«Να ακούμε πάντοτε το Άγιο Πνεύμα»
Χθες το πρωί, Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018, ο Πάπας Φραγκίσκος δέχτηκε σε ακρόαση τους ιεροσπουδαστές και τους ιερείς που σπουδάζουν στη Ρώμη. Με ένα βαθύ διάλογο και μερικές φορές χαριτολογώντας, ο Άγιος Πατέρας συνέστησε την αληθινή διάκριση ενώπιον του Θεού και μία ανθρώπινη και πνευματική εκπαίδευσης.
Ήταν μια στιγμή που δύσκολα μπορεί να ξεχάσουν, αυτοί που έζησαν χθες οι ιεροσπουδαστές και οι ιερείς που σπουδάζουν στη Ρώμη. Σε συνάντηση με τον Πάπα στην Αίθουσα «Παύλος 6ος .
Πριν από τη συνάντηση ετοιμάστηκαν με τραγούδια, προσευχές, και βιβλικά αναγνώσματα και όταν ο Πάπας έκανε την είσοδό του στην αίθουσα η υποδοχή ήταν αληθινά γιορτινή.
Μετά τον χαιρετισμό του Καρδιναλίου card. Beniamino Stella, Προέδρου της Ρωμαϊκής Συνόδου για τον Κλήρο , άρχισε ο διάλογος με τον Ποντίφικα που απάντησε σε πέντε ρωτήσεις που επικεντρώνονταν στη εκπαίδευση και στην ιερατική πνευματικότητα. Πολλές οι προτροπές και οι αναφορές για σκέψεις αλλά και αστεία και γέλια
Ιερείς πάντοτε σε πορεία και σε ακρόαση
Την πρώτη ερώτηση διάβασε ένας γάλλος ιεροσπουδαστής που αντιπροσώπευσε τους ευρωπαίους: Ζήτησε στον Πάπα: πως μπορούμε να ασκούμε την ιερατική διακονία με ταπεινοσύνη για να αισθανόμαστε μαθητές και ιεραπόστολοι; Ο ιερέας – απάντησε ο Πάπας – οφείλει να είναι ένας άνθρωπος σε πορεία, ένας άνθρωπος σε ακρόαση και ποτέ μόνος: να έχετε την ταπεινοσύνη να συνοδεύεστε.
Βασικό είναι να κάνουμε την διάκριση
Βασική αξία έχει στη συνέχεια να κάνουμε τη διάκριση για να καταλάβουμε πώς πρέπει να βαδίσουμε προς τα εμπρός, διακρίνοντας αυτό που είναι καλό και αυτό που δεν είναι. Και αυτό ο Πάπας το εξήγησε απαντώντας στη δεύτερη ερώτηση που του έγινε από ένα αφρικανό ιεροσπουδαστή, προερχόμενο από το Σουδάν.
Δύο οι προϋποθέσεις για μια σωστή διάκριση: να γίνεται με την προσευχή, ενώπιον του Θεού και αντιμετωπίζοντάς την με κάποιον άλλο, ένα καλό πνευματικό ικανό να δώσει κατευθύνσεις. Όταν δεν υπάρχει διάκριση στην ιερατική ζωή, υπάρχει ακαμψία και σοφιστική ηθικολογία. Υπάρχει η αδυναμία για να προχωρήσει εμπρός. Όλα είναι κλειστά, το Άγιο Πνεύμα δεν ενεργεί.
Ο Πάπας συνιστά στους ιερείς να λάβουν το Άγιο Πνεύμα ως συνοδοιπόρο στην πορεία τους και αναφέρει ότι συχνά φοβόμαστε το Άγιο Πνεύμα, σαν να πρέπει να το εγκλωβίσουμε. Δεν αρκεί να είμαστε καλοί και ταυτόχρονα να ζούμε σαν να μην υπήρχει το Άγιο Πνεύμα,
Ανθρώπινη διαπαιδαγώγηση του πρεσβυτέρου
Ένας μεξικανός ιερέας, στο όνομα όλων εκείνων που κατάγονται από την Λατινική Αμερική, ζήτησε μετά στον Πάπα: πώς μπορούμε να διασώσουμε την απόλυτη ισορροπία του ιερέα σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας Και ο Άγιος Πατέρας υπογράμμισε την σημασία της ανθρώπινης διαπαιδαγώγησης του ιερέα. Πρέπει να είμαστε πρόσωπα ισορροπημένα, ανθρώπινα, ικανά να χαιρόμαστε με τους άλλους, να κάνουμε κανένα αστειάκι, να γελούμε λιγάκι, μα ακούμε με σιωπή έναν άρρωστο, να παρηγορούμε με ένα χάδι. Πρέπει να είμαστε πατέρες, γόνιμοι, να δίνουμε ζωή στους άλλους. Ιερείς πατέρες, όχι υπάλληλοι του ιερού ή υπάλληλοι του Θεού.
H πνευματικότητα του εφημεριακού κλήρου
Από τις Ηνωμένες Πολιτείες ένας διάκονος ζήτησε: ποια είναι τα βήματα της πνευματικότητας του ιερέα του εφημεριακού κλήρου, που δεν προσφέρονται από κάποιο κανονισμό ενός ιδρυτού κάποιου άλλου; Ο Πάπας απάντησε με μία λέξη «εκκλησιοεπαρχιακά». Αυτό σημαίνει ότι ο ιερέας οφείλει να φροντίζει τη σχέση του με τον επίσκοπο του, ακόμη και όταν αυτός είναι δύσκολος, με τους συναδέλφους του και με το λαό της ενορίας του που είναι τα παιδιά του. Εάν εργάζεστε πάνω σ΄αυτές τις τρεις βάσεις, θα αγιάσετε.
Να φροντίζετε για την ανθρώπινη διαπαιδαγώγηση
Την τελευταία ερώτηση απεύθυνε στον Πάπα για την διαρκή επιμόρφωση ένας ιερέας από τις Φιλιππίνες. Ο Πάπας προέτρεψε τους ιερείς να φροντίζουν για την προσωπική επιμόρφωση: ανθρώπινη, ποιμαντική, πνευματική, κοινοτική. Ανάφερε ότι η διαρκής επιμόρφωση γεννιέται από τη συνειδητοποίηση της προσωπικής αδυναμίας . Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις προσωπικά μας όρια. Έπειτα βρισκόμενοι μέσα στη σύγχρονη κουλτούρα, οφείλουμε να διερωτόμαστε: αν και πως ζούμε την επικοινωνία μας, πώς χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο, να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίζουμε τους πειρασμούς της αγνότητας που θα έρθουν και έπειτα να προφυλαχτούμε από τον εγωισμό, από την έλξη των υλικών αγαθών, την εξουσία τις ανέσεις.
+Ν