“ Οι κοινοί νέοι μάρτυρες, ας επισπεύσουν την ημέρα της πλήρους ενότητάς μας”

“ Οι  κοινοί  νέοι μάρτυρες, ας επισπεύσουν την ημέρα της πλήρους ενότητάς μας”


“Να επισπεύσουμε την ημέρα την τόσο επιθυμητή κατά την οποία θα είμαστε πλήρως και ορατώς ενωμένοι στην Αγία τράπεζα του Κυρίου”. Με οικουμενικό πνεύμα και συγκεκριμένο τέλος ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου  και του  Κόπτη Ορθοδόξου Πατριάρχη Tawadros II, που έγινε στο Ορθόδοξο Κοπτικό Πατριαρχείο του Καϊρου στις 28 Απριλίου 2017.

Ήδη ο αρχηγός της Ορθοδόξου Κοπτικής Εκκλησίας  στην ομιλία του  που προηγήθηκε , δήλωσε  με σαφήνεια: “Περιμένουμε την ημέρα κατά την οποία μαζί θα τεμαχίσουμε τον άρτο στην Αγία Τράπεζα του Κυρίου”.

Το να συμμεριζόμαστε την Ευχαριστία είναι ένα βήμα που αναμένουμε, αποτέλεσμα  μιας πορείας  που άρχισε  στις 10 Μαΐου 1973, όπως υπενθύμισε στην ομιλία του ο Πάπας Φραγκίσκος. “Εκείνη την ημέρα, μετά από ‘ δύσκολους αιώνες της ιστορίας'”, υπενθυμίζει ο Ποντίφικας,  “η έδρα του Ευαγγελιστή Μάρκου και εκείνη του Αποστόλου Πέτρου διακήρυξαν  ότι ο Ιησούς είναι ο Κύριος: μαζί ομολογήσαμε  ότι ανήκουμε στον Ιησού και Εκείνος είναι για μας το παν”.

Και “έχουμε αντιληφθεί ” – είπε – ότι “δεν μπορούμε πια να βαδίζουμε μόνοι ο καθένας στο δικό του δρόμο , διότι  θα προδώσουμε ”  το θέλημα του Θεού.

Πρόκειται για μία πορεία που “δεν είναι πάντοτε εύκολη και ευθεία ”, αλλά στην πορεία αυτή “δεν είμαστε μόνοι”. Πράγματι “μας συνοδεύει  ένας πολύ μεγάλος  αριθμός Αγίων και Μαρτύρων που, που ήδη είναι πλήρως ενωμένοι, μας ωθεί να είμαστε εδώ στη γη μία ζωντανή εικόνα της  ‘άνω Ιερουσαλήμ'”.

Ο Πάπας Φραγκίσκος προτείνει  ένα πρακτικό τρόπο μέσω του οποίου είναι δυνατή να υπάρξει “πλήρης ενότητα” και εδώ στη γη. “Κόπτες Ορθόδοξοι και Καθολικοί  – εξηγεί – μπορούμε όλο και περισσότερο να μιλούμε την κοινή γλώσσα της αγάπης:  Πριν πάρουμε μία πρωτοβουλία για το καλό, θα ήταν  ωραίο  να διερωτηθούμε εάν μπορούμε να το πραγματοποιήσουμε  με τους αδελφούς μας και τις αδελφές μας  που συμμερίζονται την ίδια πίστη στον Ιησού”. Με τον τρόπο αυτό – συνεχίζει – “οικοδομώντας  την κοινωνία, το Άγιο Πνεύμα δεν θα αρνηθεί να μας ανοίξει  νέους και προνοιακούς δρόμους  ενότητας”.

Ο Ποντίφικας επαναλαμβάνει και πάλι  τον  “οικουμενισμό του αίματος” που κατά μυστηριώδη τρόπο είναι “περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρος”  και στηρίζει την οικουμενική πορεία. “Πόσοι μάρτυρες πάνω στη γη, ήδη από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους, έζησαν την πίστη με υποδειγματικό ηρωισμό, χύνοντας το αίμα τους  αρνούμενοι να αρνηθούν τον Χριστό”.

Η σκέψη μας δεν μπορεί να μην προχωρήσει μέχρι τα πρόσφατα γεγονότα, “Αγαπητέ Αδελφέ – λέει ο Άγιος Πατέρας στον TawadrosII– μοναδικό είναι το μαρτυρολόγιο μας και τα μαρτύριά σας είναι και δικά μας μαρτύρια βάσανά σας είναι και δικά μας, το αθώο αίμα τους  μας ενώνει. Ενισχυμένοι από τη χριστιανική σας μαρτυρία ας συνεργαστούμε  για να εναντιωθούμε στη βία κηρύττοντας  και σπέρνοντας  το καλό, βοηθώντας να αυξάνεται συνεχώς η ομόνοια  και διατηρώντας την ενότητα,  προσευχόμενοι ώστε τόσες θυσίες να ανοίξουν την οδό σε ένα μέλλον  πλήρης ενότητας μεταξύ μας  και ειρήνης για όλους”.

 “Άγιε, αγαπητέ Αδελφέ, ο ίδιος Κύριος ας μας χορηγήσει να ξεκινήσουμε και πάλι από σήμερα, μαζί, προσκυνητές της μεταξύ μας κοινωνίας και αγγελιαφόροι της ειρήνης”. Σ’ αυτήν την κοινή πορεία  ας μας κρατήσει από το χέρι Εκείνη  που συνόδεψε εδώ  τον Ιησού και την οποία η μεγάλη αιγυπτιακή θεολογική παράδοση αποκάλεσε  ήδη από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους Θεοτόκο, Μητέρα του Θεού ”.

Στο τέλος της ομιλίας του Αγίου Πατέρα, ο Ποντίφικας και ο Ορθόδοξος Κόπτης Πατριάρχης  υπέγραψαν μία κοινή που περιέχει δώδεκα σημεία.

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Η Σύνοδος της Νίκαιας (3ο Μέρος) Πολιτικές και Εκκλησιαστικές συνέπειες

Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ (3ο μέρος)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ    Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην εκτίμηση του ανατολικού Χριστιανισμού    Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κείμενο, η Σύνοδος