ΕΓΩ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

ΕΓΩ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

 

Ο Άγιος Παύλος στην αρχή της επιστολής του προς τους Ρωμαίους μας παρουσιάζει τη διάθεση του για να εκπληρώσει στο ακέραιο την αποστολή του. «εγώ δεν ντρέπομαι για το Ευαγγέλιο». Είναι η πρώτη φράση για να πει πως αισθάνεται στην αρχή της αποστολής του προς τα έθνη. «Δεν ντρέπομαι για το ευαγγέλιο, διότι είναι για τη σωτηρία όποιου πιστέψει, πρώτα του Ιουδαίου και έπειτα του Έλληνα».
Ο Απόστολος Παύλος είναι χαρούμενος για το Ευαγγέλιο. Αυτή είναι και η προϋπόθεση για να μπορέσει να εκπληρώσει την αποστολή του. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Πάπας Φραγκίσκος έστειλε στην Εκκλησία στις 24 Νοεμβρίου μία Παραινετική Επιστολή με τίτλο: « Η χαρά του Ευαγγελίου».

 

Εάν ο Απόστολος Παύλος ντρεπόταν για το Ευαγγέλιο δεν θα μπορούσε να το αναγγείλει. Ίσως να το κρατούσε στην καρδιά του, αλλά δεν θα πήγαινε να το κηρύξει στα έθνη και να τα καλέσει στην πίστη. Υπήρχαν λόγοι για να ντρέπεται να κηρύξει το Ευαγγέλιο, διότι όπως ο ίδιος γράφει σε άλλη επιστολή του: «το κήρυγμα για τον Σταυρό του Κυρίου είναι τρέλα για τους Έλληνες και σκάνδαλο για τους Ιουδαίους». Είναι λοιπόν ένα μήνυμα που δεν αρέσει στους ανθρώπους και ούτε γίνεται εύκολα αποδεκτό.
Είναι τρέλα για τους Έλληνες, να λέει κανείς ότι ο Ιησούς ήταν νικητής αφήνοντας τον εαυτό του να οδηγηθεί στο σταυρό και είναι ένα σκάνδαλο για τους Ιουδαίους που περίμεναν θαύματα από τον Ιησού και αυτό το θαύμα δεν το έκανε την ώρα που έπρεπε να κατεβεί από το Σταυρό. Αλλά ο Παύλος γνωρίζει ότι το Ευαγγέλιο είναι δύναμη του Θεού και ότι ο Χριστός νίκησε και αυτή η νίκη αναγγέλλεται μόνο με τη δύναμη του Θεού.
Είναι εντυπωσιακό να διαβάζει κανείς ότι το Ευαγγέλιο είναι δύναμη του Θεού για τη σωτηρία όποιου πιστεύει. Πως είναι δυνατόν ένας λόγος να είναι ταυτόχρονα μία δύναμη; Για τον ανθρώπινο λόγο συχνά λέμε: «Αυτά είναι μόνο λόγια» Αλλά το Ευαγγέλιο είναι ένας διαφορετικός λόγος. Δεν είναι ανθρώπινος αλλά θεϊκός γι’ αυτό δεν έχει μέσα του την αδυναμία του ανθρώπου αλλά τη δύναμη του Θεού.
Άραγε το πιστεύουμε αυτό; Πολλές φορές εμείς τον δεχόμαστε σαν ένα λόγο που μας δίνεται για να τον εκτελέσουμε με τις δικές μας δυνάμεις. Συχνά μας λένε: «Να κάνεις αυτό! « να κάνεις εκείνο!» Και εκτελείς αυτό που σου λένε χρησιμοποιώντας τις δικές σου δυνάμεις. Όμως για το λόγο του Θεού είναι διαφορετικά.  

Ο Απόστολος Παύλος μας λέει ότι ο λόγος του Ευαγγελίου είναι δυναμικός και πρέπει να γίνει δεκτός ως μία δύναμη και όχι απλώς ως μία διαταγή, διότι το Ευαγγέλιο μεταδίδει την πίστη και όλη μας η χριστιανική ζωή στηρίζεται στην πίστη. Δεν εκτελούμε λοιπόν με τις δικές μας δυνάμεις αυτό που μας λέει το Ευαγγέλιο, αλλά πρώτα ο Κύριος μας δίνει τη χάρη του για να μπορέσουμε να εκτελέσουμε αυτό που μας ζητάει.
Πρώτα έρχεται η χάρη ως δώρο του Θεού και έπειτα ακολουθούν τα έργα, και όχι το αντίθετο πρώτα τα καλά έργα και μετά η χάρη του Θεού. Χωρίς τη χάρη του Θεού δεν μπορούμε να κάνουμε «χριστιανικά έργα» αλλά μόνο «καλά έργα». Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των καλών έργων και των χριστιανικών έργων; Το να δώσουμε ένα κομμάτι ψωμί σε κάποιον που πεινά είναι ένα καλό έργο. Αυτό μπορεί να το κάνει κάθε άνθρωπος. Το να δώσει όμως κανείς ένα κομμάτι ψωμί σε κάποιον που πεινά, επειδή βλέπουμε στο πρόσωπό του τον ίδιο το Χριστό, αυτό είναι χριστιανικό έργο και μόνο όποιος πιστεύει μπορεί να το κάνει. Στα καλά έργα φθάνει και μόνη η δύναμη του ανθρώπου, ενώ για τα χριστιανικά έργα χρειάζεται πρώτα η χάρη του Θεού.

κοινοποίηση άρθρου:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Περισσότερα

Διαβάστε ακόμη

Από την απόλυτη μη βία του Ευαγγελίου, στη Θεολογία του δίκαιου πολέμου (του Σεβ. Ιωάννη)

Αγαπητοί αναγνώστες, Επειδή μερικά από τα κείμενα μου, κυρίως στην πρώτη περίοδο, ήταν εξαιρετικά μακροσκελή και αναλυτικά, έχω την εντύπωση πως πέρασαν απαρατήρητα. Αποφάσισα, λοιπόν,

Mελέτη του Ευαγγελίου της ημέρας

  ΤΡΙΤΗ ΤΗΣ 13ης ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 28 Ιουνίου 2022 Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν Επικαλούμαι

Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Μυκόνου-Άνδρου και Μητρόπολη παντός Αιγαίου