησούς στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, κατά την εποχή του βασιλιά Ηρώδη, ιδού, μερικοί Μάγοι ήρθαν από την ανατολή στην Ιερουσαλήμ και είπαν:« Πού είναι αυτός που γεννήθηκε, ο βασιλιάς των Ιουδαίων; Είδαμε το αστέρι του να εμφανίζεται και ήρθαμε να τον προσκυνήσουμε ». Έτσι άρχισε το Ευαγγέλιο του Ματθαίου για τα Θεοφάνεια, που είναι μια «ζωντανή εμπειρία μεγάλης πραγματικότητας» στην Τουρκία, μας λέει ο Σεβασμιότατος Paolo Bizzeti, Αποστολικός Τοποτηρητής της Ανατολίας. Επικοινωνούμε μαζί του στο τηλέφωνο στην Iskenderun, όπου ο 71χρονος από Φλωρεντία Ιησουίτης έφτασε πριν από τρία χρόνια, για να καλύψει το κενό που άφησε το 2010 από τη βάναυση δολοφονία του Σεβασμιοτάτου Luigi Padovese από τον οδηγό του.
Ο Μάγοι και οι τόσοι ειδωλολάτρες που γίνονται μαθητές.
«Το κείμενο του Ευαγγελίου του Ματθαίου είναι πολύ προσεκτικό- είπε ο Σεβασμιότατος Bizzeti – είναι ένα κείμενο στο οποίο ο Ματθαίος σε απόσταση μερικών ετών από την ιστορία του Ιησού και στο φως της εισόδου τόσων ειδωλολατρών στο σώμα των μαθητών του, ξανασκέπτεται τη ζωή του Κυρίου και συνειδητοποιεί ότι από την αρχή όσοι ήταν πολύ μακριά έχουν γίνει κοντινοί και, αντίθετα, κάποιοι από αυτούς που ήταν κοντά – δυστυχώς – αποδεικνύονται ως μακρινοί.Είναι λοιπόν ένα άλλο από τα αναποδογυρίσματα που συμβαίνουνστην ιστορία της Γέννησης του Ιησού. Οι μακρινοί πλησιάζουν και οι κοντινοί παραμένουν κρύοι όπως ο Ηρώδης, οι αρχιερείς, οι γραμματείς οσέγγιση και γείτονες παραμένουν ψυχρές, όπως ο Ηρώδης, τους ιερείς, τους γραμματείς, αυτοί που ξέρουν τα πάντα. "
Απίστευτη καινοτομία ενός Θεού φτωχού με τους φτωχούς
Ξέρουν πότε να γεννηθεί ο Μεσσίας, και που … Στη συνέχεια, όμως στην πραγματικότητα παραμένουν προσκολλημένοι στην Ιερουσαλήμ, επειδή είναι κλεισμένοι στη δική τους δύναμη της εξουσίας, ενώ αυτοί οι σοφοί μάγοι που εκπροσωπούν τους ανθρώπους σε αναζήτηση της αλήθειας, ενός αληθινού Θεού που γίνεται μικρός με τους μικρούς, πράος με τους πράους, φτωχός με τους φτωχούς. Έτσι – και πάλι – το Ευαγγέλιο μας παρουσιάζει ένα αναποδογύρισμα της λογικής στην οποία είμαστε συνηθισμένοι ».
Οι σημερινοί νέοι έλκονται από το άστρο που είναι ο Ιησούς
«Όλα αυτά για μας, εδώ στην Τουρκία, είναι μια ζωντανή και παρούσα εμπειρία, γιατί έχουμε ανθρώπους που έρχονται από το Ιράν, το Αφγανιστάν, Τουρκμενιστάν, από άλλες χώρες της Ανατολής, σε αναζήτηση του Χριστού για να εμβαθύνουν εκείνη τη διαίσθηση που είχαν ,μέσω διαφορετικών τρόπων. Μερικές φορές με μια επικοινωνία στο διαδίκτυο, άλλες φορές με ένα βιβλίο, και κάποιες άλλες με ένα όνειρο. Είχαν την αίσθηση ότι ο Ιησούς είναι το πραγματικό αστέρι που φωτίζει κάθε άνθρωπο και κινούνται, έρχονται εδώ, σε αυτή τη Χώρα, όπου είναι σίγουρα πιο δυνατό από τις χώρες προέλευσής τους να συνεχίσουν τηθρησκευτική τους αναζήτηση. Για μας αυτή ηευαγγελικήπερικοπήείναι πολύ επίκαιρη".
Ξέρουμε καλά πόσο στη Δύση είναι διαδεδομένος ο φόβος προς τον ξένο. Αυτό το περιστατικό των Μάγων τι μπορεί να μας διδάξει;
Απ. – Ο φόβος του αλλοδαπού, ο φόβος των διαφορετικών, εκείνου που βρίσκεται σε μία αναζήτηση που αμφισβητεί τα σταθερά καθιερωμένα βρίσκονται παντού. Υπάρχουν επίσης εδώ. Υπάρχουν ιδιαίτερα τώρα που έχει γίνει μία αναμφισβήτητη δύναμη.Πιστεύω ότι πρέπει να ξαναβρούμε αυτό το άνοιγμα, τη διαθεσιμότητα που αντιπροσωπεύουν οι Μάγοι, δηλαδή ανθρώπους που είναι ικανοί να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και να ανοιχθούν προς τους άλλους.Εάν δεν υπάρχουν ανοίγματα, δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος ούτε στην αληθινή θρησκεία ούτε στη ζωή των λαών. Θα πρέπει να ακολουθήσουμε αυτή την περιπέτεια σαν κι αυτούς, οι οποίοι έχουν διασχίσει χώρες, που έχουν έρθει από μακριά και στο τέλος έχουν προσφέρει ό, τι είχαν, επειδή αυτό είναι και το θαύμα: οι άνθρωποι που διαθέτουν τα υπάρχοντά στους φτωχούς, σ’ αυτή τη φτωχή οικογένεια που αντιπροσωπεύει όμως τον ίδιο τον Κύριο το Θεό. Είναι μια συμβολική διήγηση μεταξύ μιας ανθρώπινης αναζήτησης και μιας θεϊκής αποκάλυψης, μεταξύ ουρανού και γης που συναντιούνται στο σπήλαιο της Βηθλεέμ.
+Ν