ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ
Η εορτή της Αναλήψεως είναι η εορτή του Ιησού. Είναι η στιγμή που παρουσιάζεται στον Πατέρα με την ανθρώπινη φύση του, εμπλουτισμένη με τις αξίες της σωτηρίας, και με τις αξιομισθίες της πιστότητας και της υπακοής. Και η ανθρώπινη φύση του Αδάμ είχε ξεκινήσει από το Θεό αλλά δεν κατάφερε από μόνη της να επιστρέψει πάλι στο Θεό. Απομακρύνθηκε από το Θεό εξ αιτίας της παρακοής του.
Όμως χάρη στην υπακοή και τη θυσία του Υιού του ανθρώπου, η ανθρωπότητα εν Χριστώ οδηγείται τόσο ψιλά ώστε να γίνει παράδειγμα για ότι υπάρχει όχι μόνο σ’ αυτό τον υλικό κόσμο αλλά και στον ουρανό. Τώρα Εκείνος ευρίσκεται πάνω από κάθε αρχή, εξουσία, δύναμη και κυριαρχία. Γι’ αυτό ο Ιησούς είναι σύγχρονος κάθε ανθρώπου και όλη η ανθρώπινη ιστορία έχει αξία εφόσον αυτή αντικατοπτρίζεται στο πρόσωπο του Χριστού. Εκείνος είναι ο μόνος μεσίτης μεταξύ ουρανού και γης, μεταξύ Θεού και ανθρώπων, κριτής του κόσμου και Κύριος του σύμπαντος. Αυτή η κυριότητα φαίνεται σε όλες τις εμφανίσεις που κάνει ο Ιησούς στην πρώτη εκκλησιαστική κοινότητα μετά την ανάστασή του. "οι ένδεκα πήγαν στη Γαλιλαία στο όρος που ο ίδιος ο Ιησούς τους είχε υποδείξει". Ο τελευταίος χαιρετισμός του Ιησού προς τους μαθητές του, όπως αυτός αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου φαίνεται να έχει τη δική του σημασία και τη δική του προοπτική: στη Γαλιλαία που έγινε ο ευλογημένος τόπος από τη δράση του Ιησού κατά την επίγεια ζωή του, εκεί πραγματοποιείται η συνέχεια μεταξύ του Ιησού του γήινου και του Ιησού του Αναστημένου. Από δω και πέρα το πλησίασμα όμως στο Θεό, στον αληθινό Ναό δεν θα γίνεται μέσω του ναού της Ιερουσαλήμ αλλά μέσω ενός ναού-προσώπου του ίδιου του Χριστού.
Το ευαγγέλιο μιλά επίσης για κάποιο όρος, που όμως δεν αναφέρεται το όνομά του, αλλά για τον Ματθαίο είναι φανερό που είναι το όρος της αποκάλυψης. Αυτό το συμπεραίνουμε από το γεγονός ότι κάνει πολλές αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη. "Όταντονείδαν, έπεσαν και τον προσκύνησαν". Η ανάσταση του Ιησού εισάγει μια ριζική αλλαγή στη σχέση των μαθητών του μαζί του. Είναι εκείνοι που θα συνεχίσουν την αποστολή του. Είναι οι νέοι προφήτες, οι νέοι απεσταλμένοι του, είναι εκείνοι που θα ενεργούν στο πρόσωπό του. "Πηγαίνετε λοιπόν και μαθητεύσατε όλα τα έθνη, βαπτίζοντας τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος».
Η αποστολή που ανατίθεται στους μαθητές του αποσκοπεί στο να εισάγει όλους τους ανθρώπους, όλα τα έθνη στο Μυστήριο του Χριστού. Αυτό θα γίνει με όσα είδαν και άκουσαν από το Χριστό. Το Ευαγγέλιο του Ματθαίου αρχίζει με την αναγγελία της γεννήσεως του Εμμανουήλ που σημαίνει ο Θεός είναι μαζί μας και τώρα τελειώνει με το: "Ιδού εγώ θα είμαι μαζί σας μέχρι το τέλος των αιώνων". Ο Θεός ήλθε ανάμεσα σε μας τους ανθρώπους για να μείνει πάντα μαζί μας. Αυτή είναι η άπειρη αγάπη του Θεού για μας που δεν αξιομισθούμε αλλά αναζητούμε.