Μια Εκκλησία χωρίς σύνορα που σηκώνει όποιον υποφέρει και δεν καταδικάζει

Μια Εκκλησία χωρίς σύνορα που σηκώνει όποιον  υποφέρει και δεν καταδικάζει

Ο Πάπας Φραγκίσκος, στην πρώτη γενική ακρόαση μετά από μια σύντομη διακοπή το μήνα  Ιούλιο, επανέλαβε τη σειρά των κατηχήσεων  σχετικά με τις Πράξεις των Αποστόλων, σχολιάζοντας το θαύμα του Πέτρου για την θεραπεία ενός ατόμου, στο όνομα του Χριστού. Το χέρι μας που βοηθά τους άλλους να σηκωθούν "είναι το χέρι του Ιησού".

Ο Πέτρος, ο οποίος παίρνει τον παραλυτικό από το χέρι, τον σηκώνει  και τον θεραπεύει, φανερώνει "το πρόσωπο της" Εκκλησίας χωρίς σύνορα που αισθάνεται ότι είναι η μητέρα όλων "εμφανίζεται, σαν κάποιος που ξέρει να παίρνει από το χέρι τον άνθρωπο, να τον ανασηκώνει, να τον συνοδεύει και να μην τον καταδικάζει". Το χέρι μας που βοηθά τους άλλους να σηκωθούν "είναι το χέρι του Ιησού".

Τα θαύματα των αποστόλων εκδηλώνουν τη θεότητα του Ιησού

Ο Πάπας αναφέρει ότι «όλα τα θαύματα που έκαναν οι απόστολοι ήταν εκδήλωση της θεότητας του Ιησού». Επισημαίνει ότι ο ζητιάνος, παράλυτος από τη γέννηση του, τον οποίο συναντούν οι απόστολοι στην πόρτα του Ναού, ήταν εκεί επειδή ο μωσαϊκός νόμος "εμπόδισε να προσφέρονται θυσίες από όσους είχαν σωματικές αναπηρίες, θεωρούμενες ως συνέπεια κάποιου λάθους". Και ο Φραγκίσκος ενθυμείται ότι ακόμη και για τους εκ γενετής τυφλούς οι άνθρωποι ζητούν από τον Ιησού να μάθουν αν «γεννήθηκαν τυφλοί εξ αιτίας των αμαρτιών των γονέων του». «Πάντα – σχολιάζει ο Πάπας – υπάρχει ένα σφάλμα, πίσω από μια παραμόρφωση, σύμφωνα με την νοοτροπία των Εβραίων».

Με μια ματιά, ο Πέτρος και ο Ιωάννης δημιουργούν μια σχέση

Στη συνέχεια, ο Ποντίφικας  συνεχίζει,  "δημιουργείται μια ανταλλαγή της ματιάς. Ο παράλυτος κοιτάζει τους δυο για να ζητήσει ελεημοσύνη, αλλά οι απόστολοι τον κοίταζαν, προσκαλώντας τον να τους κοιτάξει με διαφορετικό τρόπο, έτσι θα λάβει ένα άλλο δώρο ». Και ο Πέτρος κάνει το θαύμα της θεραπείας, στο όνομα του Ιησού Χριστού.

Οι απόστολοι έχουν δημιουργήσει μια σχέση, επειδή αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός αγαπά να εκδηλώνεται, στη σχέση, πάντα στο διάλογο, πάντα σε εμφανίσεις, πάντα με την έμπνευση της καρδιάς: είναι σχέσεις του Θεού μαζί μας. Μέσω μιας πραγματικής συνάντησης μεταξύ ανθρώπων που μπορεί να δημιουργήσει μόνο η αγάπη.

Όχι σε ενορίες που σκέφτονται τα χρήματα πριν από τα μυστήρια

Ο Πάπας Φραγκίσκος τότε θυμάται ότι ο Ναός ήταν επίσης «χώρος οικονομικών και συναλλαγών» και ότι τόσο ο Ιησούς όσο και οι προφήτες στράφηκαν εναντίον αυτής της νοοτροπία:

Αλλά πόσες φορές σκέφτομαι αυτό, όταν βλέπω κάποιες ενορίες που πιστεύουν ότι τα χρήματα είναι πιο σημαντικά από τα μυστήρια! Σας παρακαλώ! Θέλουμε μια φτωχή Εκκλησία: ας ζητήσουμε από τον Κύριο να μας βοηθήσει σ’ αυτό.

Το πρόσωπο μιας Εκκλησίας που δημιουργεί γέφυρες φιλίας αντί για εμπόδια

Ο ζητιάνος, εξηγεί ο Πάπας, συναντώντας τους αποστόλους, "δεν βρίσκει χρήματα, αλλά βρίσκει το όνομα που σώζει τον άνθρωπο: τον Ιησού Χριστό το Ναζωραίος. Ο Πέτρος επικαλείται το όνομα του Ιησού, διατάζει τον παραλυτικό να σηκωθεί ", τον παίρνει από το χέρι και τον σηκώνει. Σε αυτή τη χειρονομία, ο Πάπας Φραγκίσκος  θυμάται ότι "ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος βλέπει" μια εικόνα της ανάστασης "". "Εδώ – ο Ποντίφικας συνεχίζει – εμφανίζεται η εικόνα της Εκκλησίας, που βλέπει όσους βρίσκονται σε δυσκολία, δεν κλείνει τα μάτια της, ξέρει πώς να κοιτάξει την ανθρωπότητα στο πρόσωπο για να δημιουργήσει σημαντικές σχέσεις, γέφυρες φιλίας και αλληλεγγύης αντί για εμπόδια

Το πρόσωπο της «Εκκλησίας χωρίς σύνορα την κάνει μητέρα όλων» εμφανίζεται, ξέρει να παίρνει από το χέρι και να συνοδεύει στην άνοδο – να μην καταδικάζει. Ο Ιησούς πάντα – πάντα! – τείνει το χέρι του, προσπαθεί πάντα να σηκώσει, να κάνει τους ανθρώπους να γιατρευτούν, να είναι ευτυχισμένοι, να συναντήσουν τον Θεό.

Η συνοδεία προσεγγίζει τον άλλο, με συμπόνια

Ακόμη, ο Πάπας Φραγκίσκος αποσαφηνίζει "την« τέχνη της συνοδείας » που χαρακτηρίζεται από την λεπτότητα με την οποία προσεγγίζει τους ανθρώπους, « με σεβασμό και συμπόνια, και ταυτόχρονα τους καθιστά υγιείς, και τους ενθαρρύνει να ωριμάσουν στη χριστιανική ζωή ».

Και αυτό κάνουν αυτοί οι δύο απόστολοι με τον παράλυτο: τον κοιτάζουν, του λένε «κοίταξέ μας», τείνει το χέρι του, τον κάνει να σηκωθεί και  τον θεραπεύει. Αυτό κάνει ο Ιησούς με όλους μας. Αυτό το πιστεύουμε όταν βρισκόμαστε σε κακές στιγμές, σε στιγμές αμαρτίας, σε στιγμές θλίψης. Υπάρχει ο Ιησούς που μας λέει: "Κοιτάξτε με: είμαι εδώ!" Ας πάρουμε το χέρι του Ιησού και ας σηκωθούμε.

Ο πλούτος μας είναι το Ευαγγέλιο: έτσι μπορούμε να εμπλουτίσουμε άλλους

Ο Πέτρος και ο Ιωάννης, καταλήγει ο Πάπας  «μας διδάσκει να μην εμπιστευόμαστε τα μέσα που είναι χρήσιμα, αλλά στον πραγματικό πλούτο που είναι η σχέση με τον Αναστημένο». Είμαστε φτωχοί, αλλά έχουμε έναν μεγάλο πλούτο: "Τα πάντα για μας είναι το Ευαγγέλιο, που εκδηλώνει τη δύναμη του ονόματος του Ιησού που εκτελεί θαύματα". Η τελευταία ερώτηση που ο Πάπας Φραγκίσκος ρωτάει τον  καθένα και την κάθε μια είναι: "Ποιος είναι ο αληθινός πλούτος ο πλούτος μας, ποιος είναι ο θησαυρός μας; Με τι μπορούμε να πλουτίσουμε τους άλλους; "

Ας μην ξεχνάμε: ότι το τεντωμένο χέρι για να βοηθήσουμε τον άλλο να σηκωθεί. είναι το χέρι του Ιησού που μέσω του χεριού μας βοηθά τους άλλους να σηκωθούν.

 

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Από την απόλυτη μη βία του Ευαγγελίου, στη Θεολογία του δίκαιου πολέμου (του Σεβ. Ιωάννη)

Αγαπητοί αναγνώστες, Επειδή μερικά από τα κείμενα μου, κυρίως στην πρώτη περίοδο, ήταν εξαιρετικά μακροσκελή και αναλυτικά, έχω την εντύπωση πως πέρασαν απαρατήρητα. Αποφάσισα, λοιπόν,

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

  ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 13ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 28 Ιουνίου 2022 Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου