ΔΕΚΑΤΗ ΕΒΔΟΜΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΣ Β
Όλοι οι Ευαγγελιστές αναφέρονται στο θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων. Πρόκειται για την τροφή που προσφέρεται σε ένα μεγάλο πλήθος που ακολουθεί τον Ιησού, και βρίσκονται μαζί του στις όχθες της λίμνης Τιβεριάδος. (Βλ. Μθ.14,13-21, Μκ. 6,32-44, Λκ .9,10β-17).
Όπως αποδεικνύει η συμπεριφορά των παρόντων στο θαύμα, ερμηνεύουν αυτή την τροφή ως ένα Μεσσιανικό σημείο. Η Εβραϊκή παράδοση ήθελε όταν θα έλθει ο Μεσσίας να ανανεώσει τα θαύματα που έκανε ο Μωυσής όταν οδήγησε τον εκλεκτό λαό του θεού από τη σκλαβιά της Αιγύπτου στη γη της Επαγγελίας μέσω της ερήμου. Να γιατί σύμφωνα με αυτή την αναμονή του Μεσσία ονομαζόταν «προφήτης» ο μελλοντικός Σωτήρας, δηλαδή ο «τελευταίος Μωυσής».
Σύμφωνα με το Βιβλίο του Δευτερονομίου, ο Θεός είχε υποσχεθεί στο Μωυσή ότι μετά τον θάνατό του: “Θα δώσω εις αυτούς ένα προφήτη ανάμεσα στους αδελφούς τους και θα θέσω στο στόμα του τον λόγο μου και εκείνος θα μεταφέρει στο λαό μου αυτό που εγώ θα τον διατάξω” (Δευτ.18,18).
Γι’ αυτό τα πρόσωπα που ήταν παρόντα στο θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων προσπαθούν να ανακηρύξουν τον Ιησού Βασιλιά τους. Αλλά ο Ιησούς αυτό το αρνείται διότι η αποστολική του δεν είναι πολιτική αλλά θρησκευτική.
Εάν η Εκκλησία επαναφέρει αυτό το επεισόδιο κατά τη σημερινή τέλεση της θείας Λειτουργίας είναι διότι είναι πεπεισμένη ότι ο Ιησούς Χριστός τρέφει με το ίδιο αυτό θαύμα του κατά την τέλεση του Μυστηρίου της Ευχαριστίας, το νέο λαό του Θεού. Είναι Εκείνος που τους δίνει τις δυνάμεις για συνεχίσουν την πορεία τους μέσα στην ιστορία. Είναι εκείνος που πηγαίνει μπροστά από το λαό του, όπως ο Μωυσής στην παλαιά Διαθήκη για να τους δείξει το δρόμο που οδηγεί στη νέα γης της Επαγγελίας που είναι η Ουράνια Βασιλεία. Να υποδείξει με το λόγο του σε όσους διατρέχουν την ιστορία και τους συνοδεύει η Εκκλησία, τον τρόπο και το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν για να φθάσουν στον τελικό προορισμό τους που είναι η ουράνια Βασιλεία. (Βλ.Ιω.14,1-7).
(του Αρχιεπισκόπου Νικολάου)