ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ         
Από τα γραπτά «εναντίον των αιρέσεων» του Αγίου Ειρηναίου
(ΒΙΒΛΙΟ. III, 19, 1. 3 – 20, 1; SC 34, 332. 336-338)

Ο Λόγος του Θεού έγινε άνθρωπος και ο Υιός του Θεού έγινε υιός του ανθρώπου,  ώστε ο άνθρωπος ενωμένος  στο Λόγο και λαβαίνοντας την υιοθεσία, να γίνει υιός του Θεού. Πράγματι δεν θα μπορούσαμε με κανένα άλλο τρόπο να λάβουμε την αφθαρσία, αν δεν είχαμε τη δυνατότητα να ενωθούμε με την αφθαρσία και την αθανασία. Και πως θα μπορούσαμε θα είμαστε ενωμένοι στην  αφθαρσία και την αθανασία, εάν πρώτα η  αφθαρσία και η αθανασία δεν γινόταν αυτό που είμαστε εμείς;

Έπρεπε αυτό που ήταν φθαρτό  να ενδυθεί την αφθαρσία  και αυτό που ήταν θνητό με την αθανασία, για να μπορέσουμε και εμείς να  λάβουμε την υιοθεσία των υιών.
Ο Υιός του Θεού και Κύριός μας είναι ο Λόγος του Θεού και Υιός του ανθρώπου, διότι ως άνθρωπος γεννήθηκε από την  Αειπάρθενο Μαρία, που ανήκε στο ανθρώπινο γένος  και ήταν η ίδια ανθρώπινη ύπαρξη.
Ήταν ο ίδιος ο Κύριος που μας έδωσε ένα «σημείο»  του βάθους  της γης  και του ύψους του ουρανού, ένα «σημείο» που  ο άνθρωπος δεν είχε ζητήσει, διότι ποτέ δεν ήλπιζε πως μία παρθένος θα μπορούσε να γίνει μητέρα, γεννώντας ένα υιό  και παραμένοντας παρθένος. Δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι αυτό το παιδί θα ήταν «Ο Θεός μαζί μας». (Ησαΐας 7, 10-17) και θα κατέβαινε στα βάθη της γης σε αναζήτηση  του χαμένου προβάτου,  που όμως ήταν και πλάσμα Του. Κανένας  δεν μπορούσε να σκεφθεί, ότι αναβαίνοντας στον ουρανό  για να προσφέρει και να συστήσει  στον Πατέρα τον άνθρωπο, που βρέθηκε, θα γινόταν ο ίδιος η απαρχή της αναστάσεως του ανθρώπου.
Πράγματι όπως η κεφαλή αναστήθηκε από τους νεκρούς έτσι θα αναστηθεί και το υπόλοιπο του σώματος, δηλαδή κάθε άνθρωπος που προορίζεται να ζήσει,  αφού ολοκληρώσει  τον καιρό της καταδίκης  που του ανήκε εξ αιτίας της παρακοής.

Το σώμα λαβαίνει την  ενότητα χάρη στα διάφορα μέσα που το τροφοδοτούν  σύμφωνα με την λειτουργία  και την ενέργεια του κάθε μέλους.
Στον οίκο του Πατέρα υπάρχουν πολλές κατοικίες, διότι υπάρχουν και πολλά μέλη του σώματος.
Ο Θεός είναι γενναιόδωρος, διότι ενώ ο άνθρωπος από μόνος του μειώθηκε, επανέκτησε ότι είχε χάσει μέσω του Λόγου. Πράγματι η δύναμη θριάμβευσε   στην αδυναμία και ο Λόγος έδειξε την καλοσύνη και το θαυμάσιο μεγαλείο του Θεού.

ΚΑΝ


 

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

14η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ, Κύκλος Γ

14η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ   Κύκλος Γ ΑΝΤΙΦΩΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ (Ψλ 48 [47], 10-11) Αναπολούμε, Κύριε, το έλεός σου, μέσα στο ναό σου. Όπως,

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου