Kοινό Πάσχα (;) Aιρετικών (Kαθολικών) και Oρθοδόξων
«Επιγραμματικά εδώ αναφέρουμε, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος καθιέρωσε το 1924 το διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο, το οποίο ταυτιζόταν με το Γρηγοριανό μόνον ως προς τις ημερομηνίες των ακινήτων εορτών, ενώ διέφερε ριζικά από αυτό ως προς το πασχάλιο».
(Βήμα Ορθοδοξίας, 29/3/2021)
Η παραπάνω παράγραφος αποτελεί μέρος άρθρου που έχει ως θέμα ένα πιθανό κοινό εορτασμό του Πάσχα των Ορθοδόξων και ημών των παπικών –αιρετικών, όπως αποκαλούν τους Χριστιανούς Καθολικούς.
Το άρθρο είναι βαρύ και σκληρό απέναντι στους Καθολικούς. Διαβάζοντας το, κάποιος που γνωρίζει την ιδεολογική γραμμή του γραφείου κατά των αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς καθώς και τον ιεράρχη της δεν εκπλήσσεται.
Σε μια συνεχώς από-χριστιανοποιημένη Ελλάδα, με μια Εκκλησία που εθελοτυφλεί από φόβο μπροστά στις ευθύνες που πηγάζουν από την συνεχώς αυξανόμενη θρησκευτική αδιαφορία, κάποιοι θεωρούν πρώτιστο μέλημα τους να επενδύουν χρόνο, κόπο και χρήμα στην αντιμετώπιση των αιρέσεων, επικινδυνότερη των οποίων θεωρούν τον Καθολικισμό. Αυτό ξέρουν, αυτό μπορούν, αυτό κάνουν. «Αμὴν λέγω […], ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν» (Μθ. 6, 2).
Εγείρονται όμως μερικοί προβληματισμοί:
Τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα εορτάζονται 25 Δεκεμβρίου! Είναι δείγμα σοβαρότητας ο υπολογισμός της μιας γιορτής με το Γρηγοριανό (τα Χριστούγεννα) και της άλλης με το Ιουλιανό (το Πάσχα);
Το Γρηγοριανό Ημερολόγιο ευλογήθηκε από έναν Χριστιανό (έστω και αιρετικό για εκείνους) Πάπα.
Είναι προτιμότερο το Ιουλιανό του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Ιουλίου Καίσαρα που ούτε αιρετικός αλλά ούτε καν Χριστιανός ήταν (εισαγωγή ημερολογίου το 46 π.Χ.);
Έξι αιώνες μετά το Γαλιλαίο (ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της στάσης της Εκκλησίας απέναντι στη φωνή της επιστήμης) και παρόλα τα άλματα της επιστήμης, οι πολέμιοι του Γρηγοριανού Ημερολογίου δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα την ορθότητά του και πως λόγω και της δικής του ανακρίβειας θα χρειαστεί μελλοντικά ένας επανακαθορισμός του;
πγπ