ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΤΗΝΟΥ

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΕ Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΤΗΝΟΥ

 

 

Με Πανηγυρικό Εσπερινό την παραμονή και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία πανηγύρισε ο Ενοριακός Ναός της Αγίας Τριάδος στην Τήνο.

        Την Παραμονή ο εφημέριος π. Γεώργιος Ανδριώτης τέλεσε τον πανηγυρικό Εσπερινό και την ημέρα της πανήγυρης την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015 ο Αρχιεπίσκοπος π. Νικόλαος την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην οποία συλλειτούργησαν ο εφημέριος π. Γεώργιος, ο π. Αντώνιος Φόνσος και ο Αναπληρωτής εφημέριος της ποιμαντικής ενότητας Στενής π. Πέτρος.

        Μετά την  ανάγνωση του Ιερού Ευαγγελίου ο Αρχιεπίσκοπος στην ομιλία του είπε:

Πιστεύω πως σήμερα το πρωί όλοι μας αρχίσαμε την ημέρα κάνοντας το σταυρό μας στο όνομα του Πατρός και του Υιού  και του Αγίου Πνεύματος, το ίδιο κάναμε  και λίγο πριν όταν αρχίσαμε την πανηγυρική αυτή Θεία Λειτουργία.

Αδελφοί μου και αδελφές μου όλη η χριστιανική μας ζωή ξεκινά, βιώνεται και ολοκληρώνεται στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Η χριστιανική ζωή μας αρχίζει με  μυστήριο του Βαπτίσματος το οποίο λαβαίνουμε: «στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος» και στο τέλος της ζωής μας η Εκκλησία μας εμπιστεύεται στα χέρια του ουράνιου Πατέρα  με τα εξής λόγια:  «χριστιανική ψυχή, αφήνεις αυτό τον κόσμο εις το όνομα του Πατρός που σε έπλασε, του Υιού που σε λύτρωσε και στο όνομα του Αγίου Πνεύματος που σε καθαγίασε».

Μεταξύ των δύο αυτών ακραίων στιγμών της  ζωής μας της γεννήσεώς μας στην πίστη και της ολοκλήρωσης της χριστιανικής μας αποστολής πάνω στη γη, υπάρχουν άλλες στιγμές «περάσματος» όπως τις ονομάζουμε που και αυτές σημαδεύονται  από την επίκληση του ονόματος της Αγίας Τριάδας.

Είναι το όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος  που οι μελλόνυμφοι ενώνονται σε κοινωνία Γάμου, στο όνομα της Αγίας Τριάδας οι ιερείς καθαγιάζονται  σε λειτουργούς του Υψίστου και διακόνους των Μυστηρίων του Θεού. Υπήρχε μία εποχή κατά την οποία όλες οι κρατικές συμφωνίες, και όλες οι επίσημες και σημαντικές πράξεις της πολιτικής και θρησκευτικής ζωής  άρχιζαν  στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Δεν είναι δε τυχαίο που το ίδιο το Σύνταγμα της Πατρίδας μας αρχίζει με την φράση: «Στο όνομα της Αγίας ομοούσιας και αδιαίρετης Τριάδας».

Δεν είναι λοιπόν αλήθεια πως η Αγία Τριάδα είναι ένα μυστήριο μακριά από τη ζωή μας και  την καθημερινότητα μας. Πρόκειται για τρία Θεϊκά πρόσωπα που είναι πολύ κοντά στη ζωή  κάθε χριστιανού. Αυτά τα τρία πρόσωπα δεν βρίσκονται έξω από μας, όπως τα άλλα πρόσωπα με τα οποία συναναστρεφόμαστε ή συμβιώνουμε. Τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδας ευρίσκονται και κατοικούν μέσα στην ψυχή μας. «Κατοικούν μέσα μας» όπως γράφει χαρακτηριστικά ο Ευαγγελιστής Ιωάννης (Ιωάν.14, 23), γι’ αυτό και εμείς είμαστε ο πραγματικός «Ναός» της Αγίας Τριάδας. Σήμερα λοιπόν δεν εορτάζει μόνο αυτός ο ενοριακός ναός αλλά και κάθε χριστιανική ψυχή, που γίνεται κατοικία της Αγίας Τριάδας. «‘Όποιος με αγαπήσει, θα τον αγαπήσει ο Πατέρας μου και έλθουμε και θα κατοικήσουμε σ’ αυτόν»

 Γιατί όμως  οι χριστιανοί πιστεύουν στην Αγία Τριάδα; Δεν αρκεί να πιστεύει κανείς στην ύπαρξη ενός Θεού; Πρέπει οπωσδήποτε να προσθέτουμε, ότι πιστεύουμε σε ένα Θεό αλλά ταυτόχρονα που είναι και τριαδικός;

Οι χριστιανοί πιστεύουν ότι ο Θεός είναι ένας και τριαδικός  διότι πιστεύουν ότι ο Θεός είναι αγάπη! Ο Θεός αποκαλύφθηκε στον άνθρωπο ως Θεός της αγάπης. Αυτή η αποκάλυψη μας «αναγκάζει»,θα έλεγα, να αποδεχθούμε  την Τριαδικότητα του Θεού. Εάν ο Θεός είναι αγάπη, δεν μπορεί παρά να αγαπά κάποιον. Δεν υπάρχει αγάπη αν δεν υπάρχει κάποιος που αγαπά και κάποιον ή κάτι που αγαπά. Σε κάθε αγάπη υπάρχουν πάντοτε τρις πραγματικότητες: κάποιος που αγαπά, κάποιος που αγαπιέται και ο τρόπος που αγαπά και αγαπιέται.

Αλλά ποιόν ο Θεός αγαπά  για να μπορεί να χαρακτηρίζεται ως Θεός αγάπη; Τους ανθρώπους; Μα οι άνθρωποι υπάρχουν μόλις πριν μερικά εκατομμύρια χρόνια. Δεν υπήρχαν από πάντα. Τον κόσμο, το σύμπιαν; Μα το σύμπαν υπάρχει  εδώ και μερικά δισεκατομμύρια χρόνια. Πριν από αυτά τα χρόνια  ποιόν ή τι αγαπούσε ο Θεός,  για να φανερώνεται στους ανθρώπους ως Θεός – Αγάπη, όπως λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: « Ο Θεός αγάπη εστί». Μήπως τον εαυτό του;  Μα το να αγαπά κανείς τον εαυτό του είναι εγωιστικό, είναι ναρκισσισμός. Δεν είναι αγάπη αληθινή και μάλιστα Θεϊκή.

Η απάντηση της πίστεώς μας, που βασίζεται στον ίδιο το λόγο του Θεού είναι ότι: Ο Θεός είναι αγάπη, γιατί από την αιωνιότητα είναι «πάνω από όλα, για όλα και σε όλα».  «Πάνω από όλα», γιατί  ως Πατέρας  είναι η αρχή και πηγή των πάντων, «για όλα»  ως Υιός μέσω του οποίου δημιουργούνται τα πάντα και «σε όλα» ως Πνεύμα Άγιο που είναι η πνοή και η ζωή όλων των υπάρξεων.

 Μέσα στη θεϊκή αγάπη η μοναδικότητα και η τριαδικότητα ταυτίζονται. Η αγάπη δημιουργεί την ενότητα μέσα στην διαφορετικότητα.

Υπάρχει διαφορετικότητα  των προσώπων, διαφορετικότητα στις ιδιότητες και στα χαρακτηριστικά των προσώπων, όπως στην περίπτωση των ανθρώπων υπάρχει  διαφορετικότητα στο γένος. Με αυτή την έννοια, η οικογένεια είναι η εικόνα η ολιγότερο ατελής που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την Αγία Τριάδα. Δεν είναι κάτι το τυχαίο το ότι  όταν αποφάσισε να δημιουργήσει τον άνθρωπο είπε: «Ας πλάσουμε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και ομοίωσή μας» (Γένεσης1, 26-27).

 Τι καταλάβατε για το Μυστήριο της Αγίας Τριάδας; ίσως όχι κάτι περισσότερο από αυτό που ήδη γνωρίζατε!   Μην ανησυχείτε. Προσπαθήστε να καταλάβετε αυτό: Όταν βρισκόμαστε στην όχθη μιας λίμνης  ή μιας θάλασσας  και θέλουμε να μάθουμε τι υπάρχει στην απέναντι όχθη, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε, δεν είναι να σφίξουμε τα μάτια μας για να παρατηρήσουμε τον μακρινό ορίζοντα, αλλά να μπούμε μέσα σε μια βάρκα και να πάμε στην απέναντι όχθη και να απολαύσουμε αυτό που υπάρχει εκεί! Στην περίπτωση της Αγίας Τριάδας, το καλύτερο δεν είναι να κάνουμε θεωρίες πάνω σ’ αυτό το ανεξιχνίαστο Μυστήριο, αλλά να παραμείνουμε μέσα στην πίστη της Εκκλησίας  που είναι η βάρκα που μας οδηγεί στην απέναντι όχθη  που είναι η Αγία Τριάδα. Αμήν

        Μετά τη Θεία Λειτουργία έγινε η λιτάνευση των Αχράντων του Χριστού Μυστηρίων. Η λιτάνευση έφθασε στο ενοριακό Παρεκκλήσιο του  Αγίου Ιωάννη  στο μέσον  του χωρίου, όπου δόθηκε η πρώτη ευλογία και από εκεί και μέσω άλλης διαδρομής  επανέκαμψε στον ενοριακό Ναό όπου  δόθηκε και η τελική ευλογία με το Πανάχραντο Μυστήριο.

[module-461]

Φωτογραφικό Υλικό: Ρίτα Φιλιππούση μέσω tinosvoice.gr

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

  ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΗΣ 26ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 26 Σεπτεμβρίου 2022                                              Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου