MΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ 22ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ
3 Σεπτεμβρίου 2021
Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν
Επικαλούμαι το Πνεύμα Σου Κύριε, να με καθοδηγήσει και να με φωτίσει.
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ανάγνωσμα από το κατά Λουκά Άγιο Ευαγγέλιο (5, 33-39)
Εκείνο τον καιρό, οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς είπαν στον Ιησού: “Οι μαθητές του Ιωάννη νηστεύουν συχνά και κάνουν προσευχές. Το ίδιο κάνουν και οι μαθητές των Φαρισαίων, ενώ οι δικοί σου μαθητές τρώνε και πίνουν”.
Ο Ιησούς όμως τους είπε: “Μήπως μπορείτε να κάμετε να νηστεύουν όσοι είναι καλεσμένοι στο γάμο, όσο καιρό είναι ο γαμπρός μαζί τους; Αλλά θα έλθουν μέρες, όταν θα τους πάρουν το γαμπρό, και τότε θα νηστέψουν τις μέρες εκείνες”.
Τους έλεγε ακόμα και μια παραβολή: “Κανένας δε ράβει μπάλωμα από καινούριο ύφασμα πάνω σε παλιό φόρεμα. Αλλιώς, βέβαια, και το καινούριο θα σκίσει και στο παλιό δε θα ταιριάξει το μπάλωμα που προέρχεται από καινούριο ύφασμα.
Και κανένας δε βάζει καινούριο κρασί σε παλιούς ασκούς. Αλλιώς, βέβαια, θα σχίσει το καινούριο κρασί τους ασκούς και αυτό θα χυθεί και οι ασκοί θα καταστραφούν. Αλλά το καινούριο κρασί πρέπει να μπει σε καινούριους ασκούς. Και κανένας που ήπιε παλιό κρασί δε θέλει το νέο. Διότι λέει: `το παλιό κρασί είναι καλύτερο!’.
Λόγος του Κυρίου
ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ
«Κανένας δε σκίζει καινούργιο ύφασμα για να το βάλει μπάλωμα σε παλιό ρούχο»
Πώς να ζήσουμε αυτό το Λόγο;
Υπάρχει το παλιό και το καινούργιο που δεν μπορούν να εναρμονιστούν, αντιθέτως εάν προσπαθήσεις να βάλεις το ένα πάνω στο άλλο, τότε καταστρέφεις τα πάντα. Η παραβολή που χρησιμοποιεί ο Ιησούς είναι εκείνη με το μπάλωμα του υφάσματος. Ο Ιησούς χρησιμοποιεί και μια άλλη παραβολή: αυτήν του καινούργιου κρασιού, που κανείς δεν το βάζει σε παλιούς ασκούς, εάν δε θέλει να χάσει και το κρασί και τους ασκούς.
Για ποιο «παλιό» μιλάει ο Ιησούς, εάν όχι για την κουρασμένη και τυπική θρησκευτική πρακτική της εποχής του; Παλιές θρησκευτικές πρακτικές, που τις ασκούσαν δίχως πεποίθηση, δίχως αγάπη για το Θεό και τους ανθρώπους ,αλλά που απλά τις επαναλάμβαναν τυπικά, και καταπίεζαν τη ζωή του κόσμου, αντί να την ανανεώνουν, κάνοντάς την ωραία και γιορτινή.
Ο Ιησούς δεν ήρθε για να επιβάλει ή να προσθέσει νέες θρησκευτικές πρακτικές, αλλά για να προτείνει κάτι νέο, θαυμάσιο, μια αλλαγή νοοτροπίας.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ, το ίδιο ζητά ο Ιησούς από όσους τον ακολουθούν. Μέσα σε μια κοινωνία βαθιά υλιστική, ολοκληρωτικά στραμμένη στο «να έχω», το ευαγγέλιο κάνει να αναδυθεί κάτι ΝΕΟ και ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ.
Φτάνει πια με το «παλιό», φτάνει πια με τις ψευδοαξίες. Φτάνει πια με την αγωνία για την κατοχή υλικών αγαθών. Το ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ είναι ο Ιησούς, ο οποίος είναι ελεύθερος από τα πάντα, γιατί τον ενδιαφέρει μόνο η βασιλεία του Θεού και η δικαιοσύνη. Το ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ είναι η γιορτή που Εκείνος ήδη φροντίζει να έρθει στην καρδιά εκείνου που έχει το κουράγιο να ζει, κάνοντας χώρο στη ζωή του για αφοσίωση, υπηρεσία, φιλία, αγάπη.
ΠΡΟΣΕΥΧΗΣΟΥ…
Κύριε, σε παρακαλώ,
Εσύ γνωρίζεις κάθε τι που είναι κρυφό
και δίνεις δύναμη
σε όποιον σε αναζητά με ειλικρίνεια.
Δώσε μου σταθερότητα και ορθή κρίση
στους σκοπούς της καρδιάς μου,
ώστε να ενεργώ για τη δόξα του Πατέρα,
με τον Ιησού, για το καλό τον αδελφών μου. Αμήν.
Πνρ
πηγή: episkopisyrou.gr