Το κήρυγμα της Κυριακής (του Σεβ/του Νικολάου)

ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ (Βαβέλ ή Πεντηκοστή);

 

Η έννοια της Πεντηκοστής περιέχεται μέσα σε μία φράση που ακούσαμε λίγο πριν στο πρώτο ανάγνωσμα που ήταν από το Βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων: «πλημμύρισαν όλοι Πνεύμα Άγιο και άρχισαν να μιλούν άλλες γλώσσες» (Πράξεις 2,4).

Τι σημαίνει όμως «πλημμύρισαν από Πνεύμα Άγιο»; Τι αισθάνθηκαν άραγε οι απόστολοι εκείνη τη στιγμή;

Ένιωσαν μια δυνατή εμπειρία της αγάπης του Θεού και πλημμύρισαν από την αγάπη Του. Είναι αυτό που βεβαιώνει ο Απόστολος Παύλος όταν γράφει στους Ρωμαίους: «η ελπίδα τελικά δεν απογοητεύει. Μαρτυρεί γι’ αυτό η αγάπη του Θεού με την οποία το Άγιο Πνεύμα που μας δόθηκε, γέμισε και ξεχείλισε  τις καρδιές μας» (Ρωμαίους 5, 5). Όποιος λοιπόν λαβαίνει το Άγιο Πνεύμα η καρδιά του πλημμυρίζει από την αγάπη του Θεού.

Το φαινόμενο των γλωσσών που παρατηρήθηκε την ημέρα της Πεντηκοστής είναι ένα σύμβολο της νέας πραγματικότητας που αρχίζει με τον ερχομό του Αγίου Πνεύματος. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ενώ μιλούν διαφορετικές γλώσσες, δεν δημιουργείται καμία σύγχυση και ασυνεννοησία αλλά μια θαυμάσια συνεννόηση και ενότητα. Με αυτό το περιστατικό η Αγία Γραφή μας υπογραμμίζει την αντίθεση που υπάρχει μεταξύ της Βαβέλ και της Πεντηκοστής.

Στη Βαβέλ όλοι μιλούν την ίδια γλώσσα αλλά ο ένας δεν καταλαβαίνει τον άλλο, δεν υπάρχει συνεννόηση, υπάρχει σύγχυση γλωσσών. Την ημέρα της Πεντηκοστής οι Απόστολοι μιλούν μια γλώσσα που όλοι οι άλλοι τους καταλαβαίνουν.

Πως έγινε όμως αυτό;

Για να καταλάβουμε τι έγινε την ημέρα εκείνη στην Ιερουσαλήμ, πρέπει να δούμε, γιατί πράγμα μιλούν οι άνθρωποι στην πόλη της Βαβέλ και γιατί μιλούν οι Απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής.

Οι πρώτοι έλεγαν μεταξύ τους: «Εμπρός, ας οικοδομήσουμε μία πόλη με ένα μεγάλο πύργο του οποίου η κορυφή να φθάνει μέχρι τον ουρανό. Και ας αποκτήσουμε μία φήμη μήπως και σκορπιστούμε στο πρόσωπο της γης» (Γένεση 11, 4).

Οι άνθρωποι της Βαβέλ έχουν σαν κίνητρο της δράσης τους τον εγωισμό τους, θέλουν να αποκτήσουν ένα όνομα, μία φήμη γύρω από το όνομά τους. Αναζητούν την προβολή του εαυτού τους και την προσωπική τους δόξα.

Την Πεντηκοστή οι Απόστολοι διαλαλούν τα μεγαλεία του Θεού. Δεν κηρύττουν τον εαυτό τους αλλά τον εσταυρωμένο και αναστημένο Ιησού. Η θέληση για προβολή και εξουσία έδωσε τη θέση της στη θέληση για υπηρεσία. Η αγάπη για το Θεό και τον άνθρωπο βάζει κατά μέρος τον εγωισμό.

Αυτό το μήνυμα της Πεντηκοστής είναι πολύ σημαντικό και για το σημερινό μας κόσμο. Σήμερα ζούμε σε μια εποχή εύκολης επικοινωνίας. Τα σύγχρονα ΜΜΕ εξασφαλίζουν ένα εντυπωσιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Τα μέσα αυτά είναι πανίσχυρα. Διαμορφώνουν συνειδήσεις, χαρακτήρες και συμπεριφορές. Τα καταστρεπτικά αποτελέσματα αυτής της δύναμης, δυστυχώς, τα διαπιστώνουμε καθημερινά και ιδιαίτερα με την επικαιρότητα αυτών των ημερών.

Σήμερα, ναι, υπάρχει μεγάλη επικοινωνία. Τι είδους όμως επικοινωνία είναι αυτή; Είναι όμως μια επικοινωνία οριζόντια, επιφανειακή, ατελής, φθοροποιός και συχνά εμπλουτισμένη με εγκλήματα, πολέμους, αδικίες, βιαιότητες και τρομοκρατία. Σήμερα η ενημέρωση δεν μορφώνει, αλλά συνήθως παραμορφώνει και εμπορεύεται ιδέες και πρακτικές καταστροφικές. Είναι ένα εμπόρευμα πολύ φθηνό. Τα  σημερινά ΜΜΕ έχουν μετατραπεί σε σούπερ μάρκετ παραπληροφόρησης.

Πρέπει επειγόντως να ανακαλύψουμε την αξία της χριστιανικής Πεντηκοστής. Μόνο τότε θα διαπιστώσουμε πως το Πνεύμα της, που είναι το Πνεύμα της Αληθείας, μπορεί να σώσει τη σύγχρονη κοινωνία και την ανθρώπινη επικοινωνία. Μόνο το Άγιο Πνεύμα με τα δώρα του και προπάντων τη σοφία, τη σύνεση και την ευσέβεια εξασφαλίζει στον άνθρωπο μια σωστή οριζόντια επικοινωνία, γιατί η παρουσία του στη ζωή μας εξασφαλίζει πρώτα από όλα την επικοινωνία μας με το Θεό, δηλαδή την κάθε επικοινωνία η οποία και ξεκινά με πρωτοβουλία του ίδιου του Θεού. Γιατί όμως ο Θεός επικοινωνεί με τους ανθρώπους, συνδιαλέγεται μαζί τους, μιλά μαζί τους μέσα στην ιστορία της σωτηρίας; Μα ακριβώς γιατί ο Θεός είναι αγάπη και η αγάπη εκ φύσεως θέλει όχι απλώς να δώσει αλλά να δοθεί και να γίνει αποδεκτή.

 Κάθε ανθρώπινη πρωτοβουλία:  πολιτική ή θρησκευτική, ιδιωτική ή δημόσια πρέπει να κάνει μία επιλογή, ανάμεσα στο πνεύμα της Βαβέλ και στο Πνεύμα της Πεντηκοστής.

Εμείς, ως Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία επιλέγουμε την Πεντηκοστή και ζητούμε από το Άγιο Πνεύμα να σφραγίσει αυτή την επιλογή μας με την δωρεάν Του.

 

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

ΦΡΑΣΕΙΣ_ΚΑΙ_ΙΔΕΕΣ_ΓΙΑ_ΜΕΛΕΤΗ.jpg

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 4ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 28 Μαΐου  2024   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.  Αμήν  Επικαλούμαι το 

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου