Εννεαήμερο της Καρδίας του Ιησού – 5η ημέρα

ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΗΜΕΡΑ

Ο ΚΑΛΟΣ ΠΟΙΜΕΝΑΣ

 

1. Ήδη στην αρχαιότητα, οι βασιλιάδες ονομάζονταν «βοσκοί των λαών». Έτσι, στην Ιλιάδα, οι βασιλιάδες συχνά αποκαλούνται, κυρίως ο Αγαμέμνων, «Ποιμήν λαῶν». Είναι ένα ομηρικό επίθετο που υποδηλώνει ηγεσία και προστασία πάνω σε μια ομάδα ανθρώπων, παρόμοια με έναν βοσκό που φροντίζει το ποίμνιό του.

Τόσο στην Παλαιά όσο και στην Καινή Διαθήκη, η μορφή του βασιλιά τοποθετείται παράλληλα με εκείνη ενός βοσκού. Ίσως το σαφέστερο κείμενο εναντίον των κακών ποιμένων του Ισραήλ, είναι η προφητεία του Ιεζεκιήλ, , στην οποία ο Θεός παρουσιάζεται ως ο αληθινός Ποιμένας που οδηγεί τον λαό του: «Έτσι λέει ο Κύριος, ο Θεός: ‘Ιδού, εγώ ο ίδιος θα αναζητήσω τα πρόβατά μου και θα τα επισκεφτώ. Όπως ο ποιμένας επισκέπτεται το κοπάδι του, κατά την ημέρα που βρίσκεται ανάμεσα στα διασκορπισμένα πρόβατά του, έτσι θα επισκεφτώ τα πρόβατά μου και θα τα ελευθερώσω από όλους τους τόπους, όπου ήταν διασκορπισμένα, σε ημέρα συννεφιασμένη και σκοτεινή. Και θα τα βγάλω από τους λαούς, θα τα συγκεντρώσω από τους τόπους, θα τα φέρω στη γη τους και θα τα βοσκήσω επάνω στα βουνά του Ισραήλ, κοντά στα ποτάμια και σε όλα τα κατοικημένα μέρη της γης. Θα τα βοσκήσω σε καλούς βοσκότοπους, και η βοσκή τους θα είναι επάνω στα ψηλά βουνά του Ισραήλ. Εκεί θα αναπαύονται σε πράσινα χόρτα, και θα βόσκουν στα πλούσια βοσκοτόπια, επάνω στα βουνά του Ισραήλ. Εγώ θα βοσκήσω τα πρόβατά μου και εγώ θα τα αναπαύσω, λέει ο Κύριος, ο Θεός. Θα αναζητήσω το χαμένο, θα επαναφέρω το παραστρατημένο, στο πληγωμένο θα βάλω επιδέσμους, θα ενισχύσω το ασθενικό. και θα φυλάξω το παχύ και το δυνατό. με δικαιοσύνη θα τα βοσκήσω’» (Ιεζ 34:10-16).

Στο ίδιο απόσπασμα, ο Θεός υπόσχεται να δώσει «έναν ποιμένα» που θα ποιμάνει το λαό του: τον βασιλιά Δαβίδ. Αυτή η προφητεία, ωστόσο, εκπληρώθηκε πλήρως στον Χριστό, τον Μεσσία Βασιλιά που είχε υποσχεθεί, τον Καλό Ποιμένα. Ο Βασιλιάς και ο Ποιμένας ταυτίζονται. Το να λέμε ότι ο Ιησούς είναι Βασιλιάς, να επιβεβαιώνουμε ότι είναι ο Καλός μας Ποιμένας, είναι σαν να λέμε το ίδιο πράγμα.

2. Η μορφή του Ποιμένα ως βασιλιά, σύμφωνα με την παραβολή του Χριστού (Ιω. 10, 11-18), μας οδηγεί να βεβαιώσουμε ότι ο Χριστός είναι Βασιλιάς της Αγάπης.

Πρώτον, ο Χριστός δεν είναι μισθωτός, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης των προβάτων. Είναι Θεός, και επειδή είναι Θεός, τα πάντα του ανήκουν. Γι’ αυτό είναι ο Βασιλιάς μας. Αλλά είναι ένας βασιλιάς που δεν ασκεί την εξουσία του με τη βία, αλλά με την αγάπη.

Ως Βασιλιάς και Ποιμένας μας καθοδηγεί. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι «περπατά μπροστά τους, και τα πρόβατα τον ακολουθούν, επειδή γνωρίζουν τη φωνή του». Ο Χριστός με τα λόγια και τα έργα του καθοδηγεί τα πρόβατα. Οι ψυχές που Του ανήκουν Τον ακολουθούν ελεύθερα, επειδή γνωρίζουν τη φωνή Του και Τον εμπιστεύονται.

Ως Βασιλιάς και Ποιμένας μας δίνει τα πάντα. Και αφού δεν είναι μισθωτός, δεν επιδιώκει να ωφεληθεί από τα πρόβατα, αλλά επιδιώκει το καλό τους. Όλα τα καλά πράγματα έρχονται σε μας από τον Βασιλιά και Ποιμένα μας. Όλα τα καλά σε αυτή τη ζωή και πάνω απ’ όλα η αιώνια ζωή. «Ήρθα για να έχουν ζωή και να την έχουν άφθονη».

Ως Βασιλιάς και Ποιμένας μας γνωρίζει, μας αγαπά και μας υπερασπίζεται. Δεν οδηγεί απλά τα πρόβατα, αλλά τα αγαπά. Γνωρίζει τον καθένα με το όνομά του. «Γνωρίζω τα δικά μου και τα δικά μου με γνωρίζουν». Λέει μάλιστα ότι «καλεί τον καθένα με το όνομά του». Καλεί τον καθένα μας να τον ακολουθήσει σε μια ειδική αποστολή.

3. Ως Βασιλιάς και Καλός Ποιμένας θυσιάζει τη ζωή του για τα πρόβατα. «Ο καλός ποιμένας θυσιάζει τη ζωή του για τα πρόβατα. Ο μισθωτής, που δεν είναι ποιμένας και που τα πρόβατα δεν είναι δικά του, βλέπει να έρχεται ο λύκος κι εγκαταλείπει τα πρόβατα και φεύγει. Και ο λύκος τα αρπάζει και τα διασκορπίζει. Αυτό το κάνει γιατί είναι μισθωτός και δεν τον ενδιαφέρει για τα πρόβατα».

Ο Χριστός είναι ο Βασιλιάς μας, γιατί πεθαίνοντας στον Σταυρό μας ελευθέρωσε από την αμαρτία και το θάνατο και μας οδήγησε οδηγεί στη Βασιλεία του. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Βασιλιάς μας, ο οποίος ασκεί τη δύναμή του με κάθε δικαιοσύνη, αλήθεια και έλεος, ενδιαφέρεται τόσο πολύ για εμάς ώστε να έχει αντιμετωπίσει προσωπικά τον εχθρό για να μας υπερασπιστεί και να μας προστατεύσει. Και μας αγαπά με όλη του την καρδιά.

Η Καρδία του Ιησού βασιλεύει ως καλός Ποιμένας που καθοδηγεί, προστατεύει, τρέφει, θεραπεύει και δίνει ζωή. Είναι επίσης «Η Πύλη των Προβάτων». Η πληγή της Καρδίας του είναι η ανοιχτή πόρτα για να εισέλθουμε στην βασιλεία του. «Όποιος μπει από αυτή τη πόρτα θα σωθεί».

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

29η Κυριακή του Έτους, Κύκλος Γ΄

  29η  ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ, Κύκλος Γ΄             ΑΝΤΙΦΩΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ (Πβ. Ψλ 17 [16], 6. 8) Εγώ σ’ εσένα φώναξα, επειδή,

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΗΣ 28ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 18 Οκτωβρίου 2025                                   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου