Ευλογία των Ελαίων στο Βατικανό

Ευλογία των Ελαίων στο Βατικανό

 ΒΑΤΙΚΑΝΟ_ΕΥΛΟΓΙΑ_ΤΩΝ_ΕΛΑΙΩΝ.jpeg

Μεγάλη Πέμπτη εχθές 1/4/2021 για το Δυτικό Χριστιανισμό και σύμφωνα με την αρχαία Λειτουργική Παράδοση της Εκκλησίας, κάθε Επίσκοπος πλαισιωμένος από τους Πρεσβυτέρους, ευλογεί τα Άγια Έλαια: το Άγιο Χρίσμα, το Άγιο Έλαιο των Κατηχουμένων και το Άγιο Έλαιο των Ασθενών, που χρησιμοποιούνται στην τέλεση των Ιερών Μυστηρίων.
Έτσι, και ο Επίσκοπος Ρώμης, Πάπας Φραγκίσκος, προήδρευσε της Θείας Λειτουργίας του Χρίσματος που τελέστηκε το πρωί στην Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό. Μαζί του συλλειτούργησαν Πρεσβύτεροι της Εκκλησίας της Ρώμης και παρευρίσκονταν ένας περιορισμένος αριθμός λαϊκών πιστών.

Η αναγγελία του Ευαγγελίου είναι πάντοτε συνδεδεμένη
με τον εναγκαλισμό ενός Σταυρού

Ο Πάπας στην ομιλία του είπε μεταξύ άλλων: «Ο καλός σπόρος που σπέρνεται στο χωράφι παράγει καρπό – εκατό, εξήντα, τριάντα από ένα – ξυπνάει, όμως και τον φθόνο του εχθρού που αρχίζει να σπείρει μανιωδώς ζιζάνια κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η τρυφερότητα του φιλεύσπλαχνου πατέρα προσελκύει ακαταμάχητα τον άσωτο υιό να επιστρέψει στο σπίτι, αλλά επίσης προκαλεί την αγανάκτηση και τη δυσαρέσκεια του μεγαλύτερου. Η γενναιοδωρία του ιδιοκτήτη του αμπελώνα είναι ένας λόγος ευγνωμοσύνης για τους εργάτες της τελευταίας ώρας, αλλά είναι επίσης ένας λόγος για σκληρά σχόλια για τους πρώτους, οι οποίοι αισθάνονται προσβεβλημένοι, επειδή ο ιδιοκτήτης τους είναι καλός (βλ. Μθ. 20: 1- 16).
Η εγγύτητα του Ιησού που πηγαίνει να συνφάγει με τους αμαρτωλούς κερδίζει καρδιές όπως αυτή του Ζακχαίου, του Ματθαίου, της Σαμαρείτισσας…, αλλά προκαλεί επίσης αισθήματα περιφρόνησης σε εκείνους που πιστεύουν ότι είναι δίκαιοι.
Η μεγαλοψυχία εκείνου του ανθρώπου που στέλνει τον γιο του πιστεύοντας ότι θα τον σεβαστούν οι οινοπαραγωγοί, ωστόσο, απελευθερώνεται μια αγριότητα πέρα
από κάθε μέτρο: είμαστε αντιμέτωποι με το μυστήριο της ανομίας, που οδηγεί στη δολοφονία του Δικαίου.


Όλα αυτά μας δείχνουν ότι το κήρυγμα της Καλής Αγγελίας
συνδέεται μυστηριωδώς με τον διωγμό και τον Σταυρό
».

«Εμείς δεν σκανδαλιζόμαστε, όπως ο Ιησούς δεν σκανδαλίστηκε βλέποντας ότι τα καλά νέα της σωτηρίας στους φτωχούς δεν ακούστηκαν καθαρά, αλλά ανάμεσα στις κραυγές και στις απειλές εκείνων που δεν ήθελαν να ακούσουν τον Λόγο του.
Εμείς δεν σκανδαλιζόμαστε όπως ο Ιησούς δεν σκανδαλίσθηκε όταν έπρεπε να θεραπεύσει τους άρρωστους και να ελευθερώσει τους κρατούμενους ανάμεσα σε ηθικολογικές, νομικίστικες συζητήσεις και αντιπαραθέσεις που προκαλούνταν κάθε φορά που έκανε καλό.
Εμείς δεν  σκανδαλιζόμαστε όπως ο Ιησούς δεν σκανδαλίστηκε όταν έπρεπε να ξαναδώσει όραση στους τυφλούς εν μέσω ανθρώπων που έκλεισαν τα μάτια τους, ώστε να μην βλέπουν, ή κοίταζαν από την αντίθετη πλευρά.
Εμείς δεν σκανδαλιζόμαστε όπως ο Ιησούς δεν σκανδαλίστηκε που το κήρυγμά του για το έτος της χάρης του Κυρίου – μια χρονιά που είναι ολόκληρη η ιστορία – προκάλεσε ένα δημόσιο σκάνδαλο σαν αυτό που σήμερα θα καταλάμβανε μόλις την τρίτη σελίδα μιας εφημερίδας.
Και δεν σκανδαλιζόμαστε γιατί η αναγγελία του Ευαγγελίου δεν λαμβάνει την αποτελεσματικότητά της από τα εύγλωττα λόγια μας, αλλά από τη δύναμη του Σταυρού.
Από τον τρόπο με τον οποίο αγκαλιάζουμε τον Σταυρό κηρύττοντας  το Ευαγγέλιο – με τα έργα και, εάν είναι απαραίτητο, με τα λόγια – εκδηλώνονται δύο πράγματα: ότι τα δεινά που προκαλούνται από το Ευαγγέλιο δεν είναι δικά μας, αλλά «τα βάσανα του Χριστού σε εμάς» (2 Κορ 1,5) και ότι «δεν αναγγέλλουμε τον εαυτό μας, αλλά το Χριστό Ιησού τον Κύριο» και είμαστε «υπηρέτες εξαιτίας του Ιησού» (2 Κορ 4: 5)».

Το απόγευμα της Μεγάλης Πέμπτης τελείται η Θεία Λειτουργία του Μυστικού Δείπνου του Κυρίου.

(πηγή:vaticannews.va)

πγπ

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Το κήρυγμα της Κυριακής

26η Κυριακή του Έτους, Κύκλος Γ   Ο χρόνος και η αιωνιότητα είναι δύο στοιχεία που σήμερα παρουσιάζονται και στα τρία βιβλικά αναγνώσματα. Το ευαγγέλιο

25 Σεπτεμβρίου μνήμη της Αγίας Ευφροσύνης

  Πρόκειται για μια αγία όχι ιδιαιτέρα διαδεδομένη στη Δύση. Γεννήθηκε μεταξύ των ετών 410 και 413 στην Αλεξάνδρεια και ήταν κόρη ενός εύπορου αξιωματικού

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου