ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ 4Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗΣ

ΚΥΚΛΟΣ Β’ 

Η σημερινή Κυριακή έχει ως κεντρικό θέμα το σταυρό που συμβολίζει την άπειρη αγάπη και ευσπλαχνία του Θεού: «πρέπει ο Υιός του ανθρώπου να υψωθεί, ώστε όποιος πιστεύει εις αυτόν να έχει ζωή αιώνια. Ο Θεός πράγματι έστειλε τον Υιό του στον κόσμο όχι για να κρίνει τον κόσμο, αλλά για να σωθεί δι’ αυτού ο κόσμος».
Ο Νικόδημος με τον οποίο μιλά σήμερα ο Ιησούς είναι ένας γνωστός διδάσκαλος του Νόμου, ένας επώνυμος Φαρισαίος, μέλος του Συνεδρίου, ένας δηλαδή από εκείνους που θα δίκαζαν τον Ιησού.
Για το Νικόδημο μόνο ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μας μιλά, γιατί είναι ο Ευαγγελιστής που δίνει ιδιαίτερη σημασία στα σύμβολα. Ο Νικόδημος συμβολίζει εκείνους που ψάχνουν το φως και θέλουν να βγουν από το σκοτάδι της αμφιβολίας για να φθάσουν στην αλήθεια που είναι το φως»… όποιος είναι στην αλήθεια έρχεται στο φως», θα πει κάποια στιγμή ο Ιησούς.
Ο Νικόδημος συναντά τον Ιησού νύκτα και η νύκτα είναι ένα σύμβολο για τον Ευαγγελιστή Ιωάννη, η λέξη νύκτα είναι συνώνυμη με τη λέξη σκοτάδι.
Ο Ιούδας βγαίνει από το δωμάτιο του Μυστικού Δείπνου ενώ είναι έξω σκοτάδι, τη στιγμή του θανάτου του Ιησού σκοτάδι απλώνεται στη γη.
Αυτός ο δάσκαλος του Ιουδαϊσμού, ο Νικόδημος κάνει πολλές ερωτήσεις στον Ιησού: είναι ένας διάλογος που διαρκεί και έχει πολύ ενδιαφέρον.
Εμείς σήμερα ακούσαμε το τελευταίο μέρος αυτού του διαλόγου που αναφέρεται στο σκάνδαλο του σταυρού.
Ο σταυρός, είναι σκάνδαλο για όσους δεν πιστεύουν αλλά και σοφία για όποιον αγαπά, δηλώνει τη δύναμη της ευσπλαχνίας που αποκαλύφθηκε σε όλο το μεγαλείο της, διαμέσου του Χριστού, που είναι ο μοναδικός λυτρωτής του κόσμου.
Στο διάλογο αυτό ο Ιησούς αναφέρεται στο πρόσωπο του Μωυσή, τον άνθρωπο που διάλεξε ο Θεός για να οδηγήσει τον εκλεκτό λαό του από τη σκλαβιά της Αιγύπτου, στην ελευθερία, στη γη της επαγγελίας, που του είχε υποσχεθεί. Στη ζωή του Μωυσή, στον οποίο αποκαλύφθηκε το όνομα του Θεού και στον οποίο παραδόθηκε ο Δεκάλογος, ο Ιησούς συνοψίζει και ερμηνεύει όλη την ιστορία της σωτηρίας. Η ζωή του Μωυσή προαναγγέλλει και οδηγεί εις τον ίδιο τον Ιησού, τον Υιό του Θεού που κατέβηκε από τον ουρανό, ως μόνος και αληθινός σωτήρας, για τον οποίο ο Μωυσής είναι μία εικόνα.
Γνωρίζουμε από το Βιβλίο των Αριθμών (21,4-9) πως στην έρημο, ο Μωυσής έφτιαξε ένα χάλκινο φίδι και το ανύψωσε σε ένα ξύλο, έτσι όποιος είχε δαγκωθεί βλέποντάς το σωζόταν. Αυτό το χάλκινο φίδι είναι η προεικόνιση του σταυρού πάνω στον οποίο υψώθηκε ο Χριστός για τη λύτρωση όλων των ανθρώπων.
“… πρέπει να υψωθεί ο Υιός του ανθρώπου, ώστε όποιος πιστεύει εις αυτόν να έχει ζωή αιώνια…”, αυτό βεβαιώνει ό,τι είχε πει ο ίδιος ο Ιησούς σε κάποια άλλη στιγμή: “όταν υψωθώ θα ελκύσω όλους προς σε μένα” (Ιωάν.12,32)
Στο σημερινό ταραγμένο και τρομοκρατημένο κόσμο απευθύνονται και σήμερα τα λόγια του Ιησού που μας μιλά για τον σταυρό και την ευσπλαχνία: «πράγματι ο Θεός τόσο αγάπησε τον κόσμο ώστε όποιος πιστέψει εις αυτόν να έχει ζωή αιώνια” είναι αυτό που και ο Απόστολος Παύλος διδάσκει με την επιστολή τους Εφεσίους: ακούσαμε λίγο πριν: “αδελφοί ο Θεός πλούσιος σε ευσπλαχνία, χάρη στην μεγάλη για μας αγάπη του, από νεκροί που ήμασταν, εξ αιτίας της αμαρτίας, μας ξανάδωσε τη ζωή.” ( Εφ. 2, 410 )
Μπροστά στο σταυρό του αθώου που πεθαίνει συγχωρώντας όλο το κακό, με το οποίο οι άνθρωποι όλων των εποχών στιγματίστηκαν, υπάρχει μόνο μία επιλογή που μπορούμε να κάνουμε, μια επιλογή ριζική που ξεκινά από τα βάθη της καρδιάς, όπως από την καρδιά του Θεού ξεκίνησε το σχέδιο της σωτηρίας και αυτή η επιλογή είναι να πιστέψουμε στο όνομα του Μονογενούς Υιού του Θεού.
Αυτό που ο Κύριος μας προτείνει είναι η δυνατότητα να ξαναγεννηθούμε στη χάρη του διαμέσου του Ιησού Χριστού. Από την ελεύθερη απόφαση που η κάθε μια και ο κάθε ένας μας ελεύθερα θα πάρει, από την αποδοχή ή την άρνηση αυτής της χάρης εξαρτάται η αιώνια ευτυχία, ή η αιώνια καταδίκη.

Ας ζητήσουμε από τον Κύριο να μας δώσει ιδιαίτερα κατ’ αυτή την Αγία Τεσσαρακοστή, τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, για να πάρουμε τη σωστή απόφαση και Εκείνος να μας συνοδεύει με την Αγία χάρη του ώστε να μείνουμε σταθεροί στην απόφασή μας όχι μόνο μέχρι το φετινό Πάσχα, αλλά μέχρι το τελικό Πάσχα, που για την κάθε μια και τον κάθε ένα μας γιορτάζεται σε διαφορετική ημερομηνία όταν περνάμε από αυτή τη ζωή στην άλλη.

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

  ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΗΣ 26ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 28 Σεπτεμβρίου 2022                                              Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου