ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Ο Ευαγγελιστής Μάρκος διηγείται τη βάπτιση του Ιησού με τη δική του συνηθισμένη νηφαλιότητα. Δεν μίλησε και δεν θα μιλήσει για τη γέννηση του Ιησού, ούτε και για τα παιδικά του χρόνια. Για τον Ευαγγελιστή Μάρκο όλα αρχίζουν με τη βάπτιση του Ιησού.
Οι λίγοι στίχοι που είναι αφιερωμένοι στην αποστολή του Ιωάννη υπενθυμίζουν και συνθέτουν την μακροχρόνια αναμονή εκ μέρους της ανθρωπότητας για τον ερχομό του Σωτήρα.
Η αποστολή του Λυτρωτή αρχίζει και ο πρόδρομος σιγά σιγά σβήνει σαν το λυχνάρι για να φανεί το αληθινό που είναι ο Χριστός. Εκείνος που πρότεινε το βάπτισμα μετανοίας με το νερό, αφήνει τη θέση του σ’ Εκείνον που εγκαινιάζει το Βάπτισμα με το νερό και το Πνεύμα το Άγιο.
Αρχίζει μια νέα εποχή, μία απολύτως νέα δημιουργία. Ο Δημιουργός παίρνει τη θέση του δημιουργήματος. Ο Σωτήρας κατεβαίνει στα νερά του Ιορδάνη ως ένας αμαρτωλός. Ο κριτής αυτού του κόσμου παίρνει τη θέση του νέου Αδάμ.
Ο Ιησούς εξέρχεται από το νερό και αρχίζει την δική του αποστολή, όπως στην αρχή ο άνθρωπος πλάστηκε από το χώμα, ενώ από τη γη ανάβλυζε νερό και πότιζε όλη την επιφάνεια της γης, όπως αναφέρεται στο βιβλίο της Γένεσης στο κεφάλαιο 2 εδάφιο 6.
Ο Ιησούς λαβαίνει το Άγιο Πνεύμα όπως στην αρχή της δημιουργίας που «Ο Θεός φύσησε στα ρουθούνια του ανθρώπου πνοή ζωής και έγινε ο άνθρωπος ζωντανό ον». (Γεν. 2,6). Ο Ιησούς, κατά τον Ευαγγελιστή Μάρκο, γίνεται ο νέος άνθρωπος, ακριβώς αυτό που ελέχθη για τον Αδάμ. «και ο άνθρωπος έγινε ζωντανό ον» (Γεν. 2,7).
Με το βάπτισμα του Ιησού η ανθρωπότητα ξαναρχίζει σε νέες βάσεις. Θα πρέπει όμως να περάσει μέσα από την δοκιμασία του θανάτου, για να εισέλθει στη δόξα της αναστάσεως.
Αυτή είναι και η δική μας πορεία: ένα πέρασμα από τον παλαιό άνθρωπο που ζήσαμε με τις συνέπειες της αμαρτίας που μας κληροδότησε ο πρώτος Αδάμ στο νέο Αδάμ, τον Ιησού Χριστό, ο οποίος μας πλημμυρίζει με τη χάρη του κι μας λυτρώνει με την ίδια τη ζωή του, το θάνατό του και την Ανάστασή Του.
+Ν