Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο kantam.gr . Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας. Συμφωνείτε ? 
Pin It

Τριγμοί στην Καθολική Εκκλησία

τριγμοι_φή_2.JPG

HΠΑ: ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΟΙ ΤΡΙΓΜΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
ΕΝΩ “ΑΝΑΖΗΤΕΊΤΑΙ” ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΥΡΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ!

Η καθολική κοινότητα των ΗΠΑ εξακολουθεί να είναι στο επίκεντρο των διεθνών καθολικών ΜΜΕ, αφενός λόγω της εκλογής ενός πιστού καθολικού χριστιανού ως Προέδρου της χώρας, αφετέρου λόγω του διχασμού των καθολικών πιστών, όπως έχουμε ήδη παρουσιάσει σε προηγούμενα άρθρα: ανεξαρτήτως απόψεων για την οικονομική πολιτική του απελθόντα Προέδρου, οι λευκοί και τα πιο συντηρητικά τμήματα υποστήριξαν Τράμπ επειδή ήταν “κατά των αμβλώσεων και υπέρ της αγέννητης ζωής” ενώ οι περισσότεροι μαύροι και ισπανόφωνοι υποστήριξαν Μπάιντεν καθώς “αντιμετωπίζει λογικά τα προβλήματα πανδημίας και κλιματικής αλλαγής, είναι πιο ανοικτός σε θέματα μετανάστευσης / δικαιωμάτων προσφύγων”.
Ανάλογος διχασμός, παρόλο που οι Επίσκοποί της δε θα έπρεπε να τοποθετούνται επίσημα, υπάρχει και στη Σύνοδο της Ιεραρχίας.
Αντίστοιχος προβληματισμός στα καθολικά ΜΜΕ της χώρας με το πανίσχυρο EWTN, που είχε ιδρύσει η “Μητέρα Αγγελική” (έχουμε παρουσιάσει την ιστορία του), των 310.000.000 ενεργών συνδέσεων και με παρουσία σε 145 χώρες, με τηλεοπτικούς σταθμούς και 500 σταθμούς ραδιοφώνου, με εκδοτικό οίκο, την Catholic News Agency και [από το 2001 όταν εξαγόρασε περιοδικό και σάιτ από τους “Λεγεωνάριους του Χριστού”] το National Catholic Register, που υποστήριξε Τραμπ, με τόσο φανατισμό ώστε από “Eternal World Television Network” να έχει γινει... “Eternally with Trump Network” κατά τους επικριτές του. Αρκετά στελέχη αποχώρησαν μετά την πρόσφατη έφοδο οπαδών του Τράμπ στο Καπιτώλιο, αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει αν είναι αντίδραση στις επιλογές της διοίκησης ή εκκαθάριση μετριοπαθών στελεχών.
Σε αυτό το πλαίσιο έχει ξεκινήσει και μια συζήτηση για την έλλειψη “μαύρου Αγίου” μεταξύ των 11 παρουσιών από τις ΗΠΑ στο αγιολόγιο της Καθολικής Εκκλησίας! Στη συζήτηση πρωτοστατεί το “Ινστιτούτο Μαύρων Καθολικών Σπουδών” του Xavier University της Νέας Ορλεάνης και ο ιησουίτης π. Ricardo da Silva παρουσίασε στο περιοδικό του Τάγματος 6 ισχυρές υποψηφιότητες για να κόψουν το νήμα της πρωτιάς! Αξίζει να τις γνωρίσουμε.

1. Pierre Toussaint (περίπου 1766-1853): Έφτασε 23 ετών στη Νέα Υόρκη από τη χώρα του την Αϊτή. Εργάστηκε ως κουρέας. Διακρίθηκε στην αναζήτηση χορηγιών για καθολικές φιλανθρωπίες και ιδιαίτερα για τη μαύρη κοινότητα. Ίδρυσε το πρώτο σχολείο της πόλης για τη μαύρη κοινότητα και το πρώτο αντίστοιχο ορφανοτροφείο. Παρέμεινε στην πόλη κατά την επιδημία του “κίτρινου πυρετού”.

2. Henriette Delillle, SSF (1812 – 1862): Γεννήθηκε ελεύθερη, από πρώην σκλάβους. Έδρασε στη Νέα Ορλεάνη ως νοσοκόμα και δασκάλα αλλά κυρίως φροντίζοντας φτωχούς. Ίδρυσε τις “Αδελφές της Αγίας Οικογένειας” και άνοιξε σχολεία για μαύρα παιδιά σε μια εποχή που απαγορευόταν δια νόμου... Είναι η πρώτη μαύρη αμερικανίδα για την οποία έχει ξεκινήσει διαδικασία αγιοποίησης.

3. Augustus Tolton (1854 - 1897): Πρώην σκλάβος, αρνήθηκε να σπουδάσει σε Ιεροσπουδαστήριο των ΗΠΑ και ζήτησε να σταλεί στη Ρώμη, όπου και έγινε ιερέας το 1886. Ζήτησε να πάει ιεραπόστολος στην Αφρική αλλά τελικά επέστρεψε στο Quincy του Μιζούρι, όπου ζούσε η μητέρα του. Αντιμετώπισε προβλήματα με τους συναδέλφους του. Το 1889 ο Αρχιεπίσκοπος Σικάγου του ζήτησε να οργανώσει την εκεί μαύρη κοινότητα. Ίδρυσε το 1854 την ενορία της Αγίας Μόνικα με 500 πιστούς.

4. Mary Elizabeth Lange, OSP (περ. 1784 – 1882) Γεννήθηκε στην Αϊτή, μεγάλωσε στην Κούβα και βρέθηκε στη Βαλτιμόρη, με χρήματα από τον έμπορο πατέρα της. Άνοιξε σχολεία, αρχικά για πρώην σκλάβους και στη συνέχεια για μαύρα κορίτσια, παρόλο που απαγορευόταν από το νόμο. Το 1829 ίδρυσε το Τάγμα των Oblate Sisters of Providence που ασχολήθηκαν με χήρες και ορφανά, ανήμπορους για εργασία και θύματα χολέρας.

5. Julia Greely (1833 ή 48 – 1918): Βρέθηκε, ως ελεύθερη, στο Ντένβερ το 1878. Εργάστηκε σε σπίτια. Όλα τα χρήματά της τα έδινε σε φτωχούς. Ακόμα και σε λευκές, που για να μη τις φέρνει σε δύσκολη θέση τις επισκεπτόταν τη νύχτα... Γνώρισε τον καθολικισμό από Ιησουίτες, οι οποίοι τη βάπτισαν στην ενορία τους, της Ιεράς Καρδίας. Το 1901 ο “Άγγελος του Ντένβερ” έγινε λαϊκό μέλος στο τρίτο τάγμα του Αγίου Φραγκίσκου.

6. Thea Bewman, FSPA (1937-90): Γνώρισε μικρή τον καθολικισμό και 15 ετών ήταν η πρώτη μαύρη υποψήφια στο δοκίμιο των Franciscan Sisters of Perpetual Adoration. To 1972 ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Καθολικό Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ. Υπήρξε απ’ τους συνιδρυτές του “Ινστιτούτου Μαύρων Καθολικών Σπουδών” στο Xavier University. Διακρίθηκε ως εκπαιδευτικός, τραγουδίστρια, συγγραφέας και κήρυκας του ευαγγελίου, σε δημόσιες ομιλίες σε όλη τη χώρα.

Πληροφόρηση από περιοδικά “The Tablet“ και “America”
Στη φωτογραφία (από διαδίκτυο) η αδ. Henriette Delille.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΕΒΑΝΤΗΣ μέλος της Συνοδικής Επιτροπής “Δικαιοσύνη και Ειρήνη”

Pin It
Κάνετε σάρωση για γρήγορη πρόσβαση απο το κινητό, και το τάμπλετ σας, στην ιστοσελίδα μας.
Greek English French German Italian Spanish
(c) Καθολική Αρχιεπισκοπή Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Καθολική Επισκοπή Χίου-Λέσβου-Σάμου
Υπεύθυνος Σύνταξης: π. Γεώργιος Παλαμάρης
Συντακτική Επιτροπή: π. Λέων Κισκίνης, Δημήτρης Λεβαντής, π. Αλέξανδρος Πέρρος, π. Ιωάννης Σκλάβος, Ρένα Φυρίγου
Διαχειριστής: Νικόλαος Φώσκολος