ΜΙΑ “ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ” ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!

4

ΜΙΑ “ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ” ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!

Διαβάζοντας το διεθνή καθολικό τύπο, καλοκαίρι 2020, δύο θέματα κυριαρχούν, εκτός της πανδημίας φυσικά : η συζήτηση για το πρόσφατο κείμενο της ρωμαϊκής Συνόδου σχετικά με την αναζωογόνηση των καθολικών ενοριών και το κεντρικό ρόλο του ιερέα σ αυτές, όπου οι περισσότερες διαφωνίες προέρχονται από γερμανούς επισκόπους και η συζήτηση για τις σχέσεις Αγίας Έδρας – Κίνας, όπου καθολικοί αμερικανοί και κινέζοι του Χογκ Κογκ, ιερωμένοι και λαϊκοί, ζητούν από το Βατικανό να μη συνεχίσει το διάλογο λόγω της αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς του Πεκίνου.
Για το πρώτο ζήτημα θα αναφερθούμε προσεχώς. Για το δεύτερο, όπου οι εύλογοι φόβοι για το μέλλον της πρώην βρετανικής και νυν κινεζικής περιοχής, δε λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των κινέζων καθολικών να ισορροπήσουν μεταξύ πολιτικών και θρησκευτικών επιδιώξεων, συνεισφέρουμε με την παρουσίαση πρόσφατης συνέντευξης, της Civilta Cattolica, την οποία πήρε ο Διευθυντής της π. Antonio Spadaro από το γάλλο θεολόγο και ανθρωπολόγο π.Michel Chambas, ο οποίος έχει κάνει έρευνες επιτόπου.
Κατά τον π. Chambas είναι πλέον εντυπωσιακή η παρουσία των Αφρικανών καθολικών στη ζωή της τοπικής καθολικής εκκλησίας! Πολλές χιλιάδες νέοι, για σπουδές ή εργασία, από την υποσαχάρια Αφρική, ζουν τα τελευταία χρόνια στην Κίνα. Είτε στους χώρους εργασίας είτε στους πανεπιστημιακούς χώρους, καθολικοί κυρίως από Νιγηρία, Κένυα, Καμερούν και Ουγκάντα μιλούν ανοιχτά για την πίστη τους και προσελκύουν φίλους στις εκκλησίες. Πολλοί νέοι συνάπτουν μόνιμες σχέσεις ή τελούν γάμο με ντόπιες κοπέλες, κάτι απίθανο και να το σκεφθεί κανείς ως πρόσφατα ! Οι περισσότερες τους συνοδεύουν στην εκκλησία και συχνά ζητούν το βάπτισμα. Αρκετοί Αφρικανοί σχηματίζουν χορωδίες ή βοηθούν τους ιερείς τις ώρες των ιεροτελεστιών. Επίσης δε διστάζουν, λόγω πιο εξωστρεφούς χαρακτήρα, να εκφράσουν τις ποιμαντικές τους ανησυχίες προς τους ιερείς, βοηθώντας και τους ιερείς να προοδεύσουν σε ποιμαντικά ζητήματα.
Φυσικά η έντονη αφρικανική παρουσία δεν είναι εύκολα αποδεκτή από τις τοπικές κοινωνίες. Πολλοί Κινέζοι συνδέουν την παρουσία τους με παράνομες δραστηριότητες στις πόλεις που κατοικούν. Αν εγκαταλείψουν μια ντόπια κοπέλα συχνά η οικογένειά της “ ζητά το λόγο ” από τον καθολικό ιερέα της περιοχής.
O π. Chambas κάνει ιδιαίτερη παρουσίαση των αφρικανών καθολικών της πόλης Guangzhou, όπου δεσπόζει ο καθεδρικός ναός αφιερωμένος στην “ Ιερά Καρδία ”.
Καθημερινά μπορεί να δει κάποιος εκατοντάδες από αυτούς να προσεύχονται στο άγαλμα της “ Παναγίας της Λούρδης ” . Εντός ναού τελούνται συνεχώς ιεροτελεστίες, ανάμεσα σε αυτές γάμοι και βαπτίσεις. Χρησιμοποιούνται αγγλικά και κορεατικά αλλά και κινεζικές διάλεκτοι όπως μανδαρίνικα και καντονέζικα. Υπάρχουν ομάδες προσευχής, κατήχησης και μελέτης της Βίβλου. Επίσης έχει ανασυσταθεί η τοπική “ Λεγεώνα της Μαρίας ”, που λόγω…ονομασίας είχε απαγορευθεί από τις κινεζικές αρχές !
Από την όλη περιγραφή προκύπτει μια ζωντανή κοινότητα εντός της τοπικής καθολικής κοινότητας, μια πραγματικότητα που εξελίσσεται, όπως τόσες άλλες καταστάσεις εντός του κινεζικού καθολικισμού, γεγονότα που οι “ δημοσιολογούντες ” για τις σχέσεις Αγίας Έδρας – Κίνας συχνά αγνοούν, προσκολλημένοι σε δικές τους ιδεατές απόψεις, για τον εκδημοκρατισμό του ΚΚΚ…

Πληροφόρηση από Vatican Insider της La Stampa
Φωτογραφία του Καθεδρικού Ναού “Ιεράς Καρδίας” του Guangzhou από διαδίκτυο

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ
Μέλος Συνοδικής Επιτροπής ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Το κήρυγμα της Κυριακής

26η Κυριακή του Έτους, Κύκλος Γ   Ο χρόνος και η αιωνιότητα είναι δύο στοιχεία που σήμερα παρουσιάζονται και στα τρία βιβλικά αναγνώσματα. Το ευαγγέλιο

25 Σεπτεμβρίου μνήμη της Αγίας Ευφροσύνης

  Πρόκειται για μια αγία όχι ιδιαιτέρα διαδεδομένη στη Δύση. Γεννήθηκε μεταξύ των ετών 410 και 413 στην Αλεξάνδρεια και ήταν κόρη ενός εύπορου αξιωματικού

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου