ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Για τρεις μέρες επισκέφθηκαν το νησί της Τήνου μία ομάδα 35 μελών της καθολικής νεολαίας της Σύρου συνοδευόμενη από τον εκκλησιαστικό Παραστάτη της Καθολικής νεολαίας της Σύρου και εφημέριο Βάρης π. Πέτρο Klym.
Ο σκοπός της επίσκεψης ήταν τριπλός: πνευματικός- πολιτιστικός και ψυχαγωγικός. Οι έφηβοι και οι νέοι με την βοήθεια τριών εμψυχωτών λαϊκών και του π. Πέτρου πέτυχαν απόλυτα και τους τρεις σκοπούς που είχα τάξει σ’ αυτήν την έξοδό τους από τη γειτονική Σύρο.
Επισκέφθηκαν μουσειακούς χώρους του πολιτισμού του τόπου, παραλίες για να δροσιστούν κατά τις ημέρες αυτές του καύσωνα και συμμετείχαν στην πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον πανηγυρίζοντα ενοριακό Πέτρου και Παύλου της Ξινάρας Τήνου.
Και την επομένη θέλησαν να συμπροσευχηθούν και πάλι με το τοπικό Επίσκοπο και συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία που τέλεσε στον Ενοριακό Ναό του Αγίου Νικολάου στη χώρα της Τήνου ο Σεβασμιότατος π. Νικόλαος και συλλειτούργησε μαζί του ο εκκλησιαστικός ο εφημέριος Βάρης.
Το μεσημέρι μάλιστα έφθασε από τη Σύρο και ο εφημέριος ης Ευαγγελιστρίας της Ερμούπολης Σύρου π. Νίκος Ρούσσος, για να συμπροσευχηθεί μαζί μας και για να βεβαιωθεί, ότι θα επιστρέψουν όλοι πίσω στη Σύρο, εφόσον οι περισσότεροι έφηβοι και νέοι προέρχονται από την Ενορία του και τόσο πολύ τους χρειάζεται.
Μετά την ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου και ερμηνεύοντας την θεραπεία του λεπρού από τον Ιησού είπε μεταξύ άλλων:
Όλες οι αρρώστιες, τόσο οι φυσικές όσο και οι πνευματικές, ταπεινώνουν τον άνθρωπο και του περιορίζουν τις ικανότητες και συχνά τον βάζουν σε μία κατάσταση επείγουσας ανάγκης για βοήθεια. Μερικές από αυτές τις αρρώστιες δημιουργούν μεγαλύτερο ακόμη εμπόδιο στη σχέση των ασθενών με τους υγιείς συνανθρώπους του. Υπάρχουν ασθένειες που παραμορφώνουν την εικόνα του ανθρώπου, καθιστώντας την δυσάρεστη και αποκρουστική στους άλλους. Τότε είναι που η ασθένεια γίνεται πιο βαριά, διότι σ’ αυτήν προστίθεται και η μοναξιά. Οι ασθενείς θεωρούνται ακάθαρτοι και με τον κίνδυνο της μετάδοσης οι συνάνθρωποι τους, τούς απομονώνουν.
Μια τέτοια ασθένεια ήταν και η λέπρα στην εποχή του Ιησού. Οι λεπροί ήταν υποχρεωμένοι να ζουν ,μακριά από την κοινωνία των ανθρώπων και να φιλοξενούνται σε ειδικούς χώρους μοναξιάς και αποξένωσης.
Σήμερα συναντούμε ένα από αυτούς που βγαίνει παράνομα από χώρο της συγκέντρωσης, διότι θέλει οπωσδήποτε να συναντήσει τον Ιησού. Έχει μια ένθερμη προσευχή να του κάνει: «Κύριε εάν θέλεις μπορείς να με καθαρίσεις». Εάν θέλεις μπορείς: Αυτή είναι μια πολύ όμορφη προσευχή διότι συνοδεύεται από ία σωστή και ζωντανή πίστη. Στην προσευχή μας ζητούμε, δεν απαιτούμε. Και ο λεπρός στη δική του προσευχή δεν αλλά παρακαλεί. Το αίτημά του συνοδεύεται από την ταπεινότητα και απλότητα. Εμπιστεύεται στο Χριστό και θέτει τον εαυτόν του στη διάθεση του θελήματός του.
Ο ίδιος ο Ιησούς στον κήπο των ελαιών, λίγες ώρες πριν το μαρτυρικό πάθος του, απευθύνεται στον ουράνιο Πατέρα του με τον ίδιο τρόπο: Πατέρα, εάν είναι δυνατό ας παρέλθει το ποτήρι αυτό, πλην όμως να μη γίνει το δικό μου θέλημα αλλά το δικό σου. Και ο ίδιος ο Ιησούς όταν προσεύχεται στον Θεό Πατέρα του λέει το δικό του: "αν θέλεις». Αλλά και όταν μάθαινε τους μαθητές του να προσεύχονται τους δίδασκε να λένε στο Θεό Πατέρα: «γενηθήτω το θέλημα σου» «να γίνει το θέλημά σου».
Είναι βέβαιο ότι πίστη και η ταπεινότητα συγκινούν την καρδιά του Χριστού. Το είδαμε και στην περίπτωση του λεπρού: «τον άγγιξε λέγοντας: «θέλω θεραπεύσου». Και αμέσως η λέπρα έφυγε από τον ασθενή.
Είναι ωραίο και παρηγορητικό για μας να βλέπουμε τον Ιησού που αγγίζει τον άνθρωπο, χωρίς να σιχαίνεται τις πιο ταπεινές μας αθλιότητες: Αυτό το κάνει, διότι θέλει να σταθεροποιήσει μία τέλεια κοινωνία με την ανθρωπότητά μας, σαν να θέλει να έχει μια άμεση επαφή με τις πληγές μας φύση μας, γνωρίζει καλά ότι στο τέλος πρέπει να τις πάρει πάνω του για να τις θεραπεύσει οριστικά.
Πριν μας πει: «αυτό είναι το σώμα μου και αυτό είναι το αίμα μου» θέλει να έχει μία κοινωνία και με το δικό μας σώμα , που είναι άρρωστο και γεμάτο βάσανα, όπως εξ άλλου θα γίνει και το δικό του προς χάρη μας κατά το οδυνηρό και σκληρό πάθος του.
Το άγγιγμα και ο λόγος είναι τα ουσιώδη σημάδια της Ευχαριστίας που τελούμε. «Πήρε τον άρτο και είπε. Είμαστε καλεσμένοι εδώ σήμερα να επαναλάβουμε τις κινήσεις και τα λόγια με την ίδια σκέψη για θεραπεύσουμε και να σώσουμε. Ο Κύριος επαναλαμβάνει ότι δεν μας επιτρέπεται να αποκλείουμε την ανθρώπινη και ιερατική μεσολάβηση για να ακολουθήσουμε τις εσωτερικές μας καθάρσεις. Ο λεπρός ήδη θεραπεύτηκε, αλλά ο Ιησούς τον διατάζει: «πήγαινε να δείξεις τον εαυτόν σου στον ιερέα». Μια συγκεκριμένη εντολή και κατηγορηματική για όλους αυτούς που αξιώνουν και επιλέγουν να πάνε απευθείας στο Θεός παρακάμπτοντας τους λειτουργούς του.
Αξίζουν συγχαρητήρια στους έφηβους και τους νέους της Σύρου για την όμορφη μαρτυρία που έδωσαν στο νησί της Τήνου. Τους συγχαίρω. Συγχαίρω τον εφημέριο Βάρης π. Πέτρο Klym, διότι είναι ένας αντάξιος διάδοχος του π. Νίκου Ρούσσου στη θέση του Εκκλησιαστικού Παραστάτη της νεολαίας Σύρου. Η νεολαία της Σύρου και οι έφηβοι είναι σε καλά χέρια και σίγουρα και το ξέρουν και ευχαριστούν το Θεό γι’ αυτό το δώρο.
+Ν