Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο kantam.gr . Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας. Συμφωνείτε ? 
Pin It

1

Η.Π.Α., μετά από 17 χρόνια εκτελέστηκε η πρώτη ομοσπονδιακή θανατική ποινή

Νόμος και τάξη, ανταποκρίθηκαν σε αυτήν την επιτακτική ανάγκη και χθες, στην πολιτεία Ιντιάνα, εκτελέστηκε με θανατηφόρο ένεση ο Daniel Lewis Lee, υπέρμαχος της λευκής υπεροχής που κατηγορήθηκε το 1996, ότι σκότωσε μια ολόκληρη οικογένεια συμπεριλαμβανομένου ενός κοριτσιού οκτώ ετών. Η ίδια μοίρα αναμενόταν και για σήμερα, και πάντα στο σωφρονιστικό ίδρυμα της Ιντιάνα για τον Wesley Ira Purkey, για τη δολοφονία το ’98, μιας δεκαεξάχρονης, αλλά η εκτέλεση μπλοκαρίστηκε από έναν περιφερειακό δικαστή, καθώς ο κρατούμενος πάσχει από άνοια. Από τώρα και ως το τέλος του καλοκαιριού θα πραγματοποιηθούν ακόμη δύο ομοσπονδιακές εκτελέσεις: αυτή την Παρασκευή, του Dustin Lee Honken, για διπλή δολοφονία και στη συνέχεια τον Αύγουστο, εκείνη του Keith Dwayne Nelson, βιαστή και δολοφόνου το ’99 ενός δεκάχρονου κοριτσιού. Πριν από ένα χρόνο, ο υπουργός Δικαιοσύνης William Barr είχε ανακοινώσει την επιθυμία του προέδρου Trump, να τεθεί ένα τέλος στο άγραφο μορατόριουμ που τέθηκε σε ισχύ από το 2003, από την κυβέρνηση Bush και ότι επιθυμεί την επανέναρξη των εκτελέσεων των καταδικασμένων από τα ομοσπονδιακά δικαστήρια. Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου επομένως, το Ανώτατο Δικαστήριο είχε δώσει το πράσινο φως στο αίτημα, χωρίς να αποδεχτεί, εκτός των δύο δικαστών, τις προσφυγές των καταδικασθέντων σύμφωνα με τις οποίες η έγκριση του νέου πρωτοκόλλου για θανατηφόρες ενέσεις από μέρους του τμήματος της δικαιοσύνης χαρακτηρίστηκε ως παραβίαση του ομοσπονδιακού νόμου.

Στις Η.Π.Α. αυξάνεται η αντιγνωμία για τη θανατική ποινή
«Δεν ήμουν εγώ που σκότωσε έναν αθώο». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια του Lewis, για τον οποίο η απόφαση ενός διχασμένου Ανώτατου Δικαστηρίου, με 5 ναι έναντι 4 όχι δεν τον γλύτωσε, παρά τις εκκλήσεις των τελευταίων ωρών από μέρους δικαστών και των προσπαθειών να εμποδιστεί η εκτέλεση από μέρους της μητέρας και της γιαγιάς των δύο εκ των θυμάτων του Lewis Lee, που είναι υποστηρίκτριες του Trump αλλά αντίθετες στην θανατική ποινή. Επί του παρόντος, υποψήφιοι για θανατική ποινή είναι 62 κρατούμενοι της ομοσπονδιακής φυλακής η οποία φιλοξενεί 2.743 φυλακισμένους. Η επιλογή του προέδρου Trump είναι αντίθετη από εκείνη των αμερικανικών Πολιτειών. Μέχρι σήμερα, σε 22 την έχουν καταργήσει, σε 8 ισχύει το μορατόριουμ, σε άλλες δύο δεν έχει εφαρμοστεί εδώ και 10 χρόνια. Η αντιγνωμία στο εσωτερικό της χώρας είναι πολύ συμπαγής. Τις τελευταίες εβδομάδες η πιο ισχυρή φωνή ήταν εκείνη των αμερικανών επισκόπων και των άλλων θρησκευτικών ηγετών που ζήτησαν να σταματήσουν οι εκτελέσεις για να επικεντρωθούμε στην υπεράσπιση της ζωής, επειδή η ποινή δεν μπορεί να αποκλείει την ελπίδα και τη δυνατότητα αποκατάστασης.

Πάπας Φραγκίσκος: η θανατική ποινή είναι αντίθετη με το Ευαγγέλιο
Σε σύγκριση με το παρελθόν, η αντίθεση είναι πολύ μεγαλύτερη σε επίπεδο Καθολικής Εκκλησίας, εξηγεί ο Mario Marazziti, της Κοινότητας Sant’Egidio που από ήταν από πάντα στην πρώτη γραμμή του αγώνα κατά της θανατικής ποινής. Ο Marazziti υπενθυμίζει επίσης, ότι «σύμφωνα με τη γραμμή του νέου «Οδηγού κατήχησης», που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η θανατική ποινή αποτελεί πάντα ένα απάνθρωπο μέτρο που ταπεινώνει». Όλα τα χρόνια, η φωνή του Πάπα βρίσκεται προς αυτή την κατεύθυνση, ο Φραγκίσκος έχει επανειλημμένα τονίσει ότι η θανατική ποινή είναι «απαράδεκτη» και ότι θα πρέπει να «καταργηθεί» σε όλο τον κόσμο» επειδή είναι «αντίθετη με το Ευαγγέλιο». Η αλήθεια, συνεχίζει ο Marazziti, «είναι ότι πέρυσι μόνο 7 πολιτείες εκτέλεσαν με θανατική ποινή, γεγονός που αποτελεί τον ελάχιστο αριθμό στην ιστορία, αλλά δεν έχει καμία σημασία, αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να ισχύει κάτι άλλο, ακόμη κι αν όσοι είναι κατά του χριστιανισμού υποστηρίζουν ότι η θανατική ποινή αποτελεί μέτρο ταυτοποίησης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και καταλήγει να επηρεάζει τους πολύ κακούς».

Δεν έχει καμία σχέση με τη δικαιοσύνη και την ασφάλεια
Η απόφαση για την αποκατάσταση της θανατικής ποινής σε ομοσπονδιακό επίπεδο «είναι ένα τρομερό βήμα που επιθυμεί να επιδειχθεί, αποτελεί ακόμη μια απόδειξη ότι η θανατική ποινή δεν έχει καμία σχέση με την δικαιοσύνη ούτε με την ασφάλεια, αλλά αντιστοιχεί περισσότερο σε μια γραμμή που επιλέχθηκε για να οδηγήσει στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου». Ο Marazziti δείχνει την αποτυχία της πολιτικής της Ουάσινγκτον για τον Covid-19, όπως και για τη σοβαρή οικονομική κρίση που βιώνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, ως αποφασιστικά στοιχεία για το σημείο καμπής αναφορικά με την επιβολή της θανατικής ποινής, «την επιλογή να ακολουθήσουμε “νόμο και τάξη” ή καλύτερα να προσποιηθούμε ότι είναι ο “νόμος και τάξη” για να αυξήσουμε τον φόβο, γεγονός που συνδέεται επίσης με τις διαδηλώσεις Black Lives Matter και εδώ μπαίνει το θέμα της θανατικής ποινής η οποία δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό».

Αμερικανοί επίσκοποι και καθολικοί υπερασπίζονται τη ζωή
Η ισχυρή και συμπαγής θέση των αμερικανών επισκόπων, για τον Marazziti, «σηματοδοτεί το γεγονός ότι οι αμερικανοί επίσκοποι, στην πλειοψηφία τους, είναι κάθετα ενάντιοι στην θανατική ποινή. Αυτό θα αποτελέσει σταδιακά ένα ηχηρό μήνυμα της μεγάλης πλειοψηφίας των καθολικών και των αμερικανών χριστιανών, είναι μια πορεία, μια διαδικασία που έχει πλέον ξεκινήσει και είναι δύσκολο να σταματήσει». Είναι αλήθεια ότι επί του παρόντος, υπάρχουν πολιτικοί «που εκμεταλλεύονται συμβολικά θέματα που είναι αγαπητά στους καθολικούς, όπως η προσευχή που παρουσιάζεται ή η Βίβλος που εκτίθεται, αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται και θα γίνει διχαστικός παράγοντας. Αλλά αντίθετα, η πλειοψηφία των καθολικών θα κάνει τη διαφορά και γι αυτό το ζήτημα, ακόμη και στις πολιτείες του νότου, όπως το Τέξας» ή σε εκείνες που είναι εξαιρετικά συντηρητικές, ακόμα κι αν αυτή τη στιγμή, «μιλούν στους Αμερικανούς ελπίζοντας στη δημιουργία αρκετού φόβου από τώρα και μέχρι τις εκλογές του Νοεμβρίου ώστε να ανατρέψουν το αποτέλεσμα».

Η πολιτική θα απομακρυνθεί από τον εξτρεμισμό που έχει κορυφωθεί
Μέσα στους επόμενους μήνες, σύμφωνα με την τελική ανάλυση του Marazziti, οποιαδήποτε απόφαση θα ανασταλεί λόγω της μεγάλης εκλογικής σύγκρουσης, αλλά αν η γραμμή που θα ακολουθήσει η Ουάσινγκτον θα πρέπει να αποτελέσει αυτή του μέλλοντος, τότε η αλλαγή θα αφορά τον κόσμο, γιατί θα σημαίνει ότι «το κοινωνικό μίσος, το οποίο ενθαρρύνεται από τους ηγέτες, μπορεί να γίνει ένα ορυχείο εκρηκτικών σε όλο τον κόσμο, κάτι σαν αλυσίδα». Όλο το συμβάν επομένως, προσθέτει, είναι πράγματι μια άσχημη σελίδα, αλλά με την πάροδο του χρόνου «θα μπορούσε ακόμη και να ευνοήσει την απόσπαση από μια πολιτική, ακόμη και αν είναι συντηρητική αλλά σοβαρή, από τον εξτρεμισμό ο οποίος έχει κορυφωθεί».

Μετάφραση: ρφ

Pin It
Κάνετε σάρωση για γρήγορη πρόσβαση απο το κινητό, και το τάμπλετ σας, στην ιστοσελίδα μας.
Greek English French German Italian Spanish
(c) Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Καθολική Επισκοπή Χίου-Λέσβου-Σάμου
Υπεύθυνος Σύνταξης: Αρχιεπίσκοπος Νικόλαος
Συντακτική Επιτροπή: Αρχιεπίσκοπος, π. Λέων Κισκίνης, π. Φερνάνδος Bravo, Διάκονος Μάριος Φώσκολος, κα Ρένα Φυρίγου
Διαχείριση Ιστοσελίδας: Μιχάλης Ρεμούνδος
CREATED BY MRemoundos