Εννεαήμερο της Καρδίας του Ιησού – 9η ημέρα

ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΤΗ ΗΜΕΡΑ

Η AMIANTH ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΕΙ

1. «Στέκεται η βασίλισσα στα δεξιά σου με τα χρυσάφια της Οφείρ στολισμένη» (Ψλ 44). Πάντα δίπλα στον Βασιλιά είναι η Βασιλομήτωρ, που στέκεται σαν δίπλα στον Σταυρό, σε αγώνα.

Όπως διδάσκει ο Πάπας Πίος ΙΒ’ στην Εγκύκλιό του για την Καρδία του Ιησού, Haurietis Aquas, η Καρδία του Ιησού και η Καρδιά της Μητέρας του είναι αδιαχώριστες: «Και για να μπορέσει η ευλάβεια στην Καρδία του Ιησού να παράγει πιο άφθονους καρπούς καλού στη χριστιανική οικογένεια και μάλιστα σε όλη την ανθρωπότητα, ας επιδιώξουν οι πιστοί να ενώσουν στενά την ευλάβεια στην Αμίαντη Καρδιά της Μητέρας του Θεού. Ήταν θέλημα Θεού, στο έργο της ανθρώπινης Λύτρωσης, η Παναγία να είναι αχώριστα ενωμένη με τον Ιησού Χριστό.

Επομένως, ο χριστιανικός λαός που μέσω της Παναγίας έχει λάβει την θεία ζωή από τον Ιησού Χριστό, αφού έχει δώσει τη δέουσα λατρεία στην Ιερά Καρδία του Ιησού, θα πρέπει επίσης να αποδώσει στην πιο στοργική Καρδιά της ουράνιας Μητέρας Του παρόμοια δώρα ευσέβειας, αγάπης, ευγνωμοσύνης και εξιλέωσης. Σε αρμονία με αυτό το σοφότατο και ηπιότατο σχέδιο της θείας Πρόνοιας, εμείς οι ίδιοι, με μια επίσημη πράξη, αφιερώσαμε και αφιερώνουμε την Αγία Εκκλησία και ολόκληρο τον κόσμο στην Αμίαντη Καρδιά της Παναγίας» (αρ. 36).

2. Τα ίδια επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι ο Χριστός είναι Βασιλιάς μας, χρησιμεύουν για να διαπιστώσουμε, με παρόμοιο τρόπο, ότι η Παναγία είναι βασίλισσα και βασιλεύει μέσω της Αμίαντης Καρδιάς της. Ο ίδιος ο Πάπας Πίος ΙΒ’ το εξηγεί ξεκάθαρα, όταν καθιέρωσε τη γιορτή της Παναγίας Βασίλισσας του Ουρανού και της γης, μέσω της εγκυκλίου του Ad Caeli Reginam.

Η Παναγία, η Μητέρα του Θεού, βασιλεύει σε όλο τον κόσμο με μητρική καρδιά, καθώς στεφανώνεται με τη δόξα της βασιλείας στην ουράνια μακαριότητα. Ο χριστιανικός λαός, από τους περασμένους αιώνες, πάντα πίστευε σωστά, ότι Εκείνη, – από την οποία γεννήθηκε ο Υιός του Υψίστου, ο οποίος «θα βασιλεύσει για πάντα στον οίκο του Ιακώβ» και «θα γίνει, ‘Άρχοντας Ειρήνης’»«Βασιλιάς των βασιλιάδων και Κύριος των κυρίων», – έλαβε από τον Θεό πάνω από όλα τα άλλα πλάσματα τα πιο μοναδικά προνόμια της Χάρης. Και, λαμβάνοντας υπόψη τις στενές σχέσεις που ενώνουν τη μητέρα με το Υιό της, αναγνώρισε εύκολα στη Μητέρα του Θεού μια βασιλική υπεροχή πάνω σε όλα τα όντα.

Για το λόγο αυτό, ο άγιος Αλφόνσος, συνοψίζοντας όλη την παράδοση των προηγούμενων αιώνων, έγραψε με μεγάλη αφοσίωση: «Επειδή η Παναγία εξυψώθηκε ως Μητέρα του Βασιλιά των βασιλιάδων, η Εκκλησία δικαίως την τιμά με τον τίτλο της Βασίλισσας».

Το κύριο επιχείρημα πάνω στο οποίο θεμελιώνεται η βασιλική ιδιότητα της Παναγίας, ήδη εμφανές στα κείμενα της αρχαίας παράδοσης και στη θεία λειτουργία, είναι αναμφίβολα η θεϊκή μητρότητα της. Λογικά έπεται ότι η ίδια είναι Βασίλισσα, γιατί έδωσε ζωή σε έναν Υιό ο οποίος, ακόμη και από τη στιγμή της σύλληψής του, ακόμη και ως άνθρωπος, ήταν Βασιλιάς και Κύριος των πάντων, μέσω της υποστατικής ένωσης της ανθρώπινης φύσης με το Θείο Πρόσωπο του Λόγου του Θεού.

Αλλά η Παναγία πρέπει να ανακηρυχθεί Βασίλισσα όχι μόνο λόγω της θεϊκής της μητρότητας, αλλά και λόγω του μοναδικού ρόλου που είχε στο έργο της αιώνιας σωτηρίας μας. Όπως ο Χριστός, είναι Βασιλέας από δικαίωμα κατάκτησης λόγω της Λύτρωσης, με παρόμοιο τρόπο, η Παναγία, επειδή συμμετείχε με τον Υιό της στο έργο της Λύτρωσης, με δικαίωμα κατάκτησης είναι Βασίλισσα όλων των ανθρώπων.

Στην πραγματικότητα, από αυτή την ένωση με τον Χριστό Βασιλέα απορρέει γι’ Αυτήν μια τόσο υπέροχη μεγαλοπρέπεια, ώστε ξεπερνά την υπεροχή όλων των δημιουργημάτων: από την ίδια αυτή ένωση με τον Χριστό γεννιέται εκείνη η βασιλική δύναμη με την οποία μπορεί να διανείμει τους θησαυρούς της Βασιλείας του Θείου Λυτρωτή. Τέλος, στην ίδια την ένωση με τον Χριστό έχει την προέλευσή της η   ανεξάντλητη αποτελεσματικότητα της μητρικής μεσιτείας της προς εμάς μπροστά στον Υιό και τον Πατέρα.

3. Για το λόγο αυτό, το έγγραφο του Πάπα καταλήγει: «Ας καυχηθούν λοιπόν όλοι οι χριστιανοί ότι υπόκεινται στην κυριαρχία της Παρθένου Μητέρας του Θεού, η οποία, ενώ απολαμβάνει βασιλική εξουσία, καίγεται από μητρική αγάπη» (αρ. 18).

Η Παναγία είναι Βασίλισσα μέσω της μητρικής της αγάπης. Είναι η Βασίλισσα που ελκύει τις ψυχές στον Υιό της. Η Παναγία είναι, από όλα τα πλάσματα, αυτή που αγάπησε περισσότερο τον Ιησού Χριστό και η πιο αγαπητή από Αυτόν. Και είναι επίσης εκείνη που επιθυμεί διακαώς να αγαπηθεί τέλεια ο Υιός της. Είναι η Μητέρα της τέλειας και όμορφης Αγάπης. Πρέπει να πάμε σε αυτήν για να φλεγόμαστε από αυτή την αγάπη. Οι Ιερές Καρδίες του Ιησού και της Παναγίας είναι τόσο συμμορφωμένες και τόσο ενωμένες, που δεν μπορεί κανείς να εισέλθει στη μία χωρίς να εισέλθει στην άλλη: με μια διαφορά, ότι η Καρδία του Ιησού δέχεται μόνο εξαιρετικά αγνές ψυχές· η Παναγία, όμως, εξαγνίζει τις ψυχές και τις βάζει σε μια κατάσταση να γίνουν δεκτές στην Καρδία του Ιησού με τις χάρες που λαμβάνει.

Για το λόγο αυτό, στις εμφανίσεις της Φατιμά, η Παναγία αποκάλυψε την Αμίαντη Καρδιά της ως ελπίδα μαζί με την Καρδία του Υιού της. Υποσχέθηκε ότι θα θριαμβεύσουν και θα βασιλέψουν.

Αυτή είναι η ελπίδα και η χαρά μας. Ανήκουμε στις Καρδιές του Ιησού και της Παναγίας, οι οποίες έχουν ήδη νικήσει. Είθε να αποκτήσουν για μας τη χάρη να προσκαρτερούμε σε αυτές, για να ζούμε και να βασιλεύουμε μαζί τους αιώνια στον Ουρανό.

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Άγγελος Κυρίου, Κυριακή 28-9-2025

ΠΑΠΑΣ ΛΕΩΝ ΙΔ’ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΥΡΙΟΥ Πλατεία Αγίου Πέτρου26η Κυριακή της κοινής περιόδου του έτους, 28 Σεπτεμβρίου 2025   Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές,  στέλνω τους εγκάρδιους