ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ SIR Από τον Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ  SIR
Από τον Πρόεδρο της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος
Σεβασμιότατο π. Σεβαστιανό

Mε τόλμη να την ειρήνη μέσα από τη δύναμη της αδυναμίας. Η ιστορία της Ελλάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της Μεσογείου, η οποία σήμερα, δυστυχώς, δεν ανταποκρίνεται πλέον στην κλήση της να είναι χώρος συνάντησης και αλληλεπίδρασης. Οι ακτές της μαστίζονται από πολέμους, εντάσεις και κρίσεις μαίνονται εδώ και χρόνια. Ελπίζω ότι από το Μπάρι θα προκύψουν ενιαίες προοπτικές δέσμευσης με στόχο την κοινωνική ανάπτυξη, την εξάλειψη των αδικιών και των ανισοτήτων και τη μετατροπή της Μεσογείου θάλασσας σε θάλασσα ειρήνης».
Με αυτά τα λόγια ο Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος σεβασμ. Σεβαστιανός, περιγράφει τη σημασία της συνάντησης που διοργανώνει η Σύνοδος της Καθολικής Ιεραρχίας της Ιταλίας (ΟΕΙ) στο Μπάρι στις 19-23 Φε¬βρουαρίου, με τίτλο «Μεσόγειος, σύνορα ειρήνης». Ο σεβασμ. Σεβαστιανός είναι ανάμεσα στους επισκόπους από τις 20 χώρες που βρέχονται με τη Μεσόγειο και θα παρακολουθήσουν αυτή την «Σύνοδο της Μεσόγειου».
Η κρίση δεν έχει τελειώσει, είπε ο Αρχιεπίσκοπος Καθολικών Αθηνών σε συνέντευξη του στο πρακτορείο θρησκευτικών ειδήσεων SIR. «Η χώρα μας αγωνίζεται αλλά είναι και αποφασισμένη να σπάσει τα δεσμά της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης που την γονάτισε. Πράγματι, οι προσπάθειες για ανάκαμψη δεν έχουν τελειώσει. Αλλά βλέπουμε σημαντικά σημάδια αλλαγής και ανανέωσης, όπως η πρόσφατη εκλογή της Δικαστικού, κας Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, ως πρώτης γυναίκας Προέδρου της Δημοκρατίας στην ιστορία της χώρας. Αυτό είναι ένα θετικό σημάδι για ολόκληρη τη χώρα, υποδεικνύοντας ότι ο καιρός είναι ώριμος και ότι η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε στάδιο ανοίγματος. Προκειμένου να ξεπεραστεί η κρίση μια για πάντα, πρέπει να αναγνωρίσουμε την αξία κάθε ικανού προσώπου». Η τοπική Καθολική Εκκλησία συμβάλλει επίσης συγκεκριμένα, έχοντας αναγνωριστεί «από τον πολιτικό κόσμο».
«Το 2014, μετά από χρόνια προσπαθειών, η Καθολική Εκκλησία απέκτησε νομική προσωπικότητα. Πρόσφατα μου ζητήθηκε να μιλήσω στο Κοινοβούλιο σχετικά με την εμπορία ανθρώπων, θεωρώ ότι είναι μια σημαντική χειρονομία ανοίγματος».

Στην πρώτη γραμμή

Αυτή η μεγάλη προσπάθεια παρουσιάζει ωστόσο μια σειρά προκλήσεων: «Οι σχέσεις με την Ορθόδοξη Εκκλησία, οι φόροι, οι εισερχόμενοι μετανάστες και οι πρόσφυγες εξαιτίας των πόλεμων, η έλλειψη κεφαλαίων για την υποστήριξη της αποστολής μας» και ο παράδοξα «αυξανόμενος αριθμός πιστών». «Τα τελευταία 30 χρόνια – ανέφερε ο Επίσκοπος Σεβαστιανός- τα μέλη της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα αυξήθηκαν από 50.000 σε περίπου 300.000 πιστούς, εκ των οποίων το 75% είναι μετανάστες και το 25% Έλληνες. Αυτή η αύξηση αλλάζει το πρόσωπο της τοπικής Εκκλησίας». Εκτιμάται ότι οι μισοί από τους καθολικούς ιερείς στην Ελλάδα είναι αλλοδαποί – Πολωνοί, Ρουμάνοι, μερικοί Ιταλοί. Η θεία Λειτουργία τελείται στους ελληνικούς καθολικούς Ναούς και για τις κοινότητες των Φιλιππινέζων, των Πολωνών, των Αφρικανών και άλλων, «Αυτό είναι ένα θετικό σημάδι, αλλά υπάρχει ανάγκη για ιερείς που μιλούν τη γλώσσα των μεταναστών. Οι τελευταίοι θα εγκατασταθούν εκεί όπου υπάρχουν θέσεις εργασίας, όχι εκεί που υπάρχει Εκκλησία. Ως εκ τούτου, υπάρχει η ανάγκη να υπάρχουν τόποι λατρείας κοντά στα σπίτια τους, αλλά αυτό συνεπάγεται δαπάνες που δεν μπορούμε να καλύψουμε. Η φορολογική επιβάρυνση υπερβαίνει το 50%, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τη ικανότητα μας να βοηθήσουμε αλλά έχει και αντίκτυπο στις ποιμαντικές μας δραστηριότητες».
Ο πόλεμος στο Ιράκ και αυτός που τον ακολούθησε στη Συρία, οδήγησαν δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες στο να φτάσουν στην Ελλάδα μέσω της Τουρκίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις η Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα, με την Κάριτας, και την υποστήριξη άλλων Εκκλησιών και ανθρωπιστικών οργανώσεων, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών ανακούφισης. «Είναι ένα δύσκολο έργο – τόνισε ο αρχιεπίσκοπος – με στόχο την ένταξη, την εύρεση εργασίας, στέγασης. Χωρίς ποτέ να ξεχνάμε τους εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους Έλληνες που αγωνίζονται για να ζήσουν. Δυστυχώς, η ΕΕ, η οποία μιλάει για αλληλεγγύη, έκλεισε τις πόρτες της και έτσι αυτά που μπορούμε να κάνουμε είναι λίγα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες».

Μια φτωχή Εκκλησία, μια Εκκλησία αποστολής

Στο Μπάρι ο σεβασμ. Σεβαστιανός θα επισημάνει ότι «κατά κάποιο τρόπο η Ελλάδα είναι μέρος των Αγίων Τόπων, γιατί – όπως είπε – η διαδρομή που ακολούθησε ο Άγιος Παύλος, ο Απόστολος των Εθνών, πέρασε από την Ελλάδα. Αυτό μας δεσμεύει να καλλιεργούμε σχέσεις και διάλογο με την Ορθόδοξης Εκκλησία». Ο Οικουμενισμός αποτελεί ένα δύσκολο πεδίο – παρατήρησε ο Ιεράρχης.
Στην Ελλάδα υπάρχει μια διαδεδομένη νοοτροπία περιφρόνησης για την Καθολική Εκκλησία και, ως εκ τούτου, φόβου.
Ο ορθόδοξος πληθυσμός γνωρίζει την Καθολική Εκκλησία μόνο από αυτά που λένε κάποιοι ακραίοι για αυτήν. Δεν υπάρχουν οικουμενικές σχέσεις αλλά μόνο καλές προσωπικές σχέσεις μεταξύ των πιστών, μεταξύ των ιερέων και των επισκόπων. Από την πλευρά μας είμαστε ανοικτοί προς την Ορθόδοξη Εκκλησία, με σεβασμό, επιδιώκοντας να συνεργαστούμε όποτε είναι δυνατόν.
«Η συνάντηση στο Μπάρι θα προσφέρει μια ευκαιρία για ανταλλαγή και συζήτηση – είπε ο Αρχιε-πίσκοπος. Θα περιγράψουμε την αδυναμία της τούτου, Εκκλησίας μας, αλλά όπως μας θυμίζει ο Άγιος Παύλος, "Όταν είμαι αδύναμος, τότε είμαι δυνατός".

Η τόλμη για την ειρήνη μπορεί να έρθει από η δύναμη της αδυναμίας.

Η Εκκλησία μας χρειάζεται βοήθεια. Η δική μας είναι μια ιεραποστολική Εκκλησία που προσεύχεται να αναζωπυρώσει τις αξίες της εγγύτητας και της αλληλεγγύης στους άλλους. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί η Μεσόγειος να είναι ένα σύνορο ειρήνης».

Πηγή: ΚΑΘΟΛΙΚΗ
 

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Μόνιμοι Διάκονοι, έγγαμοι και χειροτονημένοι;

ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΑΚΟΝΟΙ ΕΓΓΑΜΟΙ και ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΜΕΝΟΙ;   Εδώ και αρκετά χρόνια, στις ιεροτελεστίες, ιδίως κατά την τέλεση της Θείας Ευχαριστίας, οι πιστοί παρατηρούν με κάποια περιέργεια

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΠΕΜΠΤΗ ΤΗΣ 31ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 7 Νοεμβρίου 2024                                   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου