ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ 2018 ΚΥΚΛΟΣ Β

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ  2018 ΚΥΚΛΟΣ Β

Στην ευαγγελική περικοπή που ακούσαμε και στο σκηνικό που μας παρουσίασε o Απόστολος και Ευαγγελιστής Ιωάννης έχουμε τη συνάντηση δυο Βασιλιάδων. Ο ένας απέναντ ιστον άλλο. Από τη μια μεριά ο Πιλάτος, που ως εκπρόσωπος του Αυτοκράτορα της Ρώμης Καίσαρα, είναι ενδεδυμένος με τη μέγιστη εξουσία πάνω στο λαό και μπορεί να αποφασίζει ακόμη και το θάνατο τους.

Μπροστά στον Πιλάτο στέκεται ένας άλλος Βασιλιάς από τη Ναζαρέτ, του οποίου όμως η Βασιλεία όπως ο ίδιος την χαρακτηρίζει είναι ολότελα διαφορετική από εκείνη των ισχυρών της γης, μάλιστα κάποια στιγμή που ο λαός, μετά τον πολλαπλασιασμό των άρτων, τον αναζητούσε για να κάνει ένα Βασιλιά της γης, εκείνος κρύφτηκε.

Ο Μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας μας, ο Άγιος Αυγουστίνος, ερμηνεύοντας τη σημερινή περικοπή σημειώνει: Ο Ιησούς δεν λέει: «η Βασιλεία μου δεν είναι εις αυτόν τον κόσμο, αλλά λέει «η Βασιλεία μου δεν είναι από αυτόν τον κόσμο». Η Βασιλεία λοιπόν του Χριστού βρίσκεται και πάνω στη γη και εμείς αυτό που είμαστε καλεσμένοι να κάνουμε είναι να ψάξουμε να βρούμε της παρουσίας αυτής της Βασιλείας. Η παρουσία του Βασιλιά Χριστού ανάμεσά μας είναι πραγματική αλλά και «διακριτική». Ποτέ δεν επιβάλλεταιaμε δύναμη, αλλά απλώς μας ζητά να την δεχτούμε.

Ένα πρώτο λοιπόν συμπέρασμα που βγαίνει από το σημερινό ευαγγέλιο είναι ακριβώς ότι πρόκειται για μια Βασιλεία διαφορετική από τις άλλες της γης. Ο λόγος του Θεού σήμερα μας υπογραμμίζει ποια είναι η διαφορά μεταξύ των Βασιλειών της γης και της Βασιλείας του Χριστού

Στη σημερινή εορτή εμείς μαζί σας αγαπητοί μου έφηβοι, νέοι και νέες εορτάζουμε αυτό που ο Χριστός ομολογεί. Εορτάζουμε μια Βασιλεία όπως μας την παρουσιάζει το Ευαγγέλιο: Μία Βασιλεία που δεν έχει όπλα, μία Βασιλεία που δεν έχει στρατό, δεν καταδικάζει σε θάνατο κανένα, αντιθέτως ο Βασιλιάς ο ίδιος πεθαίνει για τους άλλους. Είναι μια Βασιλεία που η εξουσία της είναι υπηρεσία. Πάντα υπηρετεί. Δεν διατάζει. Συμβουλεύει. Είναι απλή και ταπεινή, με ένα Βασιλιά ταπεινό και πράο γι’ αυτό και οι ταπεινοί και φτωχοί της γης γίνονται τα σημάδια της παρουσίας της πάνω στη γη.

Ο Βασιλιάς Χριστός δεν είναι ένα Βασιλιάς ισχυρός, εξουσιαστής. Δεν έχει χρυσή κορώνα στο κεφάλι και πανάκριβο σκήπτρο στο χέρι. Τίποτε από όλα αυτά. Όσοι δεν ήθελαν ένα τέτοιο Βασιλιά του έβαλαν στο χέρι ένα καλάμι για σκήπτρο και στην κεφαλή του ένα ακάνθινο στεφάνι. Έχει ένα περίεργο θρόνο. Σχηματίζεται από δύο ξύλα που διασταυρώνονται και σχηματίζουν ένα σταυρό. Εκεί ενθρονίζεται και αυτά τα δυο ατιμωτικά ξύλα γίνονται το σύμβολο της κάθετης και της οριζόντιας αγάπης. Αγάπης προς τον Θεό, αγάπης προς τον άνθρωπο.

Το Βασίλειο του Ιησού γεννιέται και μεγαλουργεί όταν ο ίδιος αποκαλύπτει το πρόσωπο του Θεού Πατέρα που είναι Αγάπη. Μια αγάπη που δεν αγαπά απλώς αλλά δίνεται. Η αγάπη του Θεού δίνεται με το πάθος και το θάνατο του Χριστού. Όταν ο Χριστός αποκαλύπτει αυτή την αγάπη και την αποδεικνύει προσφέροντας τη ζωή του για μας, γίνεται ο Βασιλιάς των ανθρώπων και του σύμπαντος κόσμου. Προσφέροντας τη ζωή του αποκαλύπτει πόσο ο Θεός αγαπά τον άνθρωπο. Αποκαλύπτει ένα Θεό Μυστήριο αλλά και παρόντα στη ζωή του ανθρώπου.

Το Βασίλειο του Χριστού είναι ένα Βασίλειο το οποίο στο κακό απαντά με το καλό. Είναι ένα Βασίλειο που βασίζεται στην ευσπλαχνία και τη συγνώμη.

+N

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Η Σύνοδος της Νίκαιας (3ο Μέρος) Πολιτικές και Εκκλησιαστικές συνέπειες

Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ (3ο μέρος)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ    Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην εκτίμηση του ανατολικού Χριστιανισμού    Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κείμενο, η Σύνοδος