Εννεαήμερο Ιεράς Καρδίας (3η ημέρα)

 

ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΝΝΕΑΗΜΕΡΟΥ

Εις το όνομα του Πατρός, και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.

Αμήν.

1.Πράξη συντριβής:

Αμάρτησα, Θεέ μου, ενώπιόν Σου.

Μετανοώ με όλη μου την καρδιά, γιατί δεν τήρησα το νόμο Σου και δεν έκανα το θέλημά Σου.

Δέξου τη μετάνοιά μου

και δώσε μου τη δύναμη να αποφεύγω στο εξής την αμαρτία. Αμήν.

  1. Στη συνέχεια διαβάζεται η μελέτη της ημέρας.
  2. Και τελειώνει με την ακόλουθη προσευχή:

 

Προσευχή για το εννεαήμερο προς την Ιερή Καρδιά του Ιησού

  1. Ω Ιησού μου!, Εσύ είπες: «Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, ζητάτε και θα σας δοθεί, αναζητάτε και θα βρείτε, χτυπάτε και θα σας ανοιχτεί». Ιδού, εμπιστευόμενος τον θεϊκό σου Λόγο, χτυπώ, αναζητώ και σου ζητώ την χάρη… (αναφέρουμε την χάρη που θέλουμε να ζητήσουμε).

Πάτερ ημών, Χαίρε Μαρία, Δόξα

Ιερά Καρδία του Ιησού, Εσένα εμπιστεύομαι

 

  1. Ω Ιησού μου!, Εσύ είπες: «Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, αν ζητήσετε κάτι απ’ τον Πατέρα στο όνομά μου, Αυτός θα σας το δώσει». Ιδού, εμπιστευόμενος τον θεϊκό σου Λόγο, ζητώ απ’ τον Αιώνιο Πατέρα στο όνομά σου την χάρη… (αναφέρουμε την χάρη που θέλουμε να ζητήσουμε).

Πάτερ ημών, Χαίρε Μαρία, Δόξα

Ιερά Καρδία του Ιησού, Εσένα εμπιστεύομαι

 

  1. Ω Ιησού μου!, Εσύ είπες: «Αλήθεια, αλήθεια σας λέω, ο ουρανός και η γη θα περάσουν, αλλά τα λόγια μου δε θα περάσουν ποτέ». Ιδού, εμπιστευόμενος τον αλάθητο θεϊκό σου Λόγο, σου ζητώ την χάρη… (αναφέρουμε την χάρη που θέλουμε να ζητήσουμε).

Πάτερ ημών, Χαίρε Μαρία, Δόξα

Ιερά Καρδία του Ιησού, Εσένα εμπιστεύομαι

 

Ω, Ιερά Καρδία του Ιησού, απείρως συμπονετική προς τους ατυχείς, ελέησέ μας, φτωχούς αμαρτωλούς, και δώσε μας τη χάρη που σου ζητούμε μέσω της Αμόλυντης Καρδιάς της Παναγίας, της τρυφερής μας Μητέρας!

Άγιε Ιωσήφ, θετέ πατέρα της Ιεράς Καρδίας του Ιησού, ικέτευε για εμάς.

Χαίρε Δέσποινα

 

ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 3η ΗΜΕΡΑ

Η ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

  1. Η ιδιαίτερη πράξη του ιερέα είναι η θυσία. Όπως διδάσκει ο άγιος Θωμάς ο Ακινάτης: «θυσία ονομάζεται η πράξη που γίνεται με την τιμή που πραγματικά οφείλεται στον Θεό, για να τον κατευνάσει». Δηλαδή η θυσία είναι η πράξη με την οποία ο ιερέας εκπληρώνει το καθήκον του ως μεσολαβητής μεταξύ Θεού και ανθρώπων. Προσφέρει στο Θεό τη θυσία υπέρ των ανθρώπων.

Αν ο Χριστός είναι ιερέας, έχει προσφέρει θυσία. Ο Χριστός προσφέρει την τέλεια θυσία, και ως εκ τούτου την πρόσφερε μια φόρα για πάντα. Η θυσία του συμφιλιώνει τους ανθρώπους με το Θεό. Έτσι το εξηγεί η Κατήχηση της Εκκλησίας: «Ο Ιησούς πρόσφερε ελεύθερα τη ζωή του ως εξιλαστήρια θυσία, δηλαδή επανόρθωσε τα παραπτώματά μας με την πλήρη υπακοή της αγάπης του μέχρι θανάτου. Αυτή η «αγάπη μέχρι τέλους» (Ιω 13,1) του Υιού του Θεού συμφιλιώνει όλη την ανθρωπότητα με τον Πατέρα. Επομένως, η πασχαλινή θυσία του Χριστού λυτρώνει τους ανθρώπους με τρόπο μοναδικό, και ανοίγει σ’ αυτούς την κοινωνία με τον Θεό» (Σύν. 122).

Και καθώς αυτή είναι η μόνη θυσία που μπορεί να συμφιλιώσει τον άνθρωπο με το Θεό, ο Ιησούς βρήκε έναν τρόπο να τη διαιωνίσει μέχρι το τέλος του κόσμου: τη Θεία Λειτουργία. Η Θεία Λειτουργία είναι η μόνη Θυσία του Χριστού, αλλά με αναίμακτο τρόπο. Σε αυτήν, ο Ιερέας Χριστός προσφέρεται συνεχώς, μέσω των ιερέων Του, ανανεώνοντας τη μοναδική λυτρωτική θυσία. Όπως λέει ένας συγγραφέας «η ίδρυση της Ευχαριστίας είναι η πιο σαφής αποκάλυψη της ιερατικής Καρδίας του Ιησού». Μόνο στη Λειτουργία μπορεί ο άνθρωπος να προσφέρει στο Θεό μια ευχάριστη θυσία, για να αποκτήσει έλεος. Επομένως, ο άνθρωπος πρέπει να ενώσει τις θυσίες του με αυτή του Χριστού, ώστε να είναι ευάρεστες στον Θεό. Αυτός είναι ένας από τους σκοπούς της Λειτουργίας κάθε Κυριακής.

  1. Σε αυτή τη λυτρωτική Θυσία ο Ιησούς είναι ο Ιερέας και το Θύμα, αφού προσφέρει τον εαυτό του. Ο Ιερέας, που επιλέγεται για να διαιωνίσει την Ιεροσύνη και τη Θυσία του Χριστού, στη Θεία Λειτουργία πρέπει να είναι σαν τον Ιησού ιερέα και θύμα.

Είναι ιερέας! Είναι απαραίτητο να λάμψει μέσα του η γλυκιά μεγαλοπρέπεια, η γαλήνια βαρύτητα, η επιμονή στην προσευχή και η ευγενική καλοσύνη του Ιησού-Ιερέα. Είναι θύμα! Πρέπει να είναι ταπεινός και πράος, πάντα αφιερωμένος και πάντα να προσφέρει, να προσφέρεται σε αέναη θυσία όπως ο Ιησούς-Θύμα. Να προσφέρει θυσίες και να θυσιάζει τον εαυτό του, τέτοια ήταν η ζωή του Ιησού, τέτοια πρέπει να είναι η ζωή του ιερέα.

Όπως είπε ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Η καρδιά του Παύλου ήταν η Καρδία του Ιησού», έτσι η καρδιά του ιερέα πρέπει να είναι η Καρδία του Ιησού, μεσολαβώντας πάντα για τους αδελφούς του, προσφέροντας πάντα τον εαυτό του για τη λύτρωση των ανθρώπων, πάντα θυσιάζοντας τον εαυτό του για να σωθούν όλοι.

  1. Τι απέραντη αξία έχει η θυσία! Ιδού, μια άλλη χαμένη αξία στον σύγχρονο κόσμο. Και επομένως, άλλη μια αιτία της έλλειψης ιερατικών και μοναχικών κλήσεων. Ελάχιστοι σήμερα σκέφτονται να θυσιαστούν για τον Χριστό, λίγοι διδάσκουν στα παιδιά και στους νέους την αξία της αυταπάρνησης, της θυσίας, για τον Θεό και για την Εκκλησία. Πολύ λίγοι είναι αυτοί που ενσταλάζουν τη γενναιοδωρία για τον Θεό. Σημάδι αυτού είναι για πολλούς το να δίνουν στον Θεό είναι πίσω από πολλές άλλες ασχολίες, και υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν θυσιάζουν (δεν αφήνουν) για τον Θεό.

Ας προσευχηθούμε για τους ιερείς μας για να ξέρουν να θυσιάζουν τη ζωή τους, σύμφωνα με το παράδειγμα του Ιησού, υπέρ των ψυχών μας. Και με αυτόν τον τρόπο να δείξουν στον κόσμο την αξία της θυσίας για τον Θεό.

π. Ιωσήφ Ρόσσι

κοινοποίηση άρθρου:

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Η Σύνοδος της Νίκαιας (3ο Μέρος) Πολιτικές και Εκκλησιαστικές συνέπειες

Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ (3ο μέρος)  ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ    Ο Μέγας Κωνσταντίνος στην εκτίμηση του ανατολικού Χριστιανισμού    Όπως αναφέραμε στο προηγούμενο κείμενο, η Σύνοδος