ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ

Μια μέρα ο Άγιος Αυγουστίνος περπατούσε σε μια αμμουδιά μελετώντας και προσπαθώντας να καταλάβει το μυστήριο της Αγίας Τριάδας. Ενώ ήταν απορροφημένος από αυτή τη μελέτη, είδε ένα παιδάκι που με ένα μικρό δοχείο  έπαιρνε από τη θάλασσα νερό και το έριχνε μέσα σ’ ένα λακκάκι που είχε φτιάξει. Αυτό κίνησε την περιέργεια  του Αγίου  το πλησίασε και το ρώτησε τι  προσπαθεί να κάνει; «Θέλω να μεταφέρω αυτή τη θάλασσα σ’ αυτό το λακκάκι» του απάντησε το παιδάκι. Ο Άγιος Αυγουστίνος προσπάθησε με απλά λόγια να εξηγήσει στο παιδάκι  ότι αυτό ήταν αδύνατο. Το παιδάκι πρόσθεσε: «Πριν φθάσεις να καταλάβεις το Μυστήριο της Αγίας Τριάδας, εγώ θα έχω μεταφέρει όλη τη θάλασσα σ’ αυτό το λακκάκι». Μετά από αυτό το παιδάκι εξαφανίστηκε.

Τότε ο  Άγιος Αυγουστίνος σκέφτηκε πως αυτό το παιδάκι θα μπορούσε  να είναι ένας άγγελος  σταλμένος από το θεό  για να του δώσει να καταλάβει  ότι το Μυστήριο της Αγίας Τριάδας  είναι το πιο μεγάλο  και το πιο σημαντικό  της πίστης μας και ότι εμείς με το δικό μας μυαλό ποτέ δεν θα καταφέρουμε θα το καταλάβουμε. Όπως αυτή η μικρή τρύπα στην αμμουδιά  ήταν πολύ μικρή για να χωρέσει όλο το νερό της θάλασσας, έτσι και ακόμη χειρότερα η εξυπνάδα μας είναι τόσο περιορισμένη  για να συλλάβει ένα τόσο μεγάλο Μυστήριο.

Εμείς ξέρουμε ότι ο Θεός είναι Αγία Τριάδα, επειδή ο Ιησούς μας το αποκάλυψε  στο Ευαγγέλιο. Εκείνος μας μίλησε για τον Πατέρα, τον Υιό, δηλαδή τον εαυτό του και το Άγιο Πνεύμα. Ο Πατέρας είναι Θεός, ο Υιός είναι Θεός, το Πνεύμα το Άγιο είναι Θεός. Τρία Θεϊκά πρόσωπα  όχι όμως τρεις Θεοί, αλλά ένας και μοναδικός Θεός. Για να καταφέρουμε έστω λίγο να καταλάβουμε αυτό το μεγάλο Μυστήριο  πρέπει να ξεκινήσουμε από τον πιο όμορφο ορισμό  που δόθηκε ποτέ για το Θεό. Ο ορισμός, αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη λέξη μας την έδωσε ο Άγιος Ιωάννης Απόστολος μέσα από μία  επιστολή του. Γραφεί:  «ΟΘεόςείναιαγάπη» (ΑΙωάν. 4,8). Σ’ αυτή σύντομη φράση  περιέχεται όλο το Μυστήριο του ενός και Τριαδικού Θεού.  Εάν ο Θεός είναι αγάπη , αυτό σημαίνει  ότι υπάρχει μία κοινωνία Προσώπων. Ο Πατέρας αγαπά τον Υιό, ο Υιός αγαπά τον Πατέρα και η αμοιβαία αυτή Αγάπη μεταξύ του Πατέρα και του Υιού είναι επίσης Πρόσωπο  και είναι το Άγιο Πνεύμα.

Εμείς που πλαστήκαμε κατ’ εικόνα και ομοίωση του Θεού, καλούμαστε  να σκεφθούμε  αυτό το Μυστήριο της αιώνιας Αγάπης του Θεού μέσα στον κόσμο. Πάνω από όλα η οικογένεια είναι καλεσμένη  σ’ αυτή την ύψιστη αποστολή. Στην οικογένεια  υπάρχουν περισσότερα πρόσωπα ενωμένα   σε μία μόνη αγάπη. Αυτό ισχύει και για κάθε ανθρώπινη κοινότητα: η αμοιβαία αγάπη  πρέπει να αντανακλά  τη Θεϊκή  αγάπη.

Για το Θεό γνωρίζουμε ότι εκείνος αποφάσισε να μας  αποκαλύψει, κει επιθυμώντας να μας αποκαλύψει ότι είναι πάνω από όλα Αγάπη, αποφάσισε  να μας παρουσιαστεί σε τρία πρόσωπα  που συνεργάζονται μεταξύ τους  όπως αυτά που τέλεια αγαπιούνται. Πράγματι όταν απευθυνόμαστε προς το Θεό μας φαίνεται ότι πάντα μιλούμε σε ένα πρόσωπο διότι μεταξύ είναι τόσο ενωμένα  που γίνονται μία πραγματικότητα , μία ύπαρξη.

Ο Θεός είναι κοινωνία  και μας  δημιούργησε κατ’ εικόνα του γι’ αυτό κι εμείς είμαστε καλεσμένοι να ζούμε σε κοινωνία με τους άλλους  και όχι μόνοι. Ο Μωυσής στο σημερινό πρώτο ανάγνωσμα προσεύχεται για όλο το λαό και όχι μόνο για τον εαυτό του. Και η προσευχή που μας άφησε ο Ιησούς αρχίζει λέγοντας: "Πάτερ ημών……", δεν λέει Πατέρα μου ακόμη και όταν ο χριστιανός προσεύχεται μόνος. Ο άνθρωπος και μάλιστα ο Χριστιανός έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι μόνος αλλά ζει σε μία κοινωνία μία κοινωνία που πρέπει να χαρακτηρίζεται από την αγάπη μια αγάπη όπως αυτή που μας δίδαξε ο Χριστός που δεν έχει σύνορα και δεν βάζει φραγμούς και εμπόδια ούτε κάνει επιλογές αλλά φθάνει ακόμη και στους εχθρούς μας. Οφείλουμε  όχι μόνο να ζούμε σε μία κοινωνία αλλά και με κοινωνία μεταξύ μας. Μόνο αν προσπαθούμε να ζούμε σε κοινωνία με τους άλλους βρισκόμαστε σε κοινωνία και με το Θεό.

Όταν αυτό το αποφεύγουμε πέφτουμε σε θλίψη  και προτιμούμε το θάνατο  γιατί η ζωή μας χάνει την αξία της. Είναι όμορφο να συναζόμαστε  για να προσευχόμαστε, να συνεργαζόμαστε, να ανοίγουμε την πόρτα του σπιτιού μας όχι στους φίλους μας αλλά σε όποιον έχει ανάγκη.

Ότι και αν κάνουμε  εάν το κάνουμε μαζί με τους άλλους, είναι ωραίο  ή τουλάχιστο  πιο εύκολο διότι πλαστήκαμε για να είμαστε και εμείς κοινωνία. Για να ζούμε σε κοινωνία με το Θεό που είναι Τριάδα, μικρή και τέλεια κοινωνία Αγάπης. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν  προς αυτήν την κατεύθυνση που συνεχίζει να βάζει σε πράξη  την εντολή της Αγάπης  που ο Κύριος μας άφησε. Ο Χριστός αφήνοντάς μας την εντολή της αγάπης μας άφησε την παρουσία στη ζωή μας του Θεού αφού ο Θεός είναι Αγάπη. Και η θεϊκή αγάπη  μόνο Τριαδική μπορεί αν είναι για να είναι και Θεϊκή.

Φοβάμαι πως και εγώ προσπάθησα να μιμηθώ το παιδάκι της αμμουδιάς και να βάλω στο λακκάκι του μυαλού μας το μεγάλο Μυστήριο της Αγίας τριάδας. Από την αρχή όμως ήξερα πως δεν θα τα καταφέρω γι’ αυτό και σας καλώ απλώς να δοξάσουμε το Θεό που είναι Ένας και τριαδικός δηλαδή είναι Αγάπη όχι επειδή σας έπεισα αλλά επειδή ο ίδιος ο Χριστός μας. Αμήν.  

 

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Mελέτη  του Ευαγγελίου της ημέρας

ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΗΣ 2ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ 7 Δεκεμβρίου 2022   Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι το

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωσήφ στη Μυτιλήνη

Ποιμαντική επίσκεψη στην ενορία Μυτιλήνης, το διήμερο 3-4 Δεκεμβρίου, πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπός μας Ιωσήφ, με την ιδιότητα του Αποστολικού Τοποτηρητή της Καθολικής Επισκοπής Χίου, Λέσβου,

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου