Το «ζωντανό σχολείο» που ίδρυσε ο δον Zeno

Το «ζωντανό σχολείο» που ίδρυσε ο δον Zeno

Η υπεύθυνη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Maria Izzo: «Στόχος είναι η κεντρική θέση του ανθρώπου, σύμφωνα με την αληθινή φύση του». Αυτή η σχολική εμπειρία γεννήθηκε το 1968 επειδή ο δον Zeno επιθυμούσε να επαναξιολογήσει την κεντρική θέση της οικογένειας στην εκπαίδευση.

Στη Nomadelfia υπάρχει και ένα σχολείο. Ο στόχος είναι να μορφώσει «ισότιμους, ειλικρινείς και υπεύθυνους πολίτες οι οποίοι θα γνωρίζουν πώς να ενσωματωθούν ειρηνικά στον κοινωνικό ιστό». Το παιδαγωγικό μοντέλο ονομάζεται «ζωντανό σχολείο» επειδή στοχεύει σε «μια εκπαίδευση που προετοιμάζει για τη ζωή.

Η υπεύθυνη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Maria Izzo είπε ότι «αυτή η σχολική εμπειρία γεννήθηκε το 1968. Στην πράξη, ο δον Zeno ήθελε να δώσει και πάλι αξία στην κεντρική θέση της οικογένειας στην εκπαίδευση. Ήταν μια προφητική διαίσθηση: Η παρουσία των γονέων ακόμη και στη σχολική εκπαίδευση. Αυτοί οι τελευταίοι διαχειρίζονται και οργανώνουν το σχολείο: πολλοί επίσης διδάσκουν, αλλά κυρίως διοργανώνοντας, και σε επίπεδο επιλογής, την εξωτερική εκπαίδευση. Ο στόχος αυτού του σχολείου, από την αρχή που γεννήθηκε, είναι η κεντρική θέση του ανθρώπου, του ανθρώπου σύμφωνα με την αληθινή φύση του, όπως πάντα έλεγε ο δον Zeno: να βάλουμε στο κέντρο τον άνθρωπο σύμφωνα με την αληθινή φύση του, όπως επιθυμούσε και όπως τον δημιούργησε ο Θεός».

Ποια είναι η εκπαιδευτική προσέγγιση;

Απ. – Πρέπει να γνωρίζουμε τις σημαντικές πληροφορίες, δεν μπορούμε χωρίς κάποια στοιχεία αυτού του είδους. Αλλά σίγουρα πρέπει να προχωράμε στο περιεχόμενο του προβλήματος, του θέματος. Και στη συνέχεια, επωφελούμαστε  κυρίως από τα χιλιάδες άτομα που περνούν από τη Nomadelfia και κάθε χρόνο, υπάρχει κάποιος που μπορεί να μας μεταβιβάσει τις εμπειρίες του και τις δεξιότητές του.

Με λίγα λόγια, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο ένα σχολείο ζωής, όχι μόνο ένα κλασικό σχολείο…

Απ. – Ναι, πράγματι ο δον Zenoμιλούσε για ένα «ζωντανό σχολείο», δηλαδή ότι το παιδί πρέπει να βιώσει αυτό που σπουδάζει. Σκεφτείτε το γεγονός αυτό το σχολείο να αποτελεί μέρος της κοινότητας και όλα αυτά που βιώνει η κοινότητα – για παράδειγμα αυτό το εξαιρετικό γεγονός της επίσκεψης του Αγίου Πατέρα – να αποτελούν για εμάς, το σχολικό αντικείμενο ωρών ολόκληρων. Το σχολείο επιδιώκει να εμβαθύνει και στην ιστορία της Εκκλησίας, των Παπών, του σημερινού Πάπα.

Και μετά;

Απ. – Και μετά υπάρχει και η εναλλαγή μεταξύ σχολείου – εργασίας, που τώρα προχωρά πολύ, και που η σχολή της Nomadefia είχε ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζει πριν από χρόνια, επειδή με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά μας αποκτούν εμπειρίες και κάτω από την καθοδήγηση των γονέων τους. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον για τις επιχειρήσεις. Τα παιδιά μαθαίνουν επίσης λίγο από τα προβλήματα της εργασίας, για παράδειγμα του αγροκτήματος: πώς παράγονται τα πράγματα που έχουμε επάνω στο τραπέζι. Και συμμετέχουν στις αγροτικές εργασίες, στη συγκομιδή των ελιών και των σταφυλιών. Επομένως, όλο αυτό που αποτελεί τη Δημιουργία γίνεται και αντικείμενο μελέτης, ως συνεργασία του ανθρώπου με τον Θεό.

Μετάφραση:ρφ

 

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

  ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΗΣ 19ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΕΟΡΤΗ ΑΓΙΟΥ ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΥ ΔΙΑΚΟΝΟΥ 10 Αυγούστου 2022   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου