Η ελπίδα για ένα νέο κόσμο

Η ελπίδα για ένα νέο κόσμο

Φόβος, αγωνία, απόγνωση, αποδόμηση της προσωπικότητας… είναι μερικά από αυτά που αισθάνονται τα νεαρά θύματα του bulling. Με αυτόν τον όρο αναφέρονται μια σειρά από ενέργειες, επαναλαμβανόμενες, που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μια ψυχολογική κυριαρχία των ισχυρότερων έναντι των πιο αδύναμων. Μακροπρόθεσμα, μπορεί να μετατραπεί σε μια πραγματική δίωξη και να προκαλέσει σοβαρές ζημιές.

Τώρα πια μπορεί κάποιος να συναντήσει επεισόδια bullingσε όλα τα περιβάλλοντα όπου υπάρχουν ομάδες νέων: στο σχολείο, στη ντισκοτέκ, στην αυλή, στην παραλία, στο γυμναστήριο ή σε χώρους όπου γίνονται αθλήματα. Πρωταγωνιστές είναι οι νέοι όλο και πιο νεαρής ηλικίας, που απολαμβάνουν να ασκούν ένα είδος σκοτεινής δύναμης στους άλλους, μέσα από διαφορετικές μορφές σωματικής ή λεκτικής βίας.

Αυτό που ανησυχεί, πάνω απ’ όλα, είναι το έντονο στοιχείο κυνισμού, της αδιαφορίας και της περιφρόνησης που οι εκφοβιστές εκδηλώνουν όταν προσπαθούν να κυριαρχήσουν στο θύμα τους. Δεν φαίνεται να είναι σε θέση να βιώσουν ανθρώπινα συναισθήματα μπροστά στα ορατά βάσανα των ανθρώπων που διώκονται. Συμπεριφέρονται σαν κτήνη, χωρίς έλεος. Όσο συνεχίζουν, τόσο περισσότερο μεγαλώνει μέσα τους η επιθυμία να χτυπήσουν, να συντρίψουν, να καταστρέψουν τους άλλους. Μερικές φορές καταλήγουν να παραμονεύουν στον τόπο από όπου ξέρουν ότι τα θύματά τους θα περάσουν, για να είναι σε θέση να τα ξαφνιάσουν και να τους επιτεθούν καλύτερα.

Το τελικό αποτέλεσμα αυτού του συνόλου μικρής ή μεγάλης σε έκταση βίας είναι η σταδιακή αποδόμηση της προσωπικότητας. Με τη δύναμη της δίωξης, το άτομο που υποφέρει από την εξουσία του εκφοβιστή αρχίζει να χάνει την αυτοπεποίθησή του. Μάλιστα φοβάται να ζητήσει βοήθεια, επειδή νομίζει ότι κανένας δεν μπορεί να του δώσει ένα χέρι βοηθείας πραγματικά. Προτιμά να κλειστεί στο καβούκι της σιωπής, με το φόβο να υποστεί οποιαδήποτε εκδίκηση από τον «δήμιό» του.

Τι κρύβεται πίσω από το φαινόμενο του bulling; Γιατί μερικά παιδιά ενεργούν σαν αναίσθητα κτήνη; Υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής που φαίνεται να ενώνει τους νέους που έχουν διαπράξει άγριες πράξεις εκφοβισμού ή βανδαλισμού: ένα είδος μη συνειδητοποίησης του τι έχει γίνει. Σχεδόν μια κατάσταση απώλειας της συνείδησης, κατάπληξης, αδιαφορίας: δεν αντιλαμβάνονται ότι βλάπτουν κάποιον.

Η πικρή αλήθεια είναι ότι η βία, για ορισμένα παιδιά, φαίνεται να έχει γίνει ένα απλό παιγνίδι. Ένα είδος «extremesport», εναλλακτική διασκέδαση που την ασκούν χωρίς να ανησυχούν και πολύ.

Σε αυτό το είδος της συμπεριφοράς, παίζει βασικό ρόλο η επιρροή ορισμένων θεαμάτων με βάναυσο και αιματηρό περιεχόμενο στα οποία εύκολα έχουν πρόσβαση οι νέοι. Σήμερα αρκεί απλά να ανοίξετε την τηλεόραση για να καταληφθείτε από ένα κύμα αμείλικτης βίας, η οποία είναι παρούσα σε πολλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.

Είναι σημάδι μιας επικίνδυνης πολιτιστικής ανατροπής. Ζούμε, όλο και περισσότερο, σε έναν αντίθετο κόσμο όπου ο θάνατος και η βία, αντί να φοβίζουν, γίνονται ελκυστικά στοιχεία και εργαλεία για να βγάλουν χρήματα στις πλάτες των νέων.

Αν οι νέοι συνεχίσουν να καταναλώνουν τη βία, σαν να ήταν ένα ποτήρι νερό, αναπόφευκτα θα παράγουν εκφοβισμό ακόμη και στην κοινωνική τους ζωή. Είναι αναγκαίο να κάνουμε ένα βήμα προς τα πίσω και να ξεκινήσουμε με μια αυθεντική εκπαίδευση των νέων, η οποία θα βασίζεται στο σεβασμό για τους άλλους και στην καλλιέργεια μιας ειρηνικής συνύπαρξης με τον πλησίον.

ρφ  (μετάφραση)

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Πρόγραμμα Θείων Λειτουργιών 25-26.1.2025

Οικισμός Ενορία 25-26 Ιανουαρίου 2025 Αγάπη Agapi Αγίου Αγαπητού 26/1 Κυριακή 16:00 Θεία Λειτουργία  Αετοφωλιά Aetofolia Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου – Άνδρος Andros Καθεδρικού Ναού

Μελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 2ης  ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ   ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 21 Ιανουαρίου 2025 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ   Ανάγνωσμα από το κατά Μάρκο Άγιο Ευαγγέλιο (2, 23-28) Και συνέβηκε κάποιο Σάββατο

Άγγελος Κυρίου, Κυριακή 19-1-2025

ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΥΡΙΟΥ Πλατεία Αγίου ΠέτρουΚυριακή, 19 Ιανουαρίου 2025   Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές, καλή Κυριακή! Το Ευαγγέλιο της σημερινής Θείας Λειτουργίας (Ιω 2,1-11) μας αφηγείται το πρώτο σημείο του