ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΝΑΟΣ
Το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2018, εορτή της Υπαπαντής του Κυρίου, πανηγύρισε με κάθε επισημότητα και λαμπρότητα ο Μητροπολιτικός μας Ναό στη Νάξο.
Με την παρουσία πολλών ενοριτών και φιλέορτων στις 6,30 το απόγευμα έγινε η ευλογία των κεριών στην είσοδο του Μητροπολιτικού μας Ναού, λόγω ψύχους και ακολούθησε η πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπό μας π. Νικόλαο και τους συλλειτουργούς: Αρχιερατικό Επίτροπο Νάξου-Πάρου Παν/τατο π. Εμμανουήλ Ρεμούνδο και τον εφημέριο Πάρου και Νάξου π. Γεώργιο Παλαμάρη.
Παρών ο Δήμαρχος Νάξου και μικρών Κυκλάδων κος Μαργαρίτης, o Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Μαυρομάτης Δημοτικοί σύμβουλοι, η Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Νάξου κα Μαρία Μάρκου, ο νομικός σύμβουλος της Αρχιεπισκοπής μας κ. Ασημακόπουλος και εκπρόσωποι άλλων θεσμών του νησιού. Εντύπωση έκανε ο μεγάλος αριθμός των παιδιών. Μετρήσαμε τουλάχιστο τριάντα.
Τα ασματικά μέρη της Θεία λειτουργίας συνόδευε στο εκκλησιαστικό όργανο η μουσικός και μέλος του ενοριακού συμβουλίου Ούρσουλα Πρίντεζη και έψαλε η χορωδία του Ναού.
Μετά την ανάγνωση του ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος απευθύνθηκε στη συναγμένη Εκκλησία και είπε:
Ο Κύριος σήμερα επισκέπτεται το ναό του. Δεν ήλθε για να κρίνει ποιος τηρεί το Νόμο αλλά για να υποταχθεί ο ίδιος, ως άνθρωπος, στο νόμο, στο θέλημα του Πατέρα στον οποίο οι άνθρωποι δεν είχαν υπακούσει. Έρχεται να εκπληρώσει αυτό που οι άνθρωποι αρνήθηκαν να δεχθούν.
Ο Θεός δεν απαιτεί τη θυσία του ανθρώπου, απλώς του ζητά να τον αναγνωρίσει ως πηγή της ζωής και της ευτυχίας.
Παρουσιαζόμενος και προσφερόμενος ο άνθρωπος στο Θεό, επιστρέφει στον εαυτό του ανανεωμένος από τη θεϊκή ζωή που του εξασφαλίζει η λυτρωτική χάρη του Θεού και πλημμυρισμένος από την πραγματική ευτυχία που του εξασφαλίζει η θεϊκή παρουσία. Αναγνωρίζει πως η ζωή, του δόθηκε από το Θεό, και ο Θεός τον συνοδεύει στη ζωή του με την παντοδύναμη χάρη του για να μπορέσει να αξιοποιήσει και να βιώσει σωστά αυτό το πολύτιμο δώρο του Θεού.
Για να γίνει αυτό χρειάζεται ο άνθρωπος να παρακάμψει το πεπερασμένο μυαλό του και να στηριχθεί στη σοφία του Θεού που με την παρουσία του Αγίου Πνεύματος αναγνωρίζει στη ζωή του τον ίδιο το Θεό που έρχεται να τον συναντήσει.
Το όνομα Συμεών σημαίνει « ο Θεός άκουσε» Το Άγιο Πνεύμα τον βοηθά να ακούει και τηρήσει το λόγο του Θεού. Μόνο με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος μπορούν οι άνθρωποι να κατανοήσουν το Λόγο του Θεού που αναγγέλλει τη σωτηρία. Η αγκαλιά του γέροντα Συμεών αντιπροσωπεύει τα χέρια του λαού του Θεού που χιλιάδες τώρα χρόνια περίμεναν να δεχτούν, την υπόσχεση του Θεού, το Μεσσία και να τον αναγνωρίσουν ως Σωτήρα.
Ο ύμνος του Συμεών με τον οποία εκφράζεται η πίστη του αναγνω-ρίζοντας στο βρέφος που παρουσιάζεται στο Ναό τον ίδιο το Μεσσία, μας θυμίζει τον ύμνο του δούλου του Θεού όπως περιγράφεται στην Προφητεία του Ησαΐα: «Εγώ θα σε καταστήσω φως για τα έθνη γιατί θα φέρεις τη σωτηρία μου μέχρι τα πέρατα της γης…οι λαοί θα βαδίσουν στο φως σου και οι βασιλιάδες στη λαμπρότητα της παρουσίας σου» (Ης. 60,1-3).
Μόνο όποιος αναγνωρίζει το Χριστό σωτήρα μπορεί να ζήσει και να πεθάνει εν ειρήνη. Μόνο η συνάντηση με το Θεό μπορεί να θεραπεύσει τη ζωή από το δηλητήριο του φόβου του θανάτου και να απαλλάξει τον άνθρωπο από την λανθασμένη εικόνα που έχει για το Θεό. Ο Θεός δεν είναι ο απρόσιτος και μακρινός, ο αυστηρός και ο αδέκαστος τιμωρός, αλλά ο πανάγαθος, ο φιλεύσπλαχνος, ο Πατέρας, που γεμάτος από αγάπη για τα παιδιά του.
Ο Συμεών εμπνευσμένος από το Πνεύμα το Άγιο, αναγνωρίζει τον Ιη-σού και προφητεύει για το μέλλον του. Ο Ιησούς θα είναι ταυτόχρονα αιτία πτώσης και ανάστασης, γιατί φέρνει μία σωτηρία που περνά μέσα από το σκάνδαλο του σταυρού. Σκάνδαλο για τους Ιουδαίους και μωρία για τους εθνικούς, όπως χαρακτηριστικά γράφει ο απόστολος Παύλος .
Ο θάνατος του Ιησού, σαν ρομφαία θα διαπεράσει την καρδιά κάθε μαθητή του, της Εκκλησίας του, της οποίας η Παναγία είναι η εικόνα.
Στη σκληρή αυτή πραγματικότητα που προφητεύει ο Συμεών έρχεται η προφητεία της Άννας να απαλύνει την τραγικότητα, να παρηγορήσει τους πονεμένους, να στηρίζει τις ελπίδες μας. Το όνομα της προφήτισσας και τα ονόματα των προγόνων της που αναφέρονται σημαίνουν όλα σωτηρία και ευλογία. Το όνομα Άννα σημαίνει: «Ο Θεός δίνει τη χάρη». Φανουήλ ση-μαίνει «ο Θεός είναι φως», και Ασήρ σημαίνει «ευτυχία».
Αυτά τα ονόματα με τη σημασία που έχουν προσφέρουν στα σημερινά βιβλικά κείμενα τη χαρά, τη χάρη και την ελπίδα της παρουσίας του Θεού σε όλες τις ανθρώπινες καταστάσεις.
Η Άννα παρουσιάζεται ως υπόδειγμα για τις χριστιανές χείρες. Γράφει πράγματι ο Απόστολος Παύλος στον Επίσκοπο Τιμόθεο: « η πραγματική χείρα , αυτή που δεν έχει κάποιον να τη φροντίζει έχει στηρίξει τις ελπίδες της στο Θεό και δεν παύει να δέεται και να προσεύχεται νύκτα και ημέρα». (1Τικ.5,5).
Φωτισμένη από το Άγιο Πνεύμα, η Άννα αναγνωρίζει το Μεσσία στο πρόσωπο του Βρέφους που η Μαρία φέρνει στο ναό. Συνεχίζοντας όσα είπε ο Συμεών αινεί το Θεό και μιλά συνεχώς για τον Ιησού σε όλους όσους περίμεναν "τη λύτρωση στην Ιερουσαλήμ".
Από την Ιερουσαλήμ, στο ναό της οποίας σήμερα εμφανίζεται ο Μεσσίας, ακτινοβολεί το φως που φωτίζει όλα τα έθνη για να φανερωθεί η δόξα του Ισραήλ.
Αυτό θα γίνει ακόμη πιο φανερό όταν ο Ιησούς θα ολοκληρώσει πάνω στη γη τη σωτήρια αποστολή του. Τότε θα δημιουργηθεί ένας νέος λαός του Θεού και οι αγγελιαφόροι του θα ξεκινήσουν από την Ιερουσαλήμ για θα φθάσουν στα πέρατα της γης και να συγκεντρώσουν όλους τους λαούς γύρω από το Χριστό που είναι η Αρχή και το Τέλος της σωτηρίας.
Σ’ αυτή τη σημερινή μας εκκλησιαστική Σύναξη στον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό μας Ναό σε λίγο θα συναντήσουμε το Σωτήρα Χριστό κάτω από τα είδη του άρτου και του οίνου. Είθε αυτή η συνάντηση να είναι μια πράξη πίστεως και σωτηρίας για όλους μας. Αμήν.
Χάρη στη συνεργασία του τεχνικού μας της ιστοσελίδας μας κ. Μιχάλη Ρεμούνδου, του εφημερίου π. Γεωργίου και του Δήμου Νάξου και μικρών Κυκλάδων όλη η Θεία Λειτουργία, μεταδόθηκε σε απευθείας μετάδοση μέσω της kantam.gr.
Μετά τη Θεία Λειτουργία, ο Αρχιεπίσκοπος μας δέχθηκε όλη την Εκκλησία στην αίθουσα υποδοχής του Αρχιεπισκοπικού Οίκου, όπου και έγινε και η «υπαπαντή του ποιμένα με το ποίμνιο»!
[module-821]
[module-820]