Η ΤΗΝΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΧΙΟΝΩΝ
Τη Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019 πανηγύρισε ο μικρός ιστορικός και πρώην Ενοριακός Ναός ς Ναός της Παναγίας των Χιόνων που ευρίσκεται ανάμεσα στους οικισμούς Κτικάδο και Χατζηράδο της Τήνου. Σε καταλόγους της Αρχιεπισκοπής μας αναφέρεται η ύπαρξή του πριν το έτος 1700 και θεωρείται ο μοναδικός στην ελληνική επικράτεια που οικοδομήθηκε μετά την απόφαση της οικουμενικής Συνόδου να αποδοθεί στην Παναγία ο τίτλος της Θεοτόκου.
Την παραμονή της εορτής τελέστηκε πανηγυρικός Εσπερινός προς τιμή της Παναγίας από τον εφημέριο της ποιμαντικής Ενότητας του Κάμπου π. Γεώργιο Ανδριώτη.
Την Ημέρα της εορτής τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στις 6.30 το πρωί από τον Λειτουργό του Ναού Γεώργιο Ανδριώτη προκειμένου να εξυπηρετηθούν και όσοι είχαν διανυκτερεύσει στο Ναό και στις 11 τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο και συλλειτούργησε μαζί του ο εφημέριος Κτικάδου π. Γεώργιος Ανδριώτης και ο εφημέριος Μυκόνου και Σάμου π. Ριχάρδος Ταρασκεβιτς
Μετά την ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος στην Εκκλησία και είπε:
Λίγες μέρες πριν από τη μεγάλη γιορτή της Εκκλησίας μας τηwΜετάστασηwστους ουρανούς της Παναγίας που και καλοκαιρινό Πάσχα ο λαός την αποκαλεί, η Εκκλησία σήμερα εορτάζει μία άλλη πολύ παλαιά εορτή της Παναγίας. Αυτή η εορτή αναφέρεται δύο ιστορικά γεγονότα :
Το πρώτο είναι η καταδίκη της διδασκαλίας του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Νεστορίου ο οποίος δίδασκε ότι:
Την Παναγία δεν πρέπει να την αποκαλεί η Εκκλησία Θεοτόκο αλλά απλώς Χριστοτόκο.
Η Παναγία δεν γέννησε το Χριστό Θεό αλλά το Χριστό άνθρωπο.
Ο Χριστός είναι δύο ξεχωριστά πρόσωπα: το θεϊκό και το ανθρώπινο σε κάθε ένα από αυτά ευρίσκεται και μία φύση η θεϊκή και η ανθρώπινη.
Ο Πάπας Κελεστίνος είχε ήδη καταδικάσει τη διδασκαλία του Πατριάρχη Νεστορίου ως αιρετική. Όμως για την όλη Εκκλησία υπήρχαν ακόμη αμφιβολίες που έπρεπε να διευκρινιστούν. Αυτό μπορούσε να γίνει μόνο μέσα από μία οικουμενική Σύνοδο η απόφαση της οποίας θα δέσμευε τόσο την ανατολή όσο και τη δύση.
Αυτό έγινε το έτος 431 από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Δεύτερο, ο οποίος και συγκάλεσε την Τρίτη οικουμενική Σύνοδο στην πόλη της Εφέσου.
Οι θεοφόροι Πατέρες της Συνόδου ήταν περισσότερο από σαφείς. Ο Χριστός δεν είναι δύο πρόσωπα, αλλά ένα πρόσωπο και σ’ αυτό το ένα πρόσωπο συνυπάρχουν η θεϊκή και η ανθρώπινη φύση. Η Παναγία γέννησε ένα πρόσωπο τον Ιησού Χριστό που έχει τη θεϊκή και την ανθρώπινη φύση. Επομένως η Παναγία είναι Μητέρα του Θεανθρώπου Χριστού και επομένως και ΘΕΟΤΟΚΟΣ.
Η θεόσταλτη αυτή απόφαση της οικουμενικής Συνόδου έγινε δεκτή από την Εκκλησία με ανακούφιση και ενθουσιασμό από όλη την Εκκλησία. Η Σύνοδος καταδίκασε ως αιρετική αυτή τη διδασκαλία του Νεστορίου και ως αιρετικό το Νεστόριο.
Αυτό είναι το πρώτο γεγονός που αύριο η Εκκλησία εορτάζει.
Το δεύτερο γεγονός είναι ότι οι Χριστιανοί της Δύσης για να εορτάσουν την απόφαση της οικουμενικής Συνόδου ανήγειραν ένα μεγάλο Ναό, μία βασιλική προς τιμήν της Παναγίας την λεγόμενη SantaMariaMaggiore.
Στις 5 Αυγούστου κάθε χρόνο, η Εκκλησία εορτάζει λοιπόν και τα εγκαίνια αυτής της βασιλικής της Παναγίας που χτίστηκε σε ένα λόφο της Ρώμης.
Η Δεύτερη Σύνοδος του Βατικανού που πραγματοποιήθηκε από το 1963 – 1965 εγκωμιάζοντας τη συμμετοχή της Παναγίας στο Μυστήριο της Σωτηρίας, παρουσιάζει τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ της Παναγίας και του Χριστού χάρη στο Μυστήριο της Λύτρωσης. Η Παναγία χαρακτηρίζεται από τη Σύνοδο ως ο «πιο γλυκύς καρπός της λύτρωσης» είναι εκείνη που «πρώτη και κατά τρόπο εξαιρετικό, λυτρώνεται χάρη στις αξιομισθίες του Υιού της και συνεργάζεται για τη λύτρωση όλου του ανθρωπίνου γένους».
Γι’ αυτό σήμερα που τα χιόνια της θρησκευτικής αδιαφορίας και της πνευματικής ψυχρότητας έχουν καλύψει τις καρδιές μας, μέσα σε μια χρονική στιγμή που θα έπρεπε να μας έχει ζεστάνει το από δυο χιλιάδες χρόνια κήρυγμα της αγάπης του Χριστού, μέσα σε μια εποχή που θα έπρεπε να επικρατεί η εντολή της αγάπης ενώ επικρατεί η εντολή του μίσους, της εξόντωσης και της επικράτησης του ισχυρού, στην εποχή που καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και περιορίζεται η θρησκευτική ελευθερία, που επιπλέει ο δυνατός και καταποντίζεται ο φτωχός και μικρός, που η κάθε λογής πλειονότητα καταπιέζει την κάθε λογής μειονότητα και οι ανθρώπινες διαφορές λύνονται με τη δύναμη όχι των επιχειρημάτων και της λογικής αλλά των όπλων που χρησιμοποιούνται τόσο στο φανερό και ολέθριο πόλεμο όσο και στην κρυφή και ύπουλη τρομοκρατία, έχουμε ανάγκη από τις ικεσίες της Παναγίας προς τον άρχοντα της Ειρήνης, για να θερμάνει με την αγάπη του τις παγωμένες καρδιές των ανθρώπων, ώστε με τα κάθε λογής χιόνια που έχουν και πάλι εμφανιστεί στις νέες εποχές μέσα στις ανθρώπινες καρδιές να μας δείξει και πάλι η Παναγία η Θεοτόκος τον αληθινό λόφο της προτίμησής της, που είναι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, να μας ενδυναμώσει με τη χάρη του ώστε να επικρατήσει η ζεστασιά της χριστιανικής αγάπης, σύμβολο της οποίας είναι ο σημερινός καύσωνας. Αμήν.
Μετά την απόλυση της Θείας Λειτουργίας η αυλή του Ναού μετατράπηκε σε μία σύγχρονη τραπεζαρία στην οποία
προσφέρθηκε μία ποικιλία ορεκτικών και μεζέδων, όπως συνηθίζεται.