ΠΕΜΠΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ της κοινής περιόδου του έτους

ΠΕΜΠΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ της κοινής περιόδου του έτους

Ο Ιησούς αφού παρουσίασε στη Ναζαρέτ το πρόγραμμά του, ξεκινάει την πορεία ενός περιοδεύοντος  κήρυκα ο οποίος συνοδεύει τα κηρύγματά του με θαυματουργικές πράξεις.

Πριν ξεκινήσει αυτή την πορεία του, εκλέγει και καλεί κοντά του μερικούς άνδρες για να βαδίσουν μαζί του από την αρχή και να είναι οι αυτόπτες μάρτυρες των όσων θα συμβούν στη διάρκεια αλλά και στο τέλος αυτής της πορείας.   Είναι οι μαθητές του και μεταξύ αυτών πρώτος ο Απόστολος Πέτρος.

Με την εντολή του Ιησού ο Πέτρος ρίχνει τα δίκτυα του στη θάλασσα, παρόλο που ο ίδιος είναι έμπειρος ψαράς  και όχι ο Ιησούς, ο οποίος στην περιοχή είναι γνωστός ως ο υιός του ξυλουργού της Ναζαρέτ.

Ο Ιησούς δεν είναι καλεσμένος, αλλά απεσταλμένος. Ο Ιησούς δεν λαβαίνει ένα κάλεσμα  αντιθέτως ο ίδιος απευθύνει καλέσματα σε άλλους να τον ακολουθήσουν.

Δεν υπάρχει μαθητής που να μην έχει κληθεί. Δεν διαλέξαμε εμείς το Χριστό αλλά είναι ο Χριστός που μας κάλεσε. Είναι αυτός που μας απευθύνει το κάλεσμα. Το κάλεσμα όταν προέρχεται από τον Ιησού μας δίνει αξία.

Εκτός από το κάλεσμα που έχουν δεχθεί όλοι οι Χριστιανοί με το Βάπτισμά τους, υπάρχουν και τα ιδιαίτερα καλέσματα ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρίσματα που έχει ο κάθε χριστιανός με προοπτική μια συγκεκριμένη αποστολή που του αναθέτει μέσα στην Εκκλησία. Όλοι είμαστε καλεσμένοι. Η Εκκλησία πάντοτε θεώρησε ως κάλεσμα τη χριστιανική ύπαρξη.

Η κλήση στην περικοπή του ευαγγελιστή Λουκά όχι μόνο πραγματοποιείται μετά από μία διδασκαλία που κάνει ο Ιησούς στο λαό αλλά και μετά από μία επίδειξη δύναμης εκ μέρους του Ιησού, που είναι το θαυματουργικό ψάρεμα στη λίμνη.

Η αφθονία των ψαριών στη διάρκεια της ημέρας  είναι αντίθετη σε κάθε νόμο του ψαρέματος που εν γένει πραγματοποιείται τη νύκτα και όχι την ημέρα. Τα δίκτυα σχεδόν σχίζονται, οι βάρκες σχεδόν βυθίζονται αλλά τελικά δεν βυθίζονται. Είναι λεπτομέρειες  που φανερώνουν τη θεϊκή δύναμη του Ιησού. Μπροστά στη θεότητα αυτή ο άνθρωπος αισθάνεται κάποια  απόσταση αντιλαμβάνεται ακόμη περισσότερο την αναξιότητα του. Αποκαλύπτεται αδύναμος και αμαρτωλός. Από την άλλη ο Θεός και στο συγκεκριμένο αυτό περιστατικό ο Ιησούς καλύπτει την απόσταση δίνοντας σε όποιο καλεί ένα καινούριο μέλλον:  "Θα είσαι ψαράς ανθρώπων".

Η έκφραση αυτή θα μπορούσε και να παρερμηνευτεί. Ο Ιησούς δεν εννοεί   ότι πρέπει να συμπεριφερόμαστε στους ανθρώπους σαν να ήταν  ψάρια, ή πουλιά, ή απλώς ζώα. Η ελληνική λέξη που χρησιμοποιείται στο αρχαίο κείμενο σημαίνει «θα πιάνεις ανθρώπους από τα νερά, δηλαδή θα σώζεις ανθρώπους".

Τα βαθιά νερά στη βιβλική φιλολογία είναι το σύμβολο του θανάτου.  Το να ψαρεύει κανείς  από τα βαθειά νερά τους ανθρώπους σημαίνει  να τους σώζει από το θάνατο, να τους ξαναδώσει τη ζωή. Αυτό λοιπόν θα είναι το νέο έργο που ο Πέτρος και οι σύντροφοί του θα επιτελούν, με τη δύναμη του και εντολή του θεού θα σώζουν τους ανθρώπους. Οι Απόστολοι του Χριστού γεννήθηκαν  ψαράδες και καταστάθηκαν σωτήρες των ανθρώπων.

Αυτοί μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη στο Θεό, διότι είδαν με τα ίδια τους τα μάτια τους τι μπορεί να κάνει αυτός ο Ιησούς  που τους συνάντησε  στις όχθες της λίμνης της Τιβεριάδας. Γι’ αυτό δεν φοβούνται να αφήσουν πίσω το παρελθόν και να ασχοληθούν αποκλειστικά με αυτό που ο Ιησούς τους ζητά να γίνουν «ψαράδες ανθρώπων».

Ο Ιησούς είναι η πηγή αλλά για να φθάσει στο σπίτι το νερό  δεν φθάνει η πηγή, χρειάζονται οι σωλήνες τα κανάλια: ο Πέτρος και οι σύντροφοί του δέχτηκαν να γίνουν τα κανάλια.  Τώρα έγινε επανεκτίμηση όλης της ύπαρξής τους. Το να αποδεχθεί κανείς το ρόλο  του μεταφορέα της σωτηρίας  δίνει νέο νόημα και αξία στη ζωή τους.

Ο Χριστός πάντα ψάχνει για ψαράδες. Σήμερα χρειάζονται περισσότερο από τότε. Δεν  αναζητούνταιυπεράνθρωποι. Χρειάζονται άνθρωποι με χαρίσματα και προετοιμασία. Το Πνεύμα του Θεού συμπληρώνει τα ανθρώπινα κενά. Εκείνο που ζητάει κανείς από ένα κανάλι είναι να μεταφέρει το νερό αλλά όπως αυτό πηγάζει από την πηγή που είναι ο Χριστός. Αυτή είναι η αποστολή κάθε καλεσμένου.

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών 15-16.2.2025

Οικισμός Ενορία 15-16 Φεβρουαρίου 2025 Αγάπη Agapi Αγίου Αγαπητού 16/2 Κυριακή 17:30 Θεία Λειτουργία  Αετοφωλιά Aetofolia Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου – Άνδρος Andros Καθεδρικού Ναού

10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ μνήμη της Αγίας Σχολαστικής

Το όνομα της Σχολαστικής, αδελφής του Αγίου Βενεδίκτου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αρχή του κοινοβιακού δυτικού μοναχισμού. Ο Βενέδικτος προέτρεπε η διακονία προς το