Η «Βουτιά» του Χριστού
Η «Κάθοδος» (η βουτιά) του Χριστού στο θάνατο, βασίζεται στη θεϊκή απόφαση, να μην αφήσει τον άνθρωπο να γίνει λεία – λάφυρο του σατανά, αλλά αντίθετα να τον αναζητήσει – όπως το χαμένο πρόβατο – μέχρι και στα βάθη της κόλασης.
Μετά απ’ αυτή την αλήθεια, έκπληκτος φωνάζει ο Παύλος: «Αν ο Θεός είναι μαζί μας, ποιοι είναι εναντίον μας (Ρωμ. 8,31).
Το «ο Θεός μαζί μας» εκδηλώνει ότι η αγάπη του Θεού φτάνει στο τέρμα προφέροντας τον αθώο Ιησού σε μας τους αμαρτωλούς. Με άλλα λόγια, ο Θεός – Πατέρας έπρεπε να διαλέξει τον Υιόν Του ή εμάς! Το θάνατό Του ή το θάνατό μας! Προτίμησε εμάς απ’ τον Υιόν Του, αφήνοντάς Τον να πεθάνει στη θέση μας.
Το «ο Θεός μαζί μας» δεν σημαίνει ότι ο Θεός είναι ευμενής μαζί μας, πράγμα που αξίζει πολύ, αλλά ότι μας προτιμά από τον Άλλο εαυτό του, τον Υιόν, που είναι κάτι το απίστευτο! Αυτό που ο Θεός δεν απαίτησε απ’ τον Αβραάμ – να θυσιάσει τον υιόν του – το εφάρμοσε στον εαυτό του, εγκαταλείποντας στα χέρια των αμαρτωλών τον Μονογενή και Αγαπητόν Υιόν Του για τη δική μας σωτηρία. Με τη «βουτιά» στο θάνατο, ο Χριστός μάς έφερε στην επιφάνεια! Μας ανέστησε για τη ζωή την αιώνια.
π. Μάρκος Βιδάλης