«Ο Θεός κάνει να αναπτύσσονται τα ομορφότερα λουλούδια του ανάμεσα σε άγονες πέτρες»

 «Ο Θεός κάνει να αναπτύσσονται τα ομορφότερα λουλούδια του ανάμεσα σε άγονες πέτρες»


«Ο Ιησούς μας πήρε, μας άρπαξε, μας κατέλαβε για να μη μας αφήσει πια». Είναι λόγια γεμάτα ελπίδα, αυτά που είπε ο Πάπας Φραγκίσκος σήμερα, 19 Απριλίου 2017, κατά τη διάρκεια της κατήχησης της γενικής Ακρόασης. Ο Φραγκίσκος, του οποίου το ένδυμα κτυπούσε με δύναμη ο ισχυρός άνεμος, επιμένει στο γεγονός ότι ο χριστιανισμός «δεν είναι επί τω πλείστον η δική μας αναζήτηση για τον Θεό –  μια αναζήτηση, αληθινά, τόσο διστακτική-, αλλά η αναζήτηση του Θεού για εμάς».

ς Θεός που έγινε σάρκα και που «συνεχίζει να είναι ζωντανός ανάμεσά μας». Αναφωνεί ο Bergoglio: «Ο Ιησούς είναι εδώ, στην πλατεία μαζί μας, ζωντανός και αναστημένος». Η Ανάσταση – υπογραμμίζει – είναι «ο πυρήνας του χριστιανικού μηνύματος», όπως εξηγεί ο Άγιος Παύλος στις Επιστολές του. Είναι πράγματι μια πράξη πίστης που δεν «δέχεται ότι ο Χριστός πέθανε», αλλά «πιστεύει ότι αναστήθηκε».

Είναι παραδειγματική η προσωπική ιστορία του ίδιου του Παύλου. Εκείνος – υπενθυμίζει ο Ποντίφικας – «δεν ήταν κάποιος λειτουργοϋπηρέτης», αλλά ούτε «ένας διώκτης της Εκκλησίας υπερήφανος για τις πεποιθήσεις του». Αλλά στην συνέχεια, σε αυτό το πλαίσιο, το φαινομενικά τέλειο, σημειώνει ο Φραγκίσκος, «μια μέρα συμβαίνει αυτό που ήταν απολύτως απρόβλεπτο: Η συνάντηση με τον Αναστημένο Ιησού, στο δρόμο προς τη Δαμασκό». Εκείνο το περιστατικό «ανέτρεψε το νόημα της ζωής του».

Ιδού λοιπόν που η μεταστροφή του Αποστόλου από την Ταρσό δείχνει ότι ο Θεός είναι εκείνος που μας αναζητά. «Ο Ιησούς μας πήρε, μας άρπαξε, μας κατέλαβε για να μη μας αφήσει πλέον», δηλώνει ο Πάπας. Και συνεχίζει: «ο χριστιανισμός είναι χάρη, είναι έκπληξη, και ως εκ τούτου προϋποθέτει μια καρδιά ικανή για θαυμάσια πράγματα. Μια κλειστή καρδιά, ορθολογιστική, είναι ανίκανη για θαύματα και δεν μπορεί να καταλάβει τον χριστιανισμό, επειδή ο χριστιανισμός είναι χάρη και τον συναντά κανείς στο θαύμα». Ο Επίσκοπος της Ρώμης επιμένει εξάλλου ότι ο χριστιανισμός «δεν αποτελεί μια ιδεολογία, δεν είναι ένα φιλοσοφικό σύστημα, αλλά είναι μια πορεία πίστης που ξεκινά από ένα γεγονός».

Η σημασία του Πάσχα γίνεται τότε διεισδυτική. Όλοι εμείς – εξηγεί ο Άγιος Πατέρας – μπορούμε να πάμε στο μνήμα μας που αποτελείται από «καλές προθέσεις (…) που έχουν μείνει στα χαρτιά» και «αποτυχίες» και «να δούμε τη μεγάλη πέτρα ανεστραμμένη και να σκεφτούμε ότι ο Θεός πραγματοποιεί για εμένα, για όλους εμάς, ένα απρόσμενο μέλλον».

 «Εδώ – συνεχίζει αναφερόμενος στο μνήμα – υπάρχει ευτυχία, χαρά και ζωή, εκεί που όλοι πίστευαν ότι υπήρχε μόνο λύπη, ήττα και σκοτάδι. Ο Θεός κάνει να αναπτύσσονται τα πιο όμορφα λουλούδια του ανάμεσα σε άγονες πέτρες». Υπό αυτή την άποψη μπορούμε και εμείς να φωνάξουμε, όπως κάνει ο Άγιος Παύλος αναφερόμενος σε αυτά που είχαν πει οι προφήτες: «Πού είναι, ω Θάνατε, η νίκη σου; Το κεντρί σου;»

Μετάφραση: ρφ

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών 15-16.2.2025

Οικισμός Ενορία 15-16 Φεβρουαρίου 2025 Αγάπη Agapi Αγίου Αγαπητού 16/2 Κυριακή 17:30 Θεία Λειτουργία  Αετοφωλιά Aetofolia Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου – Άνδρος Andros Καθεδρικού Ναού

10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ μνήμη της Αγίας Σχολαστικής

Το όνομα της Σχολαστικής, αδελφής του Αγίου Βενεδίκτου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αρχή του κοινοβιακού δυτικού μοναχισμού. Ο Βενέδικτος προέτρεπε η διακονία προς το