ΕΙΚΟΣΤΗ ΕΝΝΑΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΣ Α

ΕΙΚΟΣΤΗ ΕΝΝΑΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΣ Α


Ο Λόγος  του Κυρίου σήμερα μας κάνει ένα μάθημα οικονομίας. Το να μιλάει λοιπόν κανείς για οικονομία δεν είναι ασέβεια. Η σημερινή σελίδα του ευαγγελιστή Ματθαίου είναι πάρα πολύ γνωστή και συχνά βρίσκεται στα χείλη ακόμη και ανθρώπων που δεν πιστεύουν. «τα του Θεού τω Θεω και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι». Είναι μια σελίδα από τις πολλές άλλες  στις οποίες ο Ιησούς μιλά για το χρήμα και για την αμοιβή του εργαζόμενου.

Το σημερινό περιστατικό δεν αναφέρεται  στην δίκαια αμοιβή του εργάτη για την αντίστοιχη εργασία που έχει κάνει. Το σημερινό μάθημα οικονομίας έχει μεγαλύτερες διαστάσεις αφορά το χρήμα ως κοινωνική υπόθεση, ως μέσο  που μας βάζει σε σχέση με την κοινωνία και που δεν έχει καμία σχέση με τον Κύριο. Πάνω στο θέμα αυτό υπάρχουν συζητήσεις και συζητήσεις, απόψεις και απόψεις που δημιουργούν μια βεντάλια ιδεών και συστημάτων οικονομίας. Η Εκκλησία έχει τη δική της διδασκαλία και θεωρία για το χρήμα. Και δεν είναι της παρούσας στιγμής να αναπτύξουμε αυτή τη διδασκαλία. Η γενική αρχή  που ακολουθεί η Εκκλησία στο θέμα  τα  αμοιβής της εργασίας είναι ο λόγος του Κυρίου: « άξιος ο εργάτης του μισθού αυτού».

Ο Λόγος του Κυρίου σήμερα είναι πολύ επίκαιρος. Και είναι επίκαιρος διότι κάθε μέρα ο Καίσαρας δυστυχώς ζητά σε όλους μας τα νέες θυσίες. Τι πρέπει να κάνουμε εμείς να υποστούμε τις θυσίες ή να επαναστατήσουμε και να αδιαφορήσουμε.  Πιστεύω ότι το καλύτερο θα ήταν να μπορούσαμε να συνετίσουμε τον Καίσαρα για να μην παίρνει αποφάσεις πρόχειρες και εύκολες αλλά μελετημένες και δίκαια κατανεμημένες. Σήμερα ο Καίσαρας δυστυχώς αδικεί.  Δεν θα προχωρήσω πιο πέρα διότι υπάρχει  κίνδυνος να παρεξηγηθώ και να μου πουν πως πολιτικολογώ.

Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι το χρήμα από μόνο του δεν είναι κακό, γίνεται κακό όταν δεν ξέρουμε να κάνουμε τη διάκριση εκείνων που ανήκουν στο Θεό και εκείνων που ανήκουν στον Καίσαρα. Το χρήμα είναι κακό όταν βάζουμε τον Καίσαρα πάνω από το Θεό. Δηλαδή όταν θεοποιούμε το χρήμα.

Και δυστυχώς είναι κάτι που συχνά συμβαίνει  στη ζωή μας. Προσανατολίζουμε όλες μας τις προσπάθειες για την απόκτηση όσο το δυνατό περισσοτέρων υλικών αγαθών. Δύσκολα πχ κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οι ελεύθεροι επαγγελματίες αφήνουν την εργασία την Κυριακή για να εκκλησιαστούν. Λένε τώρα είναι καιρός να επωφεληθούμε και να κερδίσουμε κάτι παραπάνω! Έτσι «δεν αποδίδουμε όμως τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι»

Είθε ο Κύριος να μας βοηθήσει σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνά η πατρίδα μας, να συνετίσει τον Καίσαρα και τους συνεργάτες του για να παίρνουν αποφάσεις δίκαιες, εφικτές και όσο το δυνατό πιο ανώδυνες, ιδιαίτερα για εκείνους που καθημερινά βλέπουν να γίνονται από φτωχοί φτωχότεροι.

Αυτή η οικονομική κρίση που περνά η πατρίδα μας ας είναι και μια ευκαιρία να δούμε μήπως δεν είναι μόνο οικονομική αλλά ηθική, κρίση αξιών, κρίση. Ένας μεγάλος  οικονομολόγος του 1950 έλεγε: «η οικονομία είναι παρακλάδι της ηθικής». Αν όλοι είμαστε τίμιοι τότε  θα λυθεί και το οικονομικό πρόβλημα εφόσον είναι παρακλάδι του ηθικού προβλήματος.

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Το κήρυγμα της Κυριακής (του Σεβ. Νικολάου)

  ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΔΩΡΕΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή ακούσαμε είναι ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια του Ευαγγελίου, ο «πολλαπλασιασμός των άρτων».

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου