Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 14ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ

9 Ιουλίου 2024

 

Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν

Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου Κύριε, να με καθοδηγήσει και να με φωτίσει.

 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ 

Ανάγνωσμα από το κατά Ματθαίο Άγιο Ευαγγέλιο (9, 32-38)

Μόλις βγήκαν έξω οι τυφλοί, του έφεραν έναν άνθρωπο κωφάλαλο δαιμονισμένο. Και μόλις έβγαλε το δαιμόνιο, ο κωφάλαλος μίλησε. Και θαύμασαν τα πλήθη κι έλεγαν: “Ποτέ ο Ισραήλ δεν είδε τέτοια πράγματα!”. Αλλά οι Φαρισαίοι έλεγαν: “Στο όνομα του άρχοντα των δαιμονίων βγάζει τα δαιμόνια”.

Και περιόδευε ο Ιησούς όλες τις πόλεις και τα χωριά, διδάσκοντας στις συναγωγές τους και κηρύττοντας το ευαγγέλιο της βασιλείας και θεραπεύοντας κάθε ασθένεια και κάθε αρρώστια. Βλέποντας τα πλήθη, τα ευσπλαχνίσθηκε, διότι ήταν ταλαιπωρημένοι και εγκαταλειμμένοι σαν πρόβατα που δεν είχαν βοσκό. Τότε λέει στους μαθητές του: “Ο θερισμός είναι πολύς, οι εργάτες όμως είναι λίγοι. Παρακαλέστε, λοιπόν, τον κύριο του θερισμού για να στείλει εργάτες στο θερισμό του”.

 

Στοχασμός

Ο Ιησούς συγκινείτε βλέποντας τα πλήθη που τον ακολουθούν. Δεν μπορούμε να διαβάσουμε το σημερινό Ευαγγέλιο δίχως να σταθούμε και να στοχαστούμε βαθιά ιδιαίτερα στο ρήμα «σπλαχνίστηκε», το οποίο τα Ευαγγέλια το χρησιμοποιούν μόνο για τον Ιησού είτε για πρόσωπα σε κάποιες παραβολές που συμβολίζουν το Χριστό ή τον Πατέρα.

Αυτό το ρήμα στα εβραϊκά είναι “raham” και σημαίνει μια συμπόνια τόσο δυνατή που αγγίζει τα σπλάχνα. Και σε άλλες στιγμές, ο υιός του Θεού που έγινε άνθρωπος φανερώνει τα ανθρώπινα συναισθήματα  της αγάπης του. Έκλαψε για το θάνατο του φίλου του Λάζαρου, κάλεσε κοντά του τα παιδιά για να τα ευλογήσει, απευθύνθηκε με αγωνία στον Πατέρα στην Γεθσημανή. Αυτή τη φορά, ο Ευαγγελιστής διαβάζει στο βλέμμα του Διδασκάλου τη συμμετοχή στην αμηχανία του πλήθους που είναι εγκαταλειμμένο, «δίχως ποιμένα». Η εικόνα αυτή είναι πολύ οικία στον Ισραήλ, ο λαός του οποίου για χρόνια πλανιόταν πίσω από τα κοπάδια του. Υπάρχει αβεβαιότητα ανάμεσα σε αυτό το πλήθος που βρίσκεται κάτω από την Ρωμαϊκή κυριαρχία, και είναι αναγκασμένο να πληρώνει αβάσταχτους φόρους, αναμένοντας ένα Μεσσία που αργή να έρθει.

Και όμως τα λόγια του Διδασκάλου της Ναζαρέτ καθηλώνουν, ενθουσιάζουν, αποκαλύπτουν την αλήθεια που οδηγεί στην ελπίδα. Τότε τα πλήθη, παρά την πείνα και την δίψα, τον ακολουθούν για μέρες ολόκληρες, είναι σαν μαγνητισμένοι.

Δεν έχει σημασία αν δεν μπορούν να τα καταλάβουν όλα, αντιλαμβάνονται όμως πως η προσωπικότητα του πάει πέρα από τα λόγια και μεταδίδει ζωή. Για αυτό ο Ιησούς συνεχίζει να διδάσκει και να διηγείται στους δικούς του να κάνουν το ίδιο, αλλά κυρίως λέει να στρέφονται προς τον Πατέρα ώστε «να στείλει εργάτες στο θερισμό».

Ο Διδάσκαλος ξέρει πως ο αποπροσανατολισμός του πλήθους οφείλετε στο γεγονός πως δεν γνωρίζουν και κατά συνέπεια δεν έχουν ένα σίγουρο προσανατολισμό. Έχουμε ανάγκη από έναν «καλό ποιμένα» που να μας οδηγήσει στην ελευθερία που μας κάνει ελεύθερους και αυτός δεν είναι άλλος από τον Ιησού Χριστό. Ένας ποιμένας που γνωρίζει τα πρόβατά του ένα ένα και «τα οδηγεί σιγα σιγά τα πρόβατα σε ασφαλές σημείο και φέρει στους ώμους τα αρνάκια».

 

Προσευχήσου……

Λύσε Κύριε τη γλώσσα μου και  ξαναένωσε τα κομμάτια της διαιρεμένης καρδιάς μου ώστε να μπορώ να φανερώνω στον κόσμο πως Εσύ είσαι Λόγος που σώζει και σιωπή που ενώνει.

Μόνο σε Εσένα Κύριε, βρίσκω στήριγμα μόνο σε εσένα εναποθέτω κάθε σχέδιο και κάθε επιθυμία. Αμήν.

 

(www.episkopisyrou.gr)

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Μελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ 1ης  ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ   ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 17 Ιανουαρίου 2025 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ   Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο Άγιο Ευαγγέλιο (2, 1-12) Και ύστερα από κάποιες