ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΤΟ 2020
Η Επιτροπή “Δικαιοσύνη και Ειρήνη” της Συνόδου Καθολικών Ιεραρχών των Αγίων Τόπων, δημοσιοποίησε κείμενο με τον ανωτέρω τίιλο, την 1-3-2020, εκφράζοντας τον προβληματισμό της καθολικής κοινότητας, μετά την πρωτοβουλία της κυβέρνησης Τράμπ ν`αναγνωρίσει την Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα του Ισραήλ.
Περίληψη του κειμένου παρουσιάζεται, σε δική μας μετάφραση, παρακάτω :
1. Υπάρχει αβεβαιότητα για το μέλλον της πόλης, μετά την πρωτοβουλία των ΗΠΑ να μεταφέρουν την πρεσβεία του στην Ιερουσαλήμ, αναγνωρίζοντας την ως πρωτεύουσα, Το Ισραήλ διακήρυξε ως αιώνια, μοναδική και αδιαίρετη πρωτεύουσά του τα Ιεροσόλυμα. ΟΙ Παλαιστίνιοι διεκδικούν ως πρωτεύουσά τους την ανατολική Ιερουσαλήμ. Η διεθνής κοινότητα εκφράζει αντιτιθέμενες απόψεις. Μόνο η Αγία Εδρα ζητά ειδικό καθεστώς για την πόλη, ώστε οι πιστοί όλων των θρησκειών να μπορούν να την επισκέπτονται και να προσεύχονται ελεύθερα και χωρίς φόβο.
2. Υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων οι Παλαιστίνιοι χριστιανοί της πόλης αισθάνονται ότι δεν υπολογίζονται ούτε έχουν τον τρόπο για να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της πόλης τους.
3. Πώς να δώσουμε μάχη και να πάρουμε θέση όταν, από τη μια πλευρά είμαστε στο πλευρό του παλαιστινιακού λαού, αλλά από την άλλη βλέπουμε να αυξάνει ο θρησκευτικός φανατισμός στην κοινωνία, επειδή απουσιάζει η πολιτική πρόταση, αυξάνεται η διαφθορά και υπάρχει έλλειψη δημιουργικής προσέγγισης Επίσης όταν τα αραβικά κράτη έχουν τόσα προβλήματα και η περιοχή μας μαστίζεται από πόλεμο, χάος και καταστροφές.
4. Οι φανατικοί από την Εβρα'ι'κή και την ισλαμική κοινότητα θέλουν την αποκλειστικότητα για τα Ιεροσόλυμα. Εμείς, ως Παλαιστίνιοι χριστιανοί σιγά σιγά αποσυρόμαστε από την δημόσια ζωή και δίνουμε προτεραιότητα στη θρησκευτική μας ταυτότητα. Αυτό όμως δεν εξασφαλίζει το μέλλον των Χριστιανών της πόλης. Αν μείνουμε μόνο στη θρησκευτική μας ταυτότητα θα ζούμε χωρίς γη, χωρίς λαό, χωρίς πραγματική ζωή.
5. Οι χριστιανοί είμαστε απόστολοι του Ιησού Χριστού. Οπως εκείνος, ζούμε σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο και έχουμε μια αποστολή : ζούμε στην πόλη που είναι κέντρο και για τους Ισραηλινούς και για τους Παλαιστίνιους του σήμερα.
6. Τα Ιεροσόλυμα είναι “΄Αγια Πόλη” αλλά είναι και πόλη που ζούμε καθημερινά. Αυτά δε χωρίζονται. Από τη μια είναι σημαντικός τόπος για Εβραίους, χριστιανούς και μουσουλμάνους, από την άλλη είναι η πόλη των δύο λαών, Παλαιστινίων και Ισραηλινών. Οι Παλαιστίνιοι ονειρεύονται για το κράτος τους την Ανατολική Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα. Εμείς ως Παλαιστίνιοι Ιεροσολυμίτες χριστιανοί ενωνόμαστε στην πόλη μας που αποτελεί την “καρδιά” των μεγάλων θρησκευτικών παραδόσεων.
7. Το 1994 και το 2006 οι Επικεφαλήςτων χριστιανικών εκκλησιών απεύθυναν.
διακηρύξεις σε αυτό το πλαίσιο : Η Ιερουσαλήμ πρέπει ν` αναγνωριστεί ως πόλη των κατοίκων της, που ανήκουν σε 2 λαούς αλλά και ως πνευματική πρωτεύουσα εκατομμυρίων πιστών των 3 μονοθε'ι'στικών θρησκειών, ως κληρονομιά μιας ανθρωπότητας που ξεπερνά κάθε τοπική πολιτική εξουσία.
8. Οι Παλαιστίνιοι Ιεροσολυμίτες χριστιανοί και με τις 2 αυτές ιδιότητες απαντούν.
στην παγκόσμια κλήση τους, για ισονομία, δικαιοσύνη και ειρήνη, προσπαθώντας.
να δοθεί τέλος στις διαμάχες για την Ιερουσαλήμ. Θέλουν να γίνει μια πόλη του Θεού και των κατοίκων της, ένας τόπος στον οποίο να έχουν πρόσβαση όσοι το επιθυμούν.
9. Αυτή ήταν και η έκκληση του Πάπα Βενέδκτου όταν επισκέφθηκε την πόλη. Κατά τη θεία λειτουργία της 22-5-2009 αναφέρθηκε στα Ιεροσόλυμα ως μια πόλη πλουραλιστική, πολυεθνική και πολυθρησκευτική
10. Ως Παλαιστίνιοι Ιεροσολυμίτες χριστιανοί καλούμαστε στην ενότητα, στην προσευχή και στην υπηρεσία των ανθρώπων, Αγωνιζόμαστε για την αξιοπρέπεια όλων, ως μάρτυρες του Χριστού που έζησε, δίδαξε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε για όλο τον κόσμο.
Από το σάιτ του Λατινικού Πατριαρχείου Ιεροσολύμων
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ