Η σωστή αντίληψη της αγάπης
"Σας δίνω μία νέα εντολή: «να αγαπάτε ο ένας τον άλλο». Διερωτάται κανείς, τι το καινούριο υπάρχει στο να μιλά κανείς για αγάπη; Όλος ο κόσμος κινείται από αγάπη. Κανείς δεν κάνει κάτι εάν δεν είναι ερωτευμένος, έλεγε ήδη στην εποχή του ο Άγιος Αυγουστίνος.
Σε τι λοιπόν συνίσταται το νέο στην εντολή του Ιησού; Είναι ερώτηση ενδιαφέρουσα, διότι η αγάπη από την οποία είναι γεμάτη ο κόσμος μυρίζει από αμφιβολία γιατί συχνά η αγάπη είναι μια απογοήτευση και δεν περιέχει τις προϋποθέσεις της ευτυχίας που φαίνεται να υπόσχεται, να δίνει. Ίσως δεν ζούμε από αληθινή αγάπη ή ίσως δεν έχουμε την ικανότητα αλλά μόνο την επιθυμία.
Σε τι συνίσταται λοιπόν αυτή η καινοτομία της εντολής του Χριστού; Η ακρόαση και η υποδοχή του λόγου του Ιησού, ίσως μπορεί να λύσει ένα ουσιαστικό και δραματικό πρόβλημα γύρω από το οποίο περιστρέφεται όλη η ζωή μας.
"Όταν ο (Ιούδας βγήκε, είπε ο Ιησούς: Τώρα ο Υιός του ανθρώπου δοξάστηκε και στο πρόσωπό του δοξάστηκε ο Θεός». Ο Ιούδας βγαίνει για να προδώσει: αρχίζει το πάθος. Ο Σταυρός είναι η «δόξα «του Ιησού και του Πατέρα ,δηλαδή η φανέρωση της «δόξας» του, της ταύτισής του προς χάριν μας. Και η ταύτιση του Θεού όπως αποκαλύπτεται στο σώμα του Ιησού (Ιωάν.1,14) –είναι η αγάπη που δίνεται μέχρι το θάνατο του σταυρού. "δεν υπάρχει μεγαλύτερη αγάπη από εκείνη που δίνει κανείς τη ζωή του για τους φίλους τουi" (Ιωαν. 15,13). "Σ’ αυτό συνίσταται η αγάπη: όχι ότι εμείς αγαπήσαμε το Θεό αλλά ότι Εκείνος μας αγάπησε και έστειλε τον Υιό Του, που θυσιάστηκε για να μας ελευθερώσει από τις αμαρτίες μας." (Α Ιωαν. 4,10).Ο σταυρός είναι η υπέρτατη φανέρωση της καρδιάς του Θεού και λέει ο Άγιος Ιωάννης: σ’ αυτό συνίσταται η αγάπη. Εκεί είναι η ρίζα η πραγματική και η εικόνα η πιο αληθινή της αγάπης.
Να λοιπόν ποιο είναι το καινούριο: « όπως εγώ σας αγάπησα». Η σωστή αντίληψη της αγάπης υπάρχει στον τρόπο με τον οποίο την έζησε ο Ιησούς.