Η ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΑΣΤΡΑ ΤΗΝΟΥ

Η ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ  ΣΤΗΝ  ΠΕΡΑΣΤΡΑ ΤΗΝΟΥ

Όπως κάθε χρόνο τη Δευτέρα του Πάσχα αναγγέλλεται η Ανάσταση του Κυρίου στον Ενοριακό Ναό του Αγίου Γεωργίου στην Περάστρα της Τήνου.

Στις 11 το πρωί τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από το Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο και συλλειτούργησαν μαζί του ο εφημέριος του Ναού π. Πέτρος Σοκολόφσκυ και ο εφημέριος της ποιμαντική ενότητας του Σκαλάδου π. Δημήτριος  Δαλέζιος.

Τόσο ο Ναός όσο και προαύλιος χώρος του ήταν πλήρης από τους λιγοστούς κατοίκους και ενορίτες της Περάστρας αλλά και άλλους πιστούς που έφθασαν από τα γειτονικά χωριά και τη Χώρα αλλά και από την Αθήνα για να πανηγυρίσουν μαζί με αυτήν την εκεί ενοριακή κοινότητα. Η  παρουσία του Γιάννη Αρμακόλα στο εκκλησιαστικό όργανο συνέβαλε και φέτος ώστε η γιορτή να είναι ακόμη πιο πανηγυρική.

Μετά την ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος απευθυνόμενος στην Εκκλησία είπε:

Χριστός Ανέστη Αδελφοί μου. Αλληλούια.

«Το θεμέλιο της πίστης των χριστιανών είναι η ανάσταση του Χριστού!». Ο απόστολος Παύλος έγραφε στην Εκκλησία της Κορίνθου: « Αν η χριστιανική ελπίδα μας περιορίζεται μόνο σ’ αυτή τη ζωή, τότε είμαστε οι πιο αξιοθρήνητοι απ’ όλους τους ανθρώπους. Όμως η αλήθεια είναι πως ο Χριστός αναστήθηκε  κάνοντας την αρχή για την ανάσταση όλων των νεκρών" (1Κορ.  15,19-20).

Η πίστη στην ανάσταση του Χριστού προέρχεται από το κήρυγμα εκείνων που τον είδαν με τα μάτια τους, που τον άγγιξαν με τα χέρια τους, που συνέφαγαν μαζί του μετά την Ανάστασή του. Η μαρτυρία  των Αποστόλων είναι σοβαρή, αυθεντική, αληθινή. Είναι κατάθεση μαρτυρίας από ανθρώπους που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων. Η μαρτυρία τους συνοδεύεται από πειστικά επιχειρήματα. Ο Απόστολος Παύλος κάνει μία σύνοψη αυτών των επιχειρημάτων: "Σας μετέδωσα αδελφοί μου αυτό που και εγώ παρέλαβα : ότι ο Χριστός πέθανε  για τις αμαρτίες μας  σύμφωνα με τις Γραφές, ενταφιάστηκε  και αναστήθηκε  την τρίτη ημέρα σύμφωνα με τις Γραφές  και εμφανίστηκε στον Κηφά  και μετά στους Δώδεκα. Στη συνέχεια  εμφανίστηκε σε περισσότερους από πεντακοσίους: οι περισσότεροι από αυτούς ζουν μέχρι σήμερα, ενώ μερικοί πέθαναν. Παρουσιάστηκε επίσης στον Ιάκωβο  και επίσης σε όλους τους αποστόλους. Τελευταίο από όλους  εμφανίστηκε και σε μένα  που καταδίωξα την Εκκλησία του Θεού" (1Κορ. 15,1-8).

Η μαρτυρία αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία  γιατί η συνάντηση του με τον αναστημένο  Χριστό  άλλαξε ριζικά τη ζωή του  και από διώκτης που ήταν της Εκκλησίας έγινε  ο ζηλωτής απόστολος του ευαγγελίου.

Όποιος πιστεύει αληθινά δεν μπορεί να σιωπά.

Ο Πέτρος και ο Ιωάννης ενώ βρίσκονται φυλακισμένοι γιατί κήρυτταν την ανάσταση του Χριστού  θα πουν: "Εμείς δεν μπορούμε να σιωπήσουμε  γι’ αυτό που είδαμε και ακούσαμε" (Πρ 4,20), "εμείς που φάγαμε και ήπιαμε  μαζί του μετά την ανάστασή του" (Πρ 10,41). Αλλά και ο απών  απόστολος Θωμάς την ώρα της πρώτης εμφανίσεως του Ιησού στους μαθητές του, απαιτεί να έχει και εκείνος προσωπική εμπειρία της Αναστάσεως για να μπορεί να κηρύττει πειστικά και με παρρησία: "εάν δεν δω στα χέρια του  τα σημεία των καρφιών  και δεν βάλω το χέρι μου στο σημείο των πληγών  δεν θα πιστέψω" (Ιωάν.20,25). Και ο Αναστημένος Χριστός προκειμένου να καταστήσει και το Θωμά αυτόπτη μάρτυρα και πειστικό κήρυκα της Αναστάσεως  δεν του αρνείται την ικανοποίηση του αιτήματός του.  Εκεί στο υπερώο μαζί με τους άλλους αποστόλους τον συναντά και τότε ο Θωμάς δημόσια ομολογεί: « Ο Κύριός μου και ο Θεός μου».
«Μακάριοι όμως είναι εκείνοι  που δεν είδαν και επίστεψαν του λέει ο Κύριος». Μακάριοι είμαστε και εμείς αδελφοί μου που δεν είδαμε αλλά πιστεύουμε στον αναστημένο Χριστό.

Ο Κύριος είναι εδώ παρών, είναι καθημερινά παρών στην Εκκλησία του, στη ζωή μας: «Ιδού εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες μέχρι τη συντέλεια των αιώνων." (Ματθ. 28,20). Ο Αναστημένος Χριστός πριν την ανάληψη του λέει στους μαθητές του: "Ακούσατε ότι σας είπα πηγαίνω και θα επιστρέψω σε σας" (Ιωάν14,28). Τους υπόσχεται ένα νέο τρόπο παρουσίας του ανάμεσα τους: "Είναι καλό για σας να φύγω, γιατί αν δεν φύγω δεν θα έλθει σε σας  ο Παράκλητος, όταν όμως φύγω θα σας τον στείλω." (Ιωάν. 16,7).  «Δεν σας αφήνω μόνους και ορφανούς, θα επιστρέψω σε σας" (Ιωάν. 14,17-18).

Το Πάσχα του Κυρίου είναι η νίκη πάνω στο θάνατο. Ο θάνατος από δω και πέρα θα είναι ένα πέρασμα, από την πρόσκαιρη και γήινη ζωή στην αιώνια του ουρανού. Τώρα με το θάνατο η ζωή του ανθρώπου μεταβάλλεται δεν αφαιρείται. Όμως αυτή η πραγματικότητα προϋποθέτει το Πάσχα του Κυρίου να γίνει και δικό μας  Πάσχα. Πέρασμα δηλαδή από την παλαιά στη νέα ζωή. Από την αμαρτία στη χάρη του Θεού. Αυτή είναι η ευχή μου προς όλες και όλους. Είθε η σημερινή μας συνάντηση με τον Αναστημένο Χριστό να  είναι όχι στιγμιαία αλλά συνεχής, γιατί μόνο έτσι θα είναι λυτρωτική και σωτήρια.

Καλό Πάσχα  αδελφοί μου και αδελφές μου.     

Στο τέλος της θείας Λειτουργίας προσφέρθηκε  σε όλους τους παρόντες πλούσιο κέρασμα από τους οβελίες που θυσιάστηκαν αυτό το Πάσχα για να συμβάλλουν στην γιορτή χαρά της Αναστάσεως.

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

ΜΕΛΕΤΗ_ΤΟΥ_ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.jpg

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 28ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 15 Οκτωβρίου 2024                                   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου

ΜΕΛΕΤΗ_ΤΟΥ_ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ.jpg

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΗΣ 28ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 14 Οκτωβρίου 2024                                   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου