Το κήρυγμα της Κυριακής

Ο λαός του Ισραήλ είχε προετοιμαστεί από τους προφήτες για τον ερχομό του Μεσσία και τον περίμενε για αιώνες. Όμως όταν ήλθε  ακόμη και τα πρόσωπα  που είχαν κάποια πνευματική κατάρτιση  και ήταν διατεθειμένα  να τον δεχθούν δεν τους ήταν εύκολο να τον αναγνωρίσουν  και να τον δεχθούν.

 Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν εντυπωσιασμένος από τη ζωή Ιησού αλλά και προβληματισμένος.

Ακόμη και εκείνος σκεπτόταν πως ένας Μεσσίας που δεν εντυπωσιάζει, και δεν προκαλεί το θαυμασμό και την αμφισβήτηση, δεν μπορεί να προέρχεται  από το Θεό. Ήταν πολύ δύσκολο να δεχθεί κάποιος κάποιον ως Μεσσία που δεν είχε κάτι το διαφορετικό από τους άλλους ανθρώπους που μοιάζει με όλους τους άλλους και ανταποκρίνεται στη δική μας λογική  και στις δικές μας προσδοκίες.

Το πρώτο μέρος του Ευαγγελίου, αναφέρεται στην αμφιβολία που δημιουργήθηκε  ακόμη και στον ίδιο τον Ιωάννη τον Πρόδρομο που όλοι γνωρίζουμε ότι ήταν φυσικός συγγενείς με τον Ιησού, εφόσον οι μητέρες τους ήταν εξαδέλφες.

   Ο Ιωάννης βρίσκεται στη φυλακή, επειδή είχε καταγγείλει την ανήθικη συμπεριφορά του Ηρώδη  που είχε πάρει για γυναίκα του τη γυναίκα του αδελφού του.

Από το ευαγγέλιο φαίνεται  πως ακόμη και  ο Ιωάννης ο Βαπτιστής αμφέβαλε  πως ο Ιησούς ήταν ο Μεσσίας. Γι’ αυτό και έστειλε μερικούς να τον ρωτήσουν: «είσαι εσύ αυτός που περιμένουμε ή να περιμένουμε κάποιον άλλο»;

Πως όμως δημιουργήθηκαν στον Πρόδρομο τέτοιες αμφιβολίες;

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Αρκεί να έχουμε κατά νου την εικόνα  που είχε ο Ιωάννης από παιδί για το Μεσσία.

Όλοι, όπως και ο Ιωάννης, περίμεναν ένα Μεσσία «ελευθερωτή». Που θα έφερνε τη δικαιοσύνη και την αλήθεια πάνω στη γη. Περίμεναν  ένα Μεσσία δικαστή  αυστηρό  και δίκαιο που θα καταδίκαζε όλους τους αμαρτωλούς. Και να η έκπληξη! Ο Ιησούς όχι μόνο δεν  τιμωρεί τους αμαρτωλούς  αλλά τρώει μαζί τους  και θέλει να είναι φίλος τους. Δεν τους καταδικάζει, καταδικάζει την αμαρτία, αλλά όχι τον αμαρτωλούς τους οποίους βοηθάει να αλλάξουν την καρδιά τους και να μεταστραφούν. Θέλει  με κάθε κόστος όλοι να είναι ευτυχισμένοι. Προσφέρει λόγια  σωτηρίας  σ’ αυτούς  που δεν έχουν πια ελπίδα και που οι άλλοι  τους αποφεύγουν σαν τους λεπρούς. Δεν απογοητεύεται  μπροστά  στα τόσα προβλήματα που υπάρχουν στη ζωή των ανθρώπων.

Στους απεσταλμένους του Ιωάννη  του Βαπτιστή ο Ιησούς  παρουσιάζεται  ως Μεσσίας, υπενθυμίζοντας τα χαρακτηριστικά   που αναφέρονται για το Μεσσία στο Βιβλίο του Προφήτη Ησαία.

 Ο Βαπτιστής  καλείται να δει αυτά τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπο του Ιησού από τη Ναζαρέτ: Τυφλοί βλέπουν. Κουφοί ακούν. Λεπροί καθαρίζονται, κουτσοί περπατούν. Νεκροί ανασταίνονται και φτωχοί ευαγγελίζονται. Όλα αυτά είναι σημάδια σωτηρίας. Είναι τα σημάδια του ερχομού του Μεσσία.

Ο Μεσσίας λοιπόν ήλθε. Υπάρχει τώρα ένας καινούριος κόσμος. Όποιος βάδιζε στο σκοτάδι  και είχε χάσει τον προσανατολισμό της ζωής , τώρα  φωτίζεται από το ευαγγέλιο και βρίσκει την αληθινό οδό. Όποιος ήταν κουτσός και τον πλησίον του, τώρα  μπορεί να βαδίσει σταθερά στο φως που προσφέρει ο Ιησούς.  Όποιος ήταν κουφός  στο λόγο του Θεού, τώρα ακούει  την αλήθεια και οδηγείται  από αυτόν, που είπε: «Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή». Όποιος πάσχει από τη λέπρα της  αμαρτίας του, που τον κρατά μακριά από το Θεό και τους ανθρώπους, τώρα  λαβαίνει την ευσπλαχνία, το έλεος και την άφεση και γίνεται καθαρός στο σώμα και την ψυχή. Όποιος θεωρούσε τον εαυτό του άχρηστο  και χωρίς ελπίδα , τώρα ελπίζει γιατί ακούει  την καλή αγγελία.

Ο Μεσσίας λοιπόν του Θεού  δεν έχει καμία σχέση με το Μεσσία που ο λαός αλλά και ο Ιωάννης περίμενε. Γι’ αυτό και ο τρόπος της ζωής του σκανδάλισε τον πρόδρομο και συνεχίζει  να σκανδαλίζει κι’ εμάς σήμερα. Όταν  κι εμείς ζητούμε από το Χριστό να επέμβει  και να τιμωρήσει τους ασεβείς. Όταν ερμηνεύουμε  σαν τιμωρία του Θεού  τη δυστυχία της ζωής. Μα είναι δυνατό ο Θεός να θέλει τη δυστυχία του ανθρώπου αφού τον έπλασε για να είναι ευτυχισμένος προσωρινά στον επίγειο παράδεισο και αιώνια στον ουράνιο;

Ο Ιησούς ολοκληρώνει  την απάντησή του στον Ιωάννη με ένα μακαρισμό: “Μακάριος όποιος δεν θα σκανδαλιστεί εξ αιτίας μου”.

Σήμερα ο Κύριος επαναλαμβάνει αυτό τον μακαρισμό στην κάθε μια σας και στον καθένα μας. Μακάριος εκείνος που δέχεται το Θεό, όπως είναι και όχι όπως εμείς θα θέλαμε να είναι, διότι τότε θα είχαμε δημιουργήσει  εμείς τον άνθρωπο και όχι ο Θεός τον άνθρωπος.

Σ’ αυτόν το Θεό, τον Ένα και Τριαδικό, σας καλώ να ανανεώνουμε την πίστη μας και όλοι μαζί να πούμε: ΠΙΣΤΕΥΩ….

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Mελέτη του Ευαγγελίου της Ημέρας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ 4ης  ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ   ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 7 Φεβρουαρίου 2025 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ   Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο Άγιο Ευαγγέλιο (6, 14-29) Άκουσε και ο βασιλιάς Ηρώδης